רגשות מעורבים בקרב המשתמשים בישראל ביחס להסכם החדש בין סאפ לארגון המשתמשים העולמי
על פי ההסכם, סאפ האריכה בשנתיים את פרק הזמן לעלייה מקסימאלית של התעריפים ל-22%, והוא יעמוד על שבע שנים ● בנוסף, החברה הודיעה על פרויקט KPI, לבדיקת ביצועי הסכם התמיכה שעליו הכריזה בשנה שעברה ● גורמים ב-ISUG: נמתין לראות כיצד ישפיעו עלינו ההתפתחויות החדשות
בד בבד עם התוצאות העסקיות שפרסמה סאפ בסוף השבוע שעבר, פרסמה החברה גם מסמך הבנות עם הארגון העולמי של משתמשי סאפ, SUGAN, המתייחס לשני נושאים מרכזיים: העלאת תעריפים ההדרגתית יותר של רישיונות התוכנה, עד לרמה של 22% על פני תקופה של שבע שנים (במקום חמש שנים במקור), והסכם KPI, שעיקרו בניית מערכת מדדים שתמדוד את ביצועי תוכנית התמיכה של סאפ במשתמשים, וכן את שביעות הרצון שלהם. התכנית החדשה כוללת שורה של הטבות ושירותים שהמשתמשים יקבלו במקביל לעליית תעריפי הרישיונות.
כזכור, בישראל התקבלה ההחלטה על העלאת התעריפים בזעם רב מצד המשתמשים. נציגי משתמשים בארגונים גדולים במשק התארגנו לפעולות מחאה, ואף קיימו פגישה מתוחה ביותר עם מנכ"ל סאפ ישראל, גלעד גנס. בכנס ISUG האחרון, השמיעו משתמשים רבים ביקורת חריפה על סאפ ועל מנכ"לה, וחלק מהם אף איימו להחרים את הכנס. גנס השיב, כי סאפ העולמית קשובה לתלונות השוק הישראלי והיא מנסה ללכת לקראתם.
בעקבות ההודעה החדשה של סאפ והארגון העולמי, החליטו בארגון משתמשי סאפ בישראל, ISUG, ללמוד את הנושא ולא להגיב באופן רשמי, ככל הנראה גם על רקע סמיכות ההודעה על ההסכם החדש להודעה על פרישתו של גנס. בארגון המשתמשים מבקשים שלא לקשור בין שני האירועים ומדגישים, כי המאבק מול סאפ בנושא הרישיונות לא היה אישי, וכי כל מנכ"ל אחר שהיה באותו תפקיד היה סופג את אותה ביקורת של המשתמשים. למרות הכעס הרב, אחד מחברי ארגון המשתמשים אמר לדיילי מיילי, כי אין לו ספק שסאפ העולמית אכן הלכה בסופו של דבר לקראת המשתמשים, וכי יש שיפורים מסוימים, ויחד עם זאת יש לבדוק כעת כיצד ההסכם החדש חל על המשתמשים בישראל.
גלדע גנס אמר ביום ה' האחרון, כי סאפ ישראל תאמץ את המדיניות הבינלאומית של החברה, ותבדוק כיצד ליישם את ה-KPI ברמה המקומית.
תגובות
(0)