קומסק הסמיכה את חברת החשמל לתקן PCI; ההיקף: מאות אלפי שקלים

מדובר בתקן המחייב כל גוף המעביר, מעבד או שומר נתוני כרטיסי אשראי, דוגמת חברות סולקות, בתי עסק ואתרי מסחר אלקטרוני ● במסגרת הפרויקט, שארך כשנתיים, התוותה קומסק את ההנחיות הנדרשות לקבלת תקן אבטחת המידע הבינלאומי, וליוותה את תהליך הטמעת השינויים בחברה עד לקבלת התקן

קומסק ייעוץ השלימה בימים אלה פרויקט להסמכת חברת החשמל לתקן אבטחת המידע PCI. במסגרת הפרויקט, שארך כשנתיים, התוותה קומסק את ההנחיות הנדרשות לקבלת התקן וליוותה את תהליך הטמעת השינויים בחברה עד לקבלת התקן. היקפו הכספי של פרויקט הייעוץ נאמד במאות אלפי שקלים.

תקן PCI הוא תקן אבטחת מידע בינלאומי, המחייב כל גוף המעביר, מעבד או שומר נתוני כרטיסי אשראי, דוגמת חברות סולקות, בתי עסק ואתרי מסחר אלקטרוני. מועצת ה-PCI מורכבת מחמש חברות האשראי הגדולות, והינה הגוף הבלעדי המסמיך מבקרים לבצע הסמכה לחברות העונות על כל הסטנדרטים בתקן.

על מנת לעמוד בתנאי ההסמכה לקבלת התקן, נדרשים הארגונים לעמוד בתנאים מחמירים ולהתאים את מערכות ניהול הנתונים והאבטחה לכך. ההסמכה לעמידה בתקן ניתנת לאחר ביצוע בדיקה מקיפה ומילוי כל התנאים הללו, הכוללים הצפנה, נהלי אבטחה ומדיניות, מדיניות הרשאות, עמידה במבחני חדירות ועוד.

לשם כך, ביצעה חברת החשמל, בליווי קומסק, שינויים מערכתיים שכללו יישום פתרון לשמירת נתוני כרטיסי האשראי ובקרה אוטומטית על הנתונים, אבטחת כל אמצעי המדיה המכילים מספרי כרטיסי אשראי – החל משרתים וכלה בעמדות קצה, ניהול תשתית ממודרת לרבות הגדרת פיירוול ונתבים וכן אבטחת פיזית של חוות השרתים, מרכזי השירות והקופות. בנוסף, הוכשרו כל עובדי המיחשוב בחברה לדרישות התקן באמצעות לומדה ייחודית לאבטחת מידע.

יוסי שנק, מנהל אגף מערכות מידע ותיקשוב בחברת החשמל: "הכנת המערכות ומדיניות האבטחה של חברת החשמל לקראת קבלת התקן הייתה מחושבת ויסודית. המחויבות של חברת החשמל לתהליך ממחישה את המודעות הגבוהה של החברה לחשיבות אבטחת המידע ואת הנכונות שלה להגן על לקוחותיה".

משה ישי, מנכ"ל קומסק ייעוץ: "הפרויקט לווה על ידי שמונה יועצים ושני מנהלי לקוחות בכירים של קומסק, במשך מאות שעות ייעוץ, מתוך מחויבות לבדיקה והכנה מקיפה של כל מערכות החברה לעמידה בתקן, מבלי להשאיר אבן שאין לה הופכין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים