מייסד קומטאץ' ושופינג.קום, נחום שרפמן, נהרג בהתרסקות מטוס ביוון

שרפמן יצא לטוס עם אשתו נאווה ביום ג' האחרון באזור הרי יוון - למרות תנאי מזג אוויר קשים וראות לקויה ● מטוסם נעלם מהמכ"ם בסמוך לאי זקינתוס, וצוות חילוץ שהוזעק למקום מצא את הזוג ללא רוח חיים

ד"ר נחום שרפמן, אחד מיזמי ההיי-טק המוערכים הישראלי, נהרג בערב יום העצמאות בתאונת מטוס באיי יוון. התאונה התרחשה ככל הנראה בגלל תנאי מזג אוויר, באזור הררי סמוך לאי זקינתוס. על פי העדויות, שרפמן – בן 61 במותו, ואשתו נאווה, החליטו להמשיך בטיסה המתוכננת למרות הראות הלקויה. בעקבות היעלמות המטוס ממסכי המכ"ם, נמסרה ההודעה הטראגית לחדר המצב של משרד החוץ בירושלים, ומשם הועברה לשגרירות ישראל באתונה, אשר החלה לפעול לחילוצם של בני הזוג. מהשגרירות נמסר שכוחות החילוץ היווניים פעלו במהירות וביעילות, אך למרות המאמצים הרבים – נמצאו בני הזוג ללא רוח חיים.

שרפמן ז"ל, דוקטור לפיזיקה, נדבק בחיידק היזמות בסוף שנות התשעים, כאשר החלו להתפתח עסקים רבים סביב רשת האינטרנט. ביחד עם שותפים נוספים, הקים שרפמן את קומטאץ' – סטארט-אפ שעסק בפיתוח שירותי דואר אלקטרוני והעברת מסרים באמצעות האינטרנט. החברה הונפקה בוול-סטריט ב-1999 לפי שווי של כ-300 מיליון דולרים, אך ערכה נפגע בהמשך מהתפוצצות "בועת האינטרנט" והיא שינתה כיוון לפיתוח תוכנות אנטי-ספאם ואנטי וירוס.

בתחילת המאה ה-21 הקים שרפמן, ביחד עם שותפו אמיר אשכנזי, אתר אינטרנט להשוואת מחירים – שופינג.קום. הסטארט-אפ החדש הפך במהרה לאחת מפניני היזמות הישראלית, והונפק גם הוא בוול-סטריט ב-2004, לפי שווי של יותר מ-400 מיליון דולרים. ב-2005 נרכשה החברה על ידי אי-ביי במחיר של 635 מיליון דולרים.

סטארט-אפ נוסף בו פעל שרפמן לאחרונה כמשקיע פרטי, יו"ר ומנכ"ל, היה eSnips – שהוקם ב-2006 על ידי אנשי ההיי-טק יעל ואלון אליש. המדובר ברשת חברתית בשפה האנגלית המחברת בין גולשים בעלי תחומי עניין משותפים, ושאיפתו היא לעמוד בשורה אחת עם הרשתות החברתיות הפופולריות בעולם, דוגמת פייסבוק ומייספייס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים