RIM פרסמה דו"חות כספיים מאכזבים לרבעון: הרווח הנקי שלה ירד ב-71%

הכנסות החברה אמנם עלו ב-24% בהשוואה לרבעון הקודם, אולם הרווח שלה צנח לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-265 מיליון דולרים ● במקביל, הודיעה RIM, כי לא תשיק את הטלפונים החכמים מהדור הבא שלה במחצית הראשונה של 2012, כפי שהיה צפוי, אלא במחצית השנייה שלה ● בעקבות זאת ירד שער המניות של החברה ביום ו' ב-10%

אף על פי שהתוצאות הכספיות שעליהן דיווחה RIM בסוף השבוע לא היו איומות ונוראות, הרי שהן גם לא היו מעודדות: הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-5.2 מיליארד דולרים – עלייה של 24% בהשוואה לרבעון הקודם – אולם הרווח הנקי שלה ירד בשיעור של 71% אל מול הרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב-265 מיליון דולרים. 79% מההכנסות הרבעוניות של RIM הגיעו מחומרה, 19% משירותים ו-2% – מתוכנה וממקורות נוספים.

בהתאם לתחזיות, החברה מכרה 14.1 מיליון יחידות של בלקברי (BlackBerry) ו-150 אלף יחידות של PlayBook. זאת, לאחר שהמחירים של מחשבי הלוח הללו צנחו מ-499 דולרים ליחידה ל-199 דולרים ליחידה. המספר הכולל של המנויים של החברה עלה ב-35% בהשוואה לשנה שעברה והגיע ל-75 מיליון. אולם, בכך מסתכמות החדשות הטובות.

במהלך מסיבת העיתונאים שערכה החברה לפרסום התוצאות הכספיות הושלכה פצצה לחלל האוויר: RIM הודיעה שהטלפונים החכמים מהדור הבא שלה לא יושקו, כפי שהיה צפוי, במחצית הראשונה של 2012, אלא רק במחצית השנייה שלה. הסיבה לעיכוב, על פי RIM, נעוצה ברצון לצייד את הטלפונים החכמים מהדור הבא בערכת שבבים LTE עם ליבה כפולה, שתושק רק באמצע יוני. בחברה רואים בשבב החדש רכיב חשוב בדור הבא של הטלפונים החכמים.

אולם, אף על פי שהסיבה לעיכוב נשמעת הגיונית, נראה שסבלנותם של המשקיעים פקעה והם איבדו את האמון בחברה. כתוצאה מכך ירד ביום ו' השער של מניות RIM בלא פחות מ-10%. מאז תחילת השנה ירד שערן של מניות החברה בשיעור של 75%.

בהודעה שפורסמה מטעם RIM צוין, כי "אנחנו מוסיפים לבחון מגוון דרכים לשיפור היבטים שונים בפעילות החברה. ייתכן שיחלוף זמן עד שמאמצים אלה, והמעבר לפלטפורמה החדשה, יניבו פירות, אך אנחנו משוכנעים שהיתרונות והיכולות של RIM יסייעו לשמור על מעמדה המוביל בענף התקשורת הסלולרית".

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

RIM

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים