הנציבות האירופית תממן פרויקט להגנת המידע האישי בישראל בהיקף של 5.5 מיליון שקלים

הפרויקט יחל ביוני, ויבוצע על ידי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, בשיתוף המקבילה הספרדית שלה ● הוא יכלול פעולות הדרכה, חינוך למודעות הציבור והתאמת הרגולציות העולמיות לישראל ● עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות, אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי: "הפרויקט יבסס את הרשות כרגולטור אקטיבי בנושא הגנת מידע אישי, כמקובל באירופה" ● לדבריו, "הזכות לפרטיות במידע הוכרה בחקיקה ובפסיקת בית המשפט העליון כזכות חוקתית מהמעלה הראשונה, ולכן יש לשפר את מודעות הציבור לכך, במקביל לחיזוק האכיפה"

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים תחל בעוד כמה שבועות בפרויקט רחב היקף לשיפור הטיפול במידע האישי של אזרחי המדינה המצוי במאגרי המידע השונים. הפרויקט ממומן על ידי הנציבות האירופית, והוא יבוצע בשילוב עם מקבילתה הספרדית של הרשות, ה-AEPD. החוזה למימוש התוכנית, שעתידה להתחיל לפעול בתחילת יוני, נחתם בשבוע שעבר במשרדי משלחת הנציבות האירופית בישראל על ידי השגריר רמירו סיבריאן-אוזל וראש הרשות, עו"ד יורם הכהן. היקפו הכספי של הפרויקט הוא מיליון יורו (כ-5.5 מיליון שקלים).

הפרויקט יכלול פעולות הדרכה, הכשרה והתמקצעות של אנשי הרשות בהיבטים שונים כדי להביא לרגולציה אפקטיבית של תחום הגנת המידע האישי. במקביל, תיערך סדרה של סדנאות פתוחות לציבור בנושאי הגנת מידע אישי בתחומים שונים, כגון: תקשורת, אינטרנט, בנקאות ושוקי הון, ביטוח, שיווק וסחר במידע, בריאות, ביטחון לאומי וציבורי, מגזר ציבורי, פרטיות העובד, העברות מידע לחוץ לארץ ומיקור-חוץ. נושא נוסף שיטופל במסגרת הפרויקט הוא תפקידו של הממונה על הגנת מידע אישי בארגון. בעקבות הסדנאות יפורסמו על ידי הרשות הנחיות שוק בנושאים אלה. בנוסף, יתקיימו במסגרת התוכנית כנסים בינלאומיים שאליהם יוזמנו מומחים בתחום הגנת מידע אישי ופרטיות מרחבי העולם, וייערכו סקרי דעת קהל בנושא בישראל.

מטרת הפרויקט, הסביר עו"ד הכהן בראיון לאנשים ומחשבים, היא "חיזוק השמירה על מידע אישי בישראל, המשך פיתוח היכולות של הרשות וביסוסה כרשות מתקדמת להגנת מידע אישי (DPA  – ר"ת  Data Protection Authority)".

עו"ד הכהן אמר, כי "הפרויקט נועד לשפר את האכיפה של חקיקת הפרטיות הישראלית, באמצעות התאמת כלי העבודה הרגולטוריים של הרשות בנושא הגנת מידע אישי לכאלה המקובלים באירופה ובשאר העולם". הוא הוסיף, כי "יעד נוסף של הפרויקט הוא העלאת מודעות בנושא הגנת מידע אישי במאגרי מידע בישראל במוסדות השלטון, בקרב בעלי מאגרי מידע ובציבור בכללותו".

לדבריו, "פרויקט זה מהווה נדבך חשוב בביסוס הרשות כרגולטור אקטיבי בנושא הגנת מידע אישי, בדומה למקובל באירופה". הוא ציין, כי "הזכות לפרטיות במידע הוכרה בחקיקה ובפסיקת בית המשפט העליון כזכות חוקתית מהמעלה הראשונה, ולכן – יש לשפר את מודעות הציבור לכך, במקביל לחיזוק האכיפה".

הפרויקט יבוצע במתכונת Twinning (צימוד). זהו כלי לשיתופי פעולה בין גוף שלטוני במדינה נהנית לבין הגוף המקביל לו באחת ממדינות האיחוד האירופי. הוא נעשה במסגרת תוכנית המדינות השכנות בין האיחוד האירופי למדינות אגן הים התיכון. הרשות הספרדית נבחרה לסייע לזו הישראלית בשל המוניטין שלה כמובילה בעולם באכיפה בתחום, ובשל כך שבהצעתה נכללו מומחי הגנת מידע אישי בתחומים שונים מרחבי אירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים