בניסיון להרגיע את המשקיעים: ייתכן שהמנכ"לים המשותפים של RIM יודחו ממשרתם כיושבי ראש

החברה שוקלת להדיח את מייק לזרידיס וג'ים בלזילי מהמשרה המשותפת, בניסיון לרצות את המשקיעים הזועמים שלה, שערך מניותיהם צנח מאז תחילת השנה שעברה בשיעור של 75% ● המובילה במרוץ למינוי מחליף לשניים בתפקיד היא ברברה סטימיסט, חברה עצמאית במועצת המנהלים של RIM, אולם אנליסטים פקפקו ביכולותיה להוביל את השינוי לו זקוקה החברה

RIM שוקלת להדיח את המנכ"לים המשותפים שלה, מייק לזרידיס וג'ים בלזילי, מהמשרה המשותפת הנוספת שלהם, כיושבי הראש של מועצת המנהלים – כך עולה מידיעה שהופיעה בעיתון National Post. זאת, בניסיון לרצות את המשקיעים הזועמים במניות החברה, ששערן צנח מאז תחילת השנה שעברה בשיעור של 75%.

בידיעה, שנסמכת על "מקורות יודעי דבר", נכתב שברברה סטימיסט, חברה עצמאית במועצת המנהלים של RIM, מובילה במרוץ למינוי מחליף ללזרידיס ולבלזילי במשרת יושב הראש. בעקבות פרסום הידיעה עלה שערן של מניות RIM ביותר מ-7%.

"כל שבב סיכוי למינוי של יושב ראש עצמאי יזניק את שערן של מניות החברה, מתוך תקווה שהשווי של RIM יעלה", אמר קולין גיליס, אנליסט מחברת BGC Partners. "הדבר ישבור את אחיזת החנק של המנכ"לים ויושבי הראש המשותפים בחברה". עם זאת, אנליסטים אחרים פקפקו ביכולתה של סטימיסט, אם אכן תמונה כיושבת הראש החדשה של RIM, להוביל את השינוי לו מייחלים בעלי המניות של החברה.

לזרידיס ובלזילי נמצאים במקומות השני והשלישי בין בעלי המניות הגדולים של RIM, עם נתח של כ-5% לכל אחד מהם. הם חולקים הן במשרת המנכ"ל והן במשרת יושב הראש – מצב נדיר בהנהלות של חברות גדולות. עד כה התנגדו השניים לכל שינוי משמעותי, למרות הלחצים שהפעילו בעלי המניות, שצפו בעיניים כלות כיצד מפרסמת החברה אזהרות על אי עמידה ביעדים הכספיים, רבעון אחר רבעון.

RIM נאלצה להתמודד עם הירידה במכירות בשוק החשוב של ארצות הברית ועם הכישלון של מחשבי הלוח החדשים מדגמי PlayBook. לא מכבר הודיעה החברה על הורדת המחירים של המחשבים הללו, בכל גרסאות הנפח, ל-299 דולרים ליחידה, במסגרת מבצע שיהיה בתוקף עד תחילת חודש פברואר. זאת, בהשוואה למחירים שגבתה החברה בהתחלה, בהתאם לנפח האיחסון, שנעו בין 499 דולרים ל-699 דולרים. מאז ההשקה באפריל האחרון ועד נובמבר מכרה RIM כ-850 אלף יחידות של מחשבי PlayBook, בהשוואה למיליונים רבים של מחשבי iPad שמכרה אפל (Apple).

בעקבות הצניחה בשערן של מניות RIM קראו אנליסטים לשקול חלופות אסטרטגיות שונות, ובכלל זה פיצול החברה או מכירתה. בחודש שעבר פורסם, כי גורמים שונים הגישו הצעות לרכישת החברה, ובכלל זה אמזון (Amazon), אך מועצת המנהלים של RIM דחתה אותן מתוך שאיפה להתמקד בקידום המפנה המיוחל בכוחות עצמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים