נוקיה הודיעה על שיתופי פעולה עם מפתחי יישומים וספקיות תוכן

החברה הפינית הכריזה על הסכם עם רוביו, מפתחת אנגרי בירדס, שתקצה צוות ייעודי שיפתח משחקים למכשירי חלונות פון של נוקיה ● כמו כן, היא תשתף פעולה, בין היתר, עם PayPal, ערוץ ESPN, העיתונים טיים וניוזוויק ● במסגרת ההסכם עם חברת גרופון, תפתח זו שדרוג בלעדי למכשירי Lumia של נוקיה שיכלול תכונה שמשלבת בין נתוני מיקום הנקלטים ממצלמת המכשיר

נוקיה

נוקיה (Nokia) הודיעה בתערוכת CTIA שנפתחה אתמול (ג') בניו-אורלינס על שורה של שיתופי פעולה, חלקם בלעדיים, שמטרתם לספק יישומים למכשירי Lumia שלה. בין היתר, הכריזה החברה על הסכם עם רוביו (Rovio), מפתחת סדרת המשחקים אנגרי בירדס (Angry Birds).

יצרנית הטלפונים הפינית, הנאבקת בימים אלה על קיומה, מנסה לבסס תמיכה גדולה יותר בקרב מפתחי היישומים לפלטפורמת חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט (Microsoft), שמחליפה במכשיריה את מערכת ההפעלה המיושנת סימביאן (Symbian).

"אנחנו ממוקדים באספקה של יישומים חשובים ומותאמים אזורית, והחשוב ביותר – כאלה שמציעים חוויות ייחודיות, בלעדיות ומקוריות", ציין מרקו ארג'נטי, סגן נשיא נוקיה לחוויית מפתחים.

בשנים האחרונות נאבקת נוקיה על מקומה בתעשיית הסמארטפונים הצומחת, בעיקר מול ה-iPhone ומכשירי האנדרואיד (Android), שמציעים מאות אלפי יישומים. המ]תחים נמנעו לרוב מפיתוח יישומים למכשירי חלונות פון, בעיקר בגלל המספר הנמוך של המשתמשים במכשירים אלה. כרגע מוצעים לחלונות פון כ-80 אלף יישומים בלבד.

במסגרת הסכמי שיתופי הפעולה, צוות מיוחד של מפתחת המשחקים הפינית רוביו יעצב ויפתח משחקים חדשים ובלעדיים למכשירי חלונות פון של נוקיה. בנוסף, כל גרסאות אנגרי בירדס יגיעו לחלונות פון ורוביו אף התחייבה לפתח לפלטפורמה זו גם את כל הכותרים החדשים שתפתח בעתיד.

ההכרזה כללה גם הודעה על שיתוף פעולה בין נוקיה לגרופון (Groupon), שמפתחת שדרוג בלעדי למכשירי Lumia שיכלול תכונה שמשלבת בין נתוני מיקום הנקלטים ממצלמת המכשיר.

שותפויות נוספות שעליהן הכריזה נוקיה הן, בין היתר, עם PayPal, שתפתח שירותי תשלום סלולריים לחלונות פון ולמכשירי Lumia; עם מפתחת המשחקים EA (ר"ת Electronic Arts), שתתאים את משחקיה לחלונות פון; עם ערוץ ESPN, שיהיה בלעדי במכשירי Lumia עד מאי 2013; עם AOL, בבלעדיות למכשירים אלה במשך חצי שנה; ועם עיתונים כגון טיים (Time) וניוזוויק (NewsWeek).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים