לארי אליסון, מנכ"ל אורקל: "נשמור ונפתח את עסקי החומרה של סאן"

אליסון הזים הערכות של אנליסטים שלפיהן אורקל מעוניינת רק בעסקי התוכנה של סאן ● לדבריו, "אם חברה מתכננת גם את החומרה וגם את התוכנה, היא יכולה לבנות מערכות טובות בהרבה מאשר אם היא הייתה מפתחת רק את התוכנה" ● מנכ"ל אורקל אף הבטיח להגדיל את ההשקעה במיקרו-שבבים ספארק

אורקל לא תנטוש את עסקי החומרה בעקבות כוונתה לרכוש את סאן, ומתכוונת להשקיע במוצרי החומרה של סאן ותשלב אותם במערך המוצרים שלה – כך כתב לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, בראיון דואר אלקטרוני שפורסם באתר האינטרנט של החברה.

לדברי אליסון, "רוב עסקי החומרה הם בעלי שולי רווח נמוכים, אבל חברות כמו אפל וסיסקו נהנות משולי רווח גבוהים מאוד, כיוון שהן עושות עבודה טובה בתכנון החומרה והתוכנה שלהן כך שיעבדו במשולב". הוא הוסיף כי "אם חברה מתכננת גם את החומרה וגם את התוכנה, היא יכולה לבנות מערכות טובות בהרבה מאשר אם היא הייתה מפתחת רק את התוכנה. זו הסיבה שה-iPhone של אפל הוא טוב יותר מהטלפונים של מיקרוסופט".

בדבריו הזים אליסון הערכות של אנליסטים שלפיהן אורקל מעוניינת רק בעסקי התוכנה של סאן וכי בכוונתה להיפטר מעסקי החומרה שלה. לדבריו, "התחלנו לתכנן חומרה ותוכנה שתעבודנה במשולב כבר לפני כמה שנים, כשהתחלנו את הפרויקט שלנו לפיתוח מכונת מסד הנתונים אקסדטה (Exadata). כמה מהמתחרים שלנו, טרהדטה (Teradata) ונטזה (Netezza), לדוגמה, סיפקו מערכות חומרה/תוכנה מוגדרות מראש, בעוד שאנחנו סיפקנו רק תוכנה". אליסון ציין, כי "השילוב בין חומרה לתוכנה יוצר יתרונות ביצועיים משמעותיים ביישומים של מחסני נתונים. היינו צריכים להגיב בשילוב שלנו של חומרה ותוכנה".

הוא הוסיף, כי "אקסדטה מריצה יישומים של מחסני נתונים לפחות פי עשרה מהר יותר מתוכנת אורקל שרצה על חומרה רגילה. כל פיסות החומרה והתוכנה, ממסד הנתונים ועד הדיסק, כלולות. אתה פשוט מחבר ומתחיל לעבוד – לא נדרש שום שילוב מערכות".

בתשובה לשאלת כתב רויטרס האם, לאור העובדה שבאקסדטה מותקנים שבבים תקניים של אינטל, תפסיק אורקל את הפעילות של שבב ספארק של סאן, השיב אליסון בשלילה. "כשנהיה הבעלים של סאן נגדיל את ההשקעה בספארק", אמר. "אנחנו חושבים שלתכנן את השבבים שלנו בעצמנו הוא דבר חשוב ביותר. אפילו אפל מפתחת היום את השבבים שלה בעצמה".

אליסון ציין, כי "כרגע, שבבי ספארק עושים כמה דברים בצורה טובה יותר משבבי אינטל ולהיפך. הם יעילים אנרגטית יותר מאינטל ומספקים את אותם ביצועים לכל שקע. זה לא רק עניין של איכות הסביבה. זה עניין כלכלי, של עלויות תפעול מרכזי הנתונים. אבל הסיבה העיקרית לתכנון השבבים שלנו בעצמנו היא בנייה של מחשבים עם רמות טובות יותר של ביצועים, אמינות ואבטחה שניתן להשיג בשוק. כמה תכונות של המערכת עובדות הרבה יותר טוב אם הן ממומשות בסיליקון ולא בתוכנה". הוא הוסיף, כי "כשנהיה הבעלים של סאן, נוכל לתכנן וליצור סינכרון של תכונות חדשות מסיליקון לתוכנה, בדיוק כמו יבמ וספקי המערכות הגדולות האחרים. אנחנו רוצים לעבוד עם פוג'יטסו כדי לפתח תכונות מתקדמות בתוך ספארק, שמיועדות לשפר את ביצועי מסדי הנתונים של אורקל. לדעתי, הדבר יאפשר למחשבי ושרתי מיינפריים עם מערכות פתוחות של סולאריס לקרוא תגר על השליטה של יבמ במרכזי נתונים. כעת, לסולאריס בשילוב העוצמה הנוספת של תוכנת אורקל, יש פוטנציאל הצלחה".

הוא הבטיח, כי בכוונת אורקל "להישאר עם הצוות המנוסה של סאן, שכולל מהנדסי חומרה מהשורה הראשונה. יש לנו רקורד טוב בשימור הכישרון ההנדסי של חברות שנרכשו. סאן לא תהיה שונה במובן זה".

אליסון סיים את הראיון בהבטחה, כי בכוונת אורקל לשמור גם על עסקי האיחסון בדיסקים והגיבוי של סאן: "אנחנו מאמינים שחוויית המשתמש הטובה ביותר היא כאשר כל החלקים במערכת מתוכננים כדי לעבוד יחד. איחסון בדיסקים וגיבוי בטייפים הם רכיבים קריטיים במערכות מסדי נתונים בעלות רמה גבוהה של ביצועים, אמינות ואבטחה. לכן, נפתח ונספק גם חלקים אלה. ברור שלקוחות רבים של סאן בוחרים מערכות דיסקים וטייפים של ספקים אחרים. זו כל המהות של מערכות פתוחות: לספק בחירה ללקוחות. אבל אורקל תמשיך להתחרות בתחום האיחסון בדיסקים וגם בתחום האיחסון בטייפים אחרי שנקנה את סאן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים