טאואר סמיקונדוקטור הפסיקה חוזה למיקור-חוץ של יותר מ-100 מיליון שקלים עם HP ישראל

הסיבה להפסקת החוזה אינה קשורה למשבר הכלכלי העולמי, אלא למיזוגה של טאואר עם ג'אז טכנולוגיות ● לדברי החברות, מיזוג זה מאפשר לטאואר לספק את יכולות ה-IT שלה מבפנים ● לא ברור האם ביטול החוזה יגרור פיטורי עובדים

יצרנית השבבים הישראלית טאואר סמיקונדוקטור החליטה להפסיק את חוזה מיקור-החוץ שלה לטיפול ב-IT עם HP ישראל. ב-HP ישראל אישרו את הידיעה. לא ידוע כמה מעובדי HP שעבדו בטאואר יפוטרו בשל ביטול החוזה.

הסיבה לביטול החוזה בין טאואר ל-HP היא המהלך שבמסגרתו רכשה טאואר במהלך 2008 את ג'אז טכנולוגיות בעסקת החלפת מניות לפי הון של 40 מיליון דולרים. ג'אז היא יצרנית מוצרים עתירי רכיבים אנלוגיים. הרכישה והמיזוג ייתרו את הסכם מיקור החוץ שערכה טאואר עם HP, כיוון שלג'אז היו יכולות IT משלה, אשר תאמו את צרכי הקבוצה הממוזגת.

החתימה על החוזה בין טאואר ל-HP נעשתה לאחר שבינואר 2007 החליטה טאואר להוציא את הניהול והטיפול במערך מיחשוב ה-IT שלה למיקור-חוץ, ובחרה ב-HP ישראל כספקית השירות בישראל ובארצות הברית. היקפה הכספי של עסקת הענק, שנחתמה לשבע שנים, הוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים. HP ניצחה במכרז חברות כמו יבמ (IGS), נס טכנולוגיות ו-EDS ישראל.

ההסכם כלל את מערכות המידע ואת מערך המיחשוב של טאואר, ובכלל זה את מערכת ה-ERP המרכזית שלה מתוצרת סאפ, מערכות Fab Automation ומערך ה-IT של החברה. אלה משרתים כ-1,500 משתמשים בסניפי החברה בישראל ובארצות הברית. בנוסף, סיפקה HP שירותי פיתוח ותחזוקה אפליקטיביים, תמיכה במערך התשתיות – לרבות שני מתקני הייצור (FAB), ייעוץ טכנולוגי שוטף, אספקת ציוד אישי וארגוני וכן תמיכה מלאה במשתמשי הקצה. כשנה לאחר החתימה על החוזה, אמרו בטאואר, כי זה עתיד להניב לה חיסכון כספי ניכר.

מטאואר ומ-HP נמסר בתגובה לביטול החוזה, כי "כתוצאה מהמיזוג של טאואר עם ג'אז ומהסינרגיות שאותן ביצעו טאואר וג'אז לאחר מכן, נוצרו אצל החברה הממוזגת יכולות פנימיות טובות ומספקות של שירותי IT. נוכח זאת, הוחלט על סיום שיתוף הפעולה בין טאואר ל-HP. יחד עם זאת, אנו מרוצים מאוד משיתוף הפעולה ומביצועי HP בשנתיים האחרונות".

בהתייחס לשאלה כמה עובדים ייפגעו בשל ביטול החוזה, נמסר, כי "טאואר ו-HP מחויבות לעובדים ונעשה כל שביכולתנו על מנת שהמעבר יתבצע בצורה מוצלחת ככל האפשר – הן מבחינה עסקית והן מבחינת העובדים". לדבריהם, "אנו רואים בכל העובדים, הישירים והעקיפים של החברה, כחלק ממשפחת טאואר ונפעל ליצירת השפעה מינימלית עליהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים