אלי הררי, מנכ"ל סנדיסק: "תוצאות החברה ב-2009 עשויות להיות טובות ממה שסברנו"

בוועידת הטכנולוגיה העולמית שנערכה אתמול (ג') בניו יורק אמר הררי, כי "אני סבור שהחברה מתקדמת בכיוון הנכון ואופטימי יותר ממה שהייתי בכל נקודת זמן בשלוש או ארבע השנים האחרונות" ● בעקבות דבריו של הררי עלה שער המניות של סנדיסק

אלי הררי, מנכ"ל סנדיסק, מאמין שהתוצאות בשנת 2009 עשויות להתגלות כ-"טובות באופן משמעותי" ממה שסברו בתחילת השנה. זאת לאחר שהקיצוצים בהיקף הייצור של זיכרונות פלאש השיבו את האיזון לתעשייה, בתום תקופה ארוכה בה הצטברו מלאים גדולים. עוד ציין הררי, כי בארבעה החודשים האחרונים עלו פי שניים המחירים של זיכרונות הפלאש והגיעו ליותר משני דולרים לג'יגה-בייט. בעקבות דבריו של הררי עלה שער המניות של חברת סנדיסק.

"לאחר הזעזועים ברבעון הרביעי, השתפר המאזן שלנו מאוד", אמר הררי בוועידת הטכנולוגיה העולמית שנערכה בניו יורק אתמול (ג'). "התוצאות העסקיות שנציג השנה עשויות להיות טובות באופן משמעותי ממה שסברנו בתחילת השנה".

חברת סנדיסק, שעל מתחרותיה נמנות Micron Technology, סמסונג ו-Hynix Semiconductor, ציינה, כי מכירת הפעילות לטושיבה סייעה לא מכבר להזרים מזומנים. כן קיצצה סנדיסק באופן משמעותי את הוצאות התפעול וכיום מצבה של החברה איתן. "אני סבור שהחברה מתקדמת בכיוון הנכון", אמר הררי, ממייסדי החברה, "ואופטימי יותר ממה שהייתי בכל נקודת זמן בשלוש או ארבע השנים האחרונות".

משום כך, ציין הררי, סנדיסק אינה חייבת להנפיק מיד מניות חדשות כדי לגייס הון, כפי שתכננה החברה בחודש פברואר – דבר שעלול היה לדלל את מניות החברה בשיעור של 12% עד 20%. עם זאת, התוכנית לא ירדה מעל הפרק. "בינואר לא ידענו אם אנו עומדים בפני שפל בשנים 2009 – 2010. לקראת תקופה כזו כדאי להצטייד במימון. כיום המצב טוב בהרבה והלחץ למימון שכך, אך התוכנית לא ירדה מסדר היום".

סנדיסק נחשבת ליצרנית המובילה של כרטיסי זיכרון למצלמות דיגיטליות ושאר גאדג'טים. המכירות בחנויות הקמעונאיות מניבות כ-60% מהכנסות החברה, ומאחר והצרכנים הפרטיים עדיין אינם ממהרים להוציא כספים, מנהלים רבים עדיין אינם אופטימיים ביחס להמשך השנה. אולם, הררי הביע "אופטימיות זהירה" והעריך שהביקוש מצד הצרכנים הפרטיים יהיה גבוה מהצפוי. "הביקוש מצד הצרכנים הפרטיים נאה למדי, גם אם אינו עצום", אמר הררי.

הררי רואה בטלפונים הסלולריים את מנוע הצמיחה, ולדבריו הם עשויים להיות בעתיד הכלי העיקרי שיקדם את זיכרונות הפלאש. לדברי הררי המשא ומתן עם סמסונג על חידוש ההסכם לרישוי פטנטים "נמצא בעיצומו". ב-14 באוגוסט עתיד לפוג תוקף ההסכם הנוכחי, שנחתם לתקופה של שבע שנים, ועל פי הררי מעדיפות שתי החברות לחתום עד אז על הסכם חדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים