באלמר על המשבר הכלכלי: "בעולם לוו יותר מדי כסף"

בנאומו המסורתי באוניברסיטת סטנפורד - אותו מוסד ממנו פרש כדי להקים את מיקרוסופט עם ביל גייטס, פרס השבוע מנכ"ל הענקית מרדמונד את משנתו: על המשבר, על הפיטורים בחברה, על שוק הדפדפנים ועל חלונות ויסטה

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, נשא אתמול (ד') נאום בפני קהל רב שנאסף באוניברסיטת סטנפורד בארה"ב, ובתחילת דבריו העביר שיעור קצר בכלכלה. על פי באלמר, גרם המשבר הכלכלי להאטה בעסקים ברחבי העולם, ובעקבותיו נאלצה מיקרוסופט, לראשונה בתולדותיה, להכריז על פיטורין. "בעולם לוו יותר מדי כסף", על פי באלמר.

לאחר מכן עבר באלמר, כמתבקש, לספר על ימיו הראשונים במיקרוסופט, כאשר נשר מבית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת סטנפורד כדי להצטרף לביל גייטס בהקמת החברה. "ידעתי כיצד לקרוא מאזן של חברה אבל לא הרבה יותר", הודה באלמר. "כל מה שעשיתי עד אז היה ראיונות עבודה ומחקרי שוק", בחברת פרוקטר אנד גמבל, מקום העבודה הקודם שלו.

בבית הוריו לא היו מרוצים מההחלטה לנשור מהלימודים. "אבי שאל אותי 'מה זה בכלל תוכנה' ואמי תהתה 'למה שמישהו ירצה בכלל לקנות מחשב'". אולם, באלמר הסביר בהמשך, כי האתגר האמיתי לא היה לשכנע אנשים לרכוש מחשבים, אלא נבע מכך שלתוכנות אין בלאי – ומשום כך חייבות הספקיות להציע חידושים ותוספות כדי לשכנע את הלקוחות שכדאי לשדרג.

מעבר לכך, התלונן באלמר, כי למוצרי תוכנה מתייחסים תמיד על פי הגרסה האחרונה, או שתי הגרסאות האחרונות. "חלונות תמיד נשפטת על סמך הגרסה האחרונה או הקודמת", אמר באלמר בחיוך, במעין הודאה בכישלון של ויסטה.

במענה לשאלה על האסטרטגיה של החברה בשוק הדפדפנים, השיב באלמר, כי היעד של החברה הוא ליצור פלטפורמה שבה ניתן יהיה להפעיל יישומים רבי יכולת, והוסיף, כי התקנים מגבילים את הקצב שבו ניתן להציע חידושים. כן, ציין באלמר, כי הוא רואה תועלת בשילוב של חיפוש ויכולות נוספות בדפדפן, אך הבהיר כי אינטרנט אקספלורר הוא חלק ממערכת ההפעלה חלונות ומשום כך הוא ייבדל תמיד ממוצרים מתחרים שבהם מוטמע החיפוש בדפדפן עצמו. "אנו לא יכולים לנקוט בגישה כזו", אמר באלמר.

במענה לשאלה על התפקיד שמילא בעיצוב פניה של מיקרוסופט, השיב באלמר, כי מילא תפקיד חשוב. "השפעתי רבות על התרבות של מיקרוסופט, לטוב ולרע", אמר. לדבריו, הוא השפיע על ביל גייטס, ביל גייטס השפיע עליו ושניהם השפיעו על החברה. "גדלנו יחד", הוסיף באלמר, "והמבחן האמיתי הוא בתוצאות".

לא היה זה נאומו הראשון של באלמר בסטנפורד, וגם נאומיו הקודמים היו שזורים בפנינים: בנאום שנשא בשנת 2007 הוא כינה את תוכניות ההתרחבות של גוגל "מטורפות" וקבע כי זו חברה של מוצר אחד בלבד ("One trick pony"). בשנת 2005 הוא ציין, כי אילו לא היה מגלה את עולם התוכנה, היה מגיע ודאי לעסקי הביטוח. כן, הכריז באלמר על כוונתו לפרוש בסביבות שנת 2017.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים