ייתכן שהשיווק של חלונות 7 ו-Xbox ייאסר בגרמניה

בית המשפט בגרמניה קיבל את עמדתה של מוטורולה בתביעה על הפרת זכויות בפטנטים ● עם זאת, שופט בארצות הברית הורה בעבר למוטורולה שלא לבקש צו שיאסור על השיווק עד שבית המשפט האמריקני יפסוק בסוגיה דומה ● כך או כך, מיקרוסופט מסרה, כי היא ממשיכה את פעילותה בגרמניה

מוטורולה

מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) רשמה הישג באחד הסיבובים בסכסוך שהיא מנהלת מול מיקרוסופט (Microsoft), בתחומי שיפוט שונים וביבשות שונות. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי במנהיים שבגרמניה קבע, כי יש ב-Windows 7 Player, חלונות 7 (Windows 7), אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) ו-Xbox של הענקית מרדמונד משום הפרת זכויות שלה בפטנטים שקשורים לדחיסת וידיאו.

פסק הדין מעניק למוטורולה את הזכות לבקש צו שיאסור על ייבוא המוצרים ומכירתם בגרמניה – שוק שבו גורפת מיקרוסופט מיליארדי דולרים. עם זאת, השופט שדן בתיק דומה בבית המשפט המחוזי בארצות הברית הורה בעבר למוטורולה שלא לבקש צו כזה עד שבית המשפט בארצות הברית יפסוק בסוגיה דומה.

ממיקרוסופט נמסר, כי למרות פסק הדין, החברה ממשיכה בפעולתה בגרמניה כרגיל. "על מוטורולה נאסר לפעול בהתאם לפסק הדין, והפעילות שלנו בגרמניה נמשכת כרגיל", על פי החברה. "אנחנו מתכוונים לערער על פסק הדין על סמך הטענה שמוטורולה הפרה את התחייבותה".

לא ניתן היה לקבל תגובה ממוטורולה.

הסכסוך בין מוטורולה למיקרוסופט החל באוקטובר 2010, כאשר הענקית מרדמונד הגישה תביעה בטענה שיש בשימוש שעושה מוטורולה באנדרואיד (Android) בטלפונים סלולריים מתוצרתה משום הפרה של זכויותיה של מיקרוסופט בפטנטים. יצוין שעם חברות אחרות שעושות שימוש במערכות אנדרואיד, ובהן HTC, אייסר (Acer) ו-Viewsonic, חתמה מיקרוסופט על הסכמי רישוי לפטנטים.

מוטורולה, לעומתן, בחרה להגיש תביעה נגדית בטענה שיש במוצרי חלונות 7, אינטרנט אקספלורר, Windows 7 Player ו-Xbox משום הפרת זכויות של מוטורולה בפטנטים. מיקרוסופט הסלימה את הסכסוך כאשר הגישה תלונה לרשויות באירופה על כך שמוטורולה גובה דמי רישוי גבוהים מדי על טכנולוגיית H.264 לדחיסה של וידיאו. על פי מיקרוסופט, מוטורולה התחייבה להציע את הטכנולוגיה בתנאים הוגנים וסבירים, כמקובל בענף, והמחירים שהיא גובה יחייבו ייקור משמעותי של מחשבי PC – שולחניים וניידים.

גוגל (Google) חתמה אשתקד על עסקה לרכישת מוטורולה מוביליטי תמורת 12.5 מיליארד דולרים. עסקה זו הקנתה לענקית האינטרנט גישה ל-24 אלף פטנטים שקשורים לטלפונים סלולריים. דיון בסוגיה צפוי להיערך מחר (ב') בסיאטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים