אינקרדימייל עברה לרווח נקי של 1.42 מיליון דולרים ברבעון הראשון של 2009
החברה רשמה גידול של 33.86% בהכנסות, והגיעה לשיא רבעוני של 6.38 מיליון דולרים ● העלייה ברווחיות מקורה בגידול חלקן של ההכנסות מחיפוש, המהוות כ-70% מסך ההכנסות של החברה ואינן נושאות בעלויות ישירות ● עופר אדלר, מנכ"ל אינקרדימייל: "למרות שבאופן מסורתי הרבעון הראשון חלש יותר בהשוואה לרבעון הרביעי, הצלחנו להציג הכנסות שיא תוך מימוש היתרונות של מיקוד הפעילות העסקית שלנו"
אינקרדימייל, המפתחת אפליקציות גרפיות מותאמות אישית וניתנות להורדה, פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2009. הכנסות החברה צמחו ב- 1.6 מיליון דולר, לשיא של כ-6.38 מיליון דולרים, המהווים גידול של כ- 33.86% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד, אשר הסתכמו ב- 4.8 מיליון דולר. החברה עברה לרווח נקי של 1.42 מיליון דולרים – כ-0.15 דולרים למניה – לעומת הפסד של 700 אלף דולרים ברבעון המקביל אשתקד.
ההוצאות הגולמיות הרבעוניות פחתו ל-387 מיליון דולרים, ירידה של 14.19% לעומת 451 מיליון דולרים ברבעון המקביל של השנה הקודמת. בעקבות הגידול בהכנסות והירידה בהוצאות הגולמיות, הרווח הגולמי עלה ב-39% ל-5.99 מיליון דולרים לעומת כ-4.3 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי השולי עלה ל-94% בהשוואה ל-91% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווחיות מקורה בגידול חלקן של ההכנסות מחיפוש, המהוות כ-70% מסך הכנסות החברה ואינן נושאות עלויות ישירות.
ההוצאות התפעוליות פחתו ל-3.53 מיליון דולרים – ירידה של כ-32% לעומת 5.2 מיליון דולרים ברבעון הראשון ב-2008. מעל למחצית מסכום הקיטון האמור, מקורו בצמצום הוצאות תפעול שוטפות, ושאר הירידה מיוחס להוצאות חד פעמיות ברבעון הראשון של 2008. אינקרדימייל סיימה את הרבעון עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 5.61 מיליון דולרים – ירידה של 28.37% לעומת 7.84 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
עפר אדלר, מנכ"ל אינקרדימייל, מסר: "הצלחנו להגדיל את ההכנסות בלמעלה מכ-30% ביחס לרבעון הקודם. למרות שבאופן מסורתי הרבעון הראשון הינו רבעון חלש יותר בהשוואה לרביעי, הצלחנו להציג הכנסות שיא תוך מימוש היתרונות של מיקוד הפעילות העסקית שלנו, צעד בו נקטנו במהלך שנת 2008. המהלכים בהם נקטנו בתחום החיפוש באינטרנט תרמו במיוחד לגידול המשמעותי בהכנסות. בנוסף, סייעו גם מאמצי ההתייעלות שבהם נקטנו במהלך 2008.
"אף חברה אינה חסינה בפני המיתון, וגם אינקרדימייל חווה האטה כתוצאה מהאקלים הכלכלי השלילי. ההאטה באה לידי ביטוי במכירת מוצרים וב-CPC (עלות לפי הקלקה), המשפיע על הכנסות שמקורן בחיפוש במנועי חיפוש ומושפע גם מירידה בהשקעות של מפרסמים וירידה ברכישות מצד צרכנים, בשל המצב הכלכלי הקשה".
תגובות
(0)