ח"כ רונית תירוש: הפרדה מגדרית בלימודי המדעים תגדיל את מספר הנשים הפונות למקצועות אלו

"מחקרים אחרונים שנערכו הראו, כי כאשר מערבבים בנים ובנות בכיתה אחת ומלמדים אותם מדעים, רמת ההישגים של הבנים גבוהה יותר - דבר שגורם לבנות לוותר על המקצוע או ללמוד אותו בסדר עדיפות אחר", אמרה ח"כ תירוש, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בדיון שערכה הוועדה בנושא קידום לימודי המדעים בישראל ● פרופסור דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן, תמך ברעיון ההפרדה המגדרית והסביר כי זו הדרך שבה הפכה צרפת לבעלת אחוז המדעניות הגדול בעולם

"הפרדה מכוונת בלימודי מדעים, והקצאת מסלולי לימוד לבנות לחוד ולבנים לחוד, תגדיל את מספר הנשים הפונות ללימודי מדעים", קבעה ח"כ רונית תירוש, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בדיון שערכה הוועדה בנושא קידום לימודי המדעים בישראל. לדבריה, "מחקרים אחרונים שנערכו הראו, כי כאשר מערבבים בנים ובנות בכיתה אחת ומלמדים אותם מדעים, רמת ההישגים של הבנים גבוהה יותר – דבר שגורם לבנות לוותר על המקצוע או ללמוד אותו בסדר עדיפות אחר". לעומת זאת, סיפרה ח"כ תירוש, שכאשר הייתה בעברה הרחוק מנהלת בית ספר, ההפרדה גרמה לעלייה משמעותית בהישגי הבנות.

פרופסור דניאל זייפמן – נשיא מכון ויצמן, שהשתתף בדיון, תמך ברעיון ההפרדה המגדרית בלימודי המדעים ונתן כדוגמה את צרפת, שם יש את אחוז המדעניות הגדול ביותר. זאת, לדבריו, משום שהצרפתים הפרידו בין הבנים לבנות בחינוך המדעים. גם פרופ' נח דנא-פיקארד מבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, תמך ברעיון, ואמר כי "המודל של הפרדת בנים ובנות הוכיח את עצמו במוסד שלנו".

בהמשך, סקר פרופ' זייפמן את פעילות המרכז המדעי-חינוכי בראשו הוא עומד כיו"ר. המרכז, לדבריו, מכשיר תלמידים מ-17 בתי ספר בתל אביב-יפו למקצועות המדעים. הוא ציין, כי בקרוב יוקם מרכז דומה גם ברחובות. ח"כ תירוש ביקשה ממנהלת המרכז, ד"ר תהילה בן גיא, לבדוק כיצד יוכל המרכז המדעי-חינוכי לשתף את ילדי הפריפריה בסיוע אמצעים טכנולוגיים.

פרופ' אהוד קינן, נשיא החברה הישראלית לכימיה, אמר בדיון, כי קיים מחסור חמור בבוגרי מדעים ובעיקר במקצועות הכימיה באזור הדרום. הוא הציע להקים לפחות עוד שני מרכזים מדעיים בנגב המערבי ובאזור ירוחם ודימונה. ח"כ תירוש הביעה תמיכה ברעיון וקראה למשרדי האוצר והחינוך לסייע בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים