פרסום ראשון: גלעד גנס מסיים את תפקידו כמנכ"ל סאפ ישראל – פחות משנה לאחר שהקים את הסניף

גנס יעבור לתפקיד בכיר במטה סאפ בפריז ● מחליפו יהיה מיקי מגדל, נשיא מעבדות סאפ בישראל ● מסאפ סירבו להגיב לידיעה

גלעד גנס, מנכ"ל סאפ ישראל, עוזב את תפקידו; כך נודע לאנשים ומחשבים. גנס, אשר עד חזרתו ארצה עבד במטרה האירופאי של סאפ, צפוי לשוב לשם. מסאפ סירבו לאשר או להכחיש את הידיעה. מחליפו של גנס יהיה מיקי מגדל, נשיא מעבדות סאפ בישראל.

גנס הגיע ארצה על מנת להקים את הסניף המקומי של החברה, ביולי 2007. זאת, בעקבות הסכם שנחתם בין סאפ העולמית ונס טכנולוגיות, לפיו נס תמכור את חטיבת המכירות וההפצה של מוצרי סאפ בישראל – לסאפ העולמית. היקף העסקה עמד על כ-100 מיליון שקלים והוא כלל את פעילות ההפצה, התמיכה והתחזוקה של הטכנולוגיה והפתרונות. כזכור, עד להסכם, במשך שנים רבות הייתה נס נציגה בלעדית של סאפ בארץ, בהיבטי רישוי התוכנה, לצד היותה אינטגרטור. בעקבות ההסכם, 60 עובדי חטיבת סאפ בנס עברו בהדרגה לסאפ ישראל.

סאפ ישראל היא חברה בת חדשה (יחסית) של סאפ, והיא האחראית על פעילות השיווק, המכירות וההפצה של מוצרי סאפ בישראל. גנס הצטרף לסאפ ב-2003. בשלוש השנים האחרונות שלפני מינויו למנכ"ל הסניף הישראלי, הוא כיהן כסגן נשיא וכמנהל תחום המגזר הציבורי במדינות אירופה, המזרח התיכון ואפריקה – ממקום מושבו בפריז.

"אני נרגש לחזור לארץ, וגאה לקחת על עצמי את האתגר החדש בישראל, שהיא שוק יעד אסטרטגי לסאפ העולמית", אמר גנס עם ההכרזה על מינוי למנכ"ל הסניף המקומי, "בראש סדר העדיפויות שלי נמצאת הצלחת הלקוחות הישראליים, וזו תושג על ידי אספקת פתרונות חדשניים ואיכותיים של סאפ לעסקים. בנוסף, נמקד מאמצים בפיתוח שוק העסקים הבינוניים, ונפעל להגדלת נתח השוק שלנו במגזר הציבורי".

אלא שהמציאות טפחה מעט על פניו של המנכ"ל החדש. לצד המשבר הכלכלי העולמי, שהעיב על כלל פעילות שוק ה-IT בארץ, לרבות זו של סאפ, תקופתו הקצרה יחסית – בת פחות משנה – של גנס, התאפיינה גם במאבק מול הלקוחות. כך, בדצמבר 2008, בשיא המיתון העולמי, החליטה הנהלת סאפ העולמית להעלות את מחירי התחזוקה על רשיונות התוכנות שלה בשיעור של עד 22% ממחיר הרישיון למשך השנים הקרובות. ההסבר הרשמי לעליית המחיר, היה שדרוג תנאי התמיכה והשירות וכן הארכת מועדי השירות לארגונים. אלא שהמשמעות המעשית עבור הארגונים הגדולים במשק, הייתה תוספת עלות של עשרות אלפי דולרים לארגון – מתקציב שלא תוכנן מראש. עובדה זו גרמה לתסיסה ולכעס רב בקרב מרבית הארגונים שהם משתמשי סאפ בישראל. כך, אמר זאב קליגר, יו"ר ארגון משתמשי סאפ בישראל, בכנס ISUG09, שהתקיים לפני כשבועיים, כי "הכנס עומד בסימן הקונפליקט בינינו לבין הנהלת סאפ בנושא העלאת השימוש של דמי התחזוקה. הצעד של סאפ הוא חד צדדי, אגרסיבי ואיננו נכון מבחינה עסקית"

לכף הזכות, ציינו מקורבים לגנס, כי "גלעד קנה את פעילות נס של מכירת רשיונות סאפ ופרויקטי הטמעה ב-100 מיליון שקלים. הסכום כלל פרמיה נאותה על המחזור השנתי של נס, שהוערך ב-50 מיליון שקלים בלבד. תוך שנה, גלעד הצליח לפתוח את הסניף, להוסיף לעובדי נס לשעבר שכעת הם באחריותו, את 20 עובדי SAP Business One, להניע עובדים, ולהגיע למצב של ניהול סניף המונה 150 עובדים, כולל יועצים ומטמיעים. מחזור המכירות השנה בסאפ ישראל הוגדל משמעותית והגיע לכ-300 מיליון שקלים".

עוד ציינו המקורבים, כי "לגנס הוצע תפקיד בכיר במטה החברה העולמי בפריז. הוא מונה למשימה לפתוח את הסניף בישראל ולייצבו – וכעת הוא ממשיך הלאה".

כאמור, לאנשים ומחשבים נודע כי מיקי מגדל, נשיא מעבדות סאפ בישראל, צפוי להחליף את גנס בתפקידו. הוא יעשה זאת במקביל לתפקידו הנוכחי.

מסאפ סירבו להגיב לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים