יבמ חשפה פתרון SOA לאספקת שירותי מיחשוב ענן

הפתרון החדש - CloudBurst שמו - הינו שילוב ראשון מסוגו של חומרה ותוכנה, המאפשר האצה של פריסת יישומים ארגוניים חדשים ● כמו כן, חשפה יבמ את שרת היישומים WebSphere במהדורת Hypervisor ● מוצרים אלה יהיו זמינים כבר במהלך הרבעון הנוכחי

בעוד משתתפי כנס IMPACT 2009, שייפתח מחר (ב') בלאס-וגאס ויוקדש לתחום SOA ארכיטקטורת מוטת שירותים, הולכים ונקבצים, חשפה יבמ את CloudBurst (פריצה לענן), פיתוח ששמרה במיוחד לאירוע זה. מדובר בשילוב ראשון מסוגו של חומרה ותוכנה, המאפשר האצה של פריסת יישומים ארגוניים חדשים ותפעול יעיל וחסכוני של מערכי מיחשוב כוללים.

זהו מכשיר ייחודי להקמת מיחשוב ענן ארגוני פרטי, שיפשט ויקל על תהליכי הפריסה וההפעלה של יישומי תוכנה בסביבת מתפתחת זו. פריסת יישומים עסקיים כרוכה בדרך כלל בהשקעת זמן יקר, משאבים ומאמצים של הארגון. על מנת להתמודד עם האתגר הזה, המכשיר החדש תומך ומאפשר פריסת יישומי תוכנה במסגרת מיחשוב ענן מהסוג האמור.

המחיר ההתחלתי של הציוד החדש מתחיל הוא 45 אלף דולרים. מימדיו צנועים: גובהו כחמישה ס"מ בלבד, רוחבו כ-52 ס"מ ועומקו – כ-70 ס"מ. CloudBurst משלב בתוכו תוכנה ייעודית של יבמ התומכת בסביבות מחשוב וירטואליות ומאפשרת הרצה של יישומי מיחשוב ענן. מעתה, כך מבטיחים לנו, ההשקעות בתשתיות ה-SOA יכללו כבר גם סביבת יישומים שתנוהל כענן מיחשוב פרטי. במילים אחרות: שני המושגים החמים של הענף – SOA ומיחשוב ענן – הולכים ומתמזגים לנגד עינינו.

המערכת אף מציעה גישה נוחה לתמונות תוכנה וירטואליות ולדפוסי פעולה ממוחשבים בסביבה זו. ניתן לעשות בהם שימוש כמות שהם, על בסיס ההתקנה המוקדמת המגיעה עם המכשיר. אפשר גם להתאימם לצרכים המיוחדים של הארגון. הסביבה הווירטואלית כמו גם תהליכי הפעולה ניתנים להפצה כשירות ברשת. אפשר לנהלם ולתחזקם כמיחשוב ענן.

כמו כן, חשפה יבמ מוצר תוכנה חדש: שרת היישומים WebSphere במהדורת Hypervisor. מדובר בגרסה מעודכנת של התוכנה, המותאמת לעבודה בסביבות שרתי חומרה וירטואליים, דוגמת אלה של VMware, המגיעים בהטענה מראש על גבי מכשירי WebSphere Cloudburst.

המוצרים החדשים של יבמ מאפשרים ללקוחות לאחד ולשלב משאבי מחשוב קיימים, על מנת לממש את היתרונות הכלכליים והטכנולוגיים של ענני מיחשוב פרטיים, ההולכים וצוברים פופולריות בעולם המיחשוב הארגוני. אחד היתרונות שמהם נהנים לקוחות שכבר מתפעלים תשתיות SOA הוא האפשרות לעשות שימוש חוזר ביישומים קיימים ולשתף יישומים כאלה לכל רוחב הארגון.

המוצרים החדשים הללו משתלבים באופן מלא עם אבני יסוד חשובים שמציעה החברה בתחום הפיתוח.  סביבת כלי הפיתוח "רשיונל" ומשפחת כלי ניהול המערכות "טיבולי", המטפלים בשליטה ובקרה בתהליכי הפיתוח.

לפי תחזיות יבמ, סביבת הניסויים למיחשוב ענן תחסוך ללקוחות 50%-75% מההון ומההוצאה לרכישת רישיונות שימוש. בנוסף, אלה יגרמו להפחתה של 30%-50% מההוצאות התפעוליות ומעלויות כוח האדם. כל זאת בזכות אוטומטיזציה של הקצאת משאבי המערכות והגדרת תצורה לסביבות הבדיקות השונות. כמו כן, סביבה זו אמורה לשפר את איכות התוכנה, על ידי צמצום של 15%-30% בהיקף הפגמים שמקורם בעריכת ניסויים בתצורות שגויות, או בהסתמכות על מודלים שגויים. אם כל אלה אכן יתממשו, אין ספק כי מדובר באבן דרך ראויה לציון.

יבמ הבטיחה, כי מוצרים אלה יהיו זמינים כבר במהלך הרבעון הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים