לי ג'ונס, סגן נשיא HP: "עולם האיחסון עומד להשתנות דרמטית ולהוביל מהפכה במרכזי המיחשוב"

"המצב הקיים, בו מנהלי דטה סנטרים בארגונים מוציאים את מירב המשאבים שלהם על תחזוקה ושדרוג התשתיות הקיימות, הוא מצב בלתי נסבל", קבע ג'ונס, שהיה דובר המפתח בכנס האיחסון של HP, שנערך הבוקר (ה') במלון דוד אינטרקונטיננטל בתל אביב ● איאן קורבט, מנהל האיחסון של HP במזרח התיכון: "HP רואה את עולם האיחסון כתחום אסטרטגי- עבורה ועבור לקוחותיה"

"האופן בו בונים כיום מרכזי מיחשוב, ובתוכם – את מערכי האיחסון – לא יוכל להימשך כפי שהוא נעשה כיום. נפח האיחסון הארגוני שנדרש לטפל בו מוכפל מדי 18 חודשים, והעלויות של תפעול הדטה סנטרים גדלות ללא הרף. לכן, עולם האיחסון יוביל את המהפכה שצפויה להתחולל במרכזי המיחשוב"; כך אמר לי ג'ונס, סגן נשיא חטיבת האיחסון במטה HP העולמית. ג'ונס היה דובר המפתח בכנס HP Storage 2009 – Special Reserve, שנערך הבוקר (ה') במלון דוד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לאירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-500 מקצועני איחסון, לקוחות ושותפים עסקיים של HP ישראל. את המליאה המרכזית הנחה איציק שמאי-הכהן, מנהל תחום איחסון, HP ישראל.

לדברי ג'ונס, המצב הקיים בו מנהלי דטה סנטרים בארגונים מוציאים את מירב המשאבים שלהם, כך על פי IDC, בין 60% ל-75% מתקציבי ה-IT על תחזוקה ושדרוג התשתיות הקיימות, הוא "מצב בלתי נסבל. על ידי הפחתה של התפעול של הדטה סנטרים לכדי רק מחצית מתקציב ה-IT, ניתן להפנות את התקציבים המתפנים לטובת התמקדות בליבה העסקית, בחדשנות, ובמו"פ. הדבר נכון תמיד, ובוודאי בשעה זו, של משבר כלכלי עולמי, שבו ממילא מקצצים באופן משמעותי בתקציבי ה-IT הארגוניים. טיפול נכון בדטה סנטר יכול להניב התייעלות אמיתית בארגונים".

על מנת שזה יקרה, אמר ג'ונס, נדרש שיקרו שני דברים. האחד, ברמת האיחסון, והשני ברמת הדטה סנטר. ברמת האיחסון, אמר, הניהול של המידע המאוחסן צריך להיות גמיש, יעיל ודינמי, וזאת לצד יכולת של טיפול במידע הגדל ללא הרף. המיקוד, אמר, צריך להיות על תוכנות המטפלות במידע לאורך כל חייו, ללא תלות במיקומו במערך ה-IT הארגוני, תוך יכולת להפוך אותו לשירות עבור המשתמשים. "בשל הגידול במידע והתפוצצותו, הפרדיגמה משתנה. הדגש הוא כבר לא על רכיבי החומרה, החשובים לכשעצמם, אלא ביכולת הניהול של המידע ושינועו". בהיבט הטכנולוגי, ציין ג'ונס, כי "אנו רואים את הדיסק מחליף את הטייפ בגיבוי, לצד שימוש נרחב באת'רנט, וכן שינוי בתקנים של האיחסון".

ברמת מרכז המיחשוב, אמר ג'ונס, הרי שתשתית המיחשוב צריכה להיות כזו, אשר מנצלת בצורה מיטבית את כל רכיבי ושכבות ה-IT, כאשר כל המערכות השונות 'מדברות' האחת עם השנייה. בדטה סנטר, הסביר, "המטרה היא להגדיל את רמת הניצול של השימוש במערכות. הדרך היחידה לעשות זאת, היא על ידי יכולת להביט ולטפל בכל הרכיבים של ה-IT, לרבות האיחסון – בצורה כוללנית".

עתיד עולם האיחסון, סיכם ג'ונס, הוא ברכיבי איחסון מלוכדים, הפועלים כיחידה משולבת אחת, אף אם הם של חברות שונות, כאשר רכיבים אלו "מדברים" עם כל רכיב בדטה סנטר. זאת, הוסיף, לצד איחסון שיהיה מבוסס בחלקו וירטואליזציה, מה שיביא לצמצום שטחי הנדל"ן, וחלקו של מערך האיחסון הירוק – יגדל. הוא סיכם בציינו, כי ל-HP יש את כל היכולות הללו עם היצע המוצרים הרחב ביותר בשוק.

דייב רובינסון, מנכ"ל חטיבת האיחסון ב-HP העולמית, בירך בסרט וידיאו את המשתתפים. יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, בירך אף הוא את המשתתפים ואמר, כי "זה יום חגיגי ומיוחד עבורנו, בו אנו חושפים את כל מערך פתרונות המוצרים של החברה". לדברי בקולה, "HP היא שחקן מוביל בתחום האיחסון שנים רבות. זיהינו את הפוטנציאל של התחום, בשל גידול מסיבי שיש למידע בארגונים, ואנו מרחיבים את הפתרונות שלנו עבור עולם חשוב זה, תוך שימוש במו"פ הפנימי של HP, לצד רכישות המשלימות את המערך".

הוא סיים בציינו, כי "ל-HP יש מחויבות אסטרטגית ארוכת טווח עבור לקוחותיה בעולם האיחסון, והדבר ניכר גם בפעילות הסניף בארץ".

איאן קורבט, מנהל האיחסון של HP במזרח התיכון, התייחס בראיון לאנשים ומחשבים לחשיבות שהחברה רואה בשוק המקומי. "המדובר בשוק שמקדים לאמץ טכנולוגיות, שיודע לזהות איכות בכלל עולמות ה-IT ובתוכו האיחסון. החברות המקומיות שמות דגש על חדשנות, וזו היכולת שלנו".

לדברי קורבט, היצע המוצרים של HP בעולם זה, "מאפשר לנו להציע ללקוחותינו מגוון רחב של פתרונות אשר מניבים להם את הדרישה להתייעלות ארגונית ולהפחתת עלויות. המוצרים שלנו ניתנים להטמעה בצורה קלה, עם תפעול וניהול ידידותי. כך, מנהלי איחסון עונים לצו השעה וחוסכים בהוצאות הניהול של מערכי האיחסון הארגוניים". הוא סיכם באומרו, כי "HP רואה את עולם האיחסון כתחום אסטרטגי- עבורה ועבור לקוחותיה".

איציק שמאי-הכהן אמר לקהל המשתתפים במליאה המרכזית כי "HP משקיעה בתחום האיחסון  משאבים מרובים. הדבר מתבטא בכל הרמות: בהיצע המוצרים והשירותים, בפנייה לקהלים השונים, ובהשקעה בו. המטרה היא כיבוש תחום האיחסון בעולם, בו אנו מובילים בחלקים מסויימים".

כך, אמר שמאי-הכהן, מגוון הפתרונות של HP מיועד לכלל המגזרים – משוק ה-SMB ועד לארגוני אנטרפרייז עתירי נתונים. "HP נותנת מענה כולל לצורכי האיחסון, וגם להתממשקות עם יישומים שונים. כל קהל יעד שעושה שינוי בסביבת ה-IT שלו, שינוי המקושר באופן ישיר למערך האיחסון, יכול לקבל מענה כולל לצרכיו עם HP". הוא הסביר, כי "HP 'נוגעת' בכל שכבות האיחסון ויוצרת את הקשרים והממשקים על מנת שעולם זה יעבוד באופן המיטבי: יישומים, שרתים, תקשורת ומערך האיחסון לכשעצמו". לצד כל אלו, הוסיף, "יש ל-HP את היכולת החשובה של ניטור ארבע שכבות IT עם יישום הניהול שלנו, הבוחן את הניצולת ומשפר אותה, ומספק שירותי ניהול וניטור".

"אנו מכסים את כל עולם האיחסון – החל מהתשתיות האיחסון וכלה בכלי התוכנה והניטור של HP", סיכם, "HP ישראל תהיה דומיננטית בתחום בארץ, כמו שהיא דומיננטית בחו"ל. ל-HP יש היצע עצום של מוצרים, פתרונות ושירותי תמיכה נדרשים".

לאחר מכן פוצל הכנס לשלושה מסלולים: תשתיות, יישומים ובסיסי נתונים, ופתרונות פיתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים