הערכות: הרשות האירופית להגבלים עסקיים תקנוס את אינטל בסכום עתק

הקנס - בעקבות תביעתה של AMD נגד אינטל, בטענה שנתנה הטבות ליצרניות מחשבים שלא רכשו ממנה מעבדים ● לפי הערכות, אינטל תיקנס בסכום של עד מיליארד יורו - פי שניים מהקנס שהושת על מיקרוסופט בגין הפרת החוקים האירופיים להגבלים עסקיים ● אם כך יקרה, מדובר בקנס הגדול ביותר אי פעם שהוטל על ידי האיחוד האירופי

הרשות האירופית להגבלים עסקיים עתידה לקנוס השבוע את אינטל בסכום עתק של בגין הפרה לכאורה של החוק האירופי להגבלים עסקיים וניצול מעמדה לרעה. מדיווחים שפורסמו ברחבי היבשת עולה, כי הסכום המקסימלי שיכולה הרשות להשית על אינטל הוא 10% מההכנסות השנתיות שלה, קרי: סך של 3.8 מיליארד יורו. ככל הנראה, עתידה החלטת הרשות להתפרסם בישיבתה הקרובה, שתתקיים ביום ד'. כמו כן, מתכוונים ברשות לדרוש מאינטל לשנות את האופן שבו היא מעניקה הנחות ליצרניות מחשבים.

בשנת 2005 הגישה AMD תביעה לרשות נגד אינטל לאחר שלטענתה, הפרה ענקית השבבים את החוקים האירופיים להגבלים עסקיים. את התלונה הראשונה בנדון הגישה AMD לרשות עוד בשנת 2001.

ביולי האחרון האשימו אנשי הרשות את אינטל בניצול לרעה של מעמדה הדומיננטי בשוק השבבים, בין השאר באמצעות מתן הטבות ליצרניות מחשבים שאינן רוכשות מעבדים מ-AMD. כן הואשמה אינטל, כי שילמה ליצרניות OEM מובילות על מנת שיידחו השקה של מוצרים עם מעבדי AMD והעניקה הנחות משמעותיות ליצרניות שרוכשות מעבדים רק ממנה.

הערכות באיחוד מדברות על כך שהקנס שיוטל על אינטל יהיה גבוה עד פי שניים מקנס שהוטל על מיקרוסופט, ועמד על 497 מיליון יורו (663 מיליון דולרים, בערכם אז). אם כך יהיה, נראה, כי הקנס שיושת על אינטל יהיה אחד הגדולים שהוטל באירופה אי פעם.

מיקרוסופט נקנסה לאחר ששיווקה ערכות של חלונות שהדפדפן שלה, אינטרנט אקפסלורר, היה מוטמע בהן. אתר PCWorld דיווח, כי מיקרוסופט נקראה לשימוע בנושא, שיתקיים בתחילת החודש הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים