ח"כ רונית תירוש: "כשאהיה שרת החינוך אפעל שלא תהיה הדרת נשים מרצון בהיי-טק"

"במהלך השנים שלי במערכת החינוך גיליתי שהתלמידות הבנות מדירות את רגליהן מכיתות של מגמות ריאליות", אמרה ח"כ תירוש, יושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ● "כשאהיה שרת החינוך אפיץ את ההנחיה לכלל בתי הספר: חשוב שבנות, שמהוות 52% מהאוכלוסייה, תהיינה חלק מהעשייה המדעית-טכנולוגית", הוסיפה

"תלמידות במערכת החינוך, החל מחטיבת הביניים, מדירות את עצמן כיום מלימודי המתמטיקה והמדעים המדויקים. אסור שהמצב הזה יימשך וכאשר אהיה שרת החינוך, אפעל לשנות אותו", כך אמרה ח"כ רונית תירוש, יושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

ח"כ תירוש הייתה אורחת הכבוד בתחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2011. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים הבוקר (ה'), נערך זו השנה התשיעית בהפקת אנשים ומחשבים. האירוע התקיים כחלק מוועידת Closing The Year, שנערכה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. מנחה האירוע היה פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים.

על עצמה העידה ח"כ תירוש, כי "לוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת יש רייטינג נמוך, אבל למרות זאת, אני נהנית מעבודתי". לדבריה, "הכותרת של התחרות היא מצוינות ותחרותיות. זה שילוב מנצח בעולם ההיי-טק. ישראל לא משופעת במשאבים טבעיים, אם נתעלם מהעובדה כי באחרונה התגלו מצבורים של גז. לכן, כל שנותר הוא להשקיע במשאב של ההון האנושי הקיים במדינה".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"נדרש לעבוד קשה ולנצל את ההון האנושי", אמרה ח"כ תירוש. "אין כמו המצוינות כפלטפורמה להתחיל את הכול. המצוינות מתחילה במערכת החינוך. הייתי מורה, מנהלת בית ספר, מנהלת מינהל חינוך בעיריית תל אביב-יפו ומנכ"לית משרד החינוך. במהלך השנים גיליתי שהתלמידות הבנות מדירות את רגליהן מכיתות של מגמות ריאליות. זה קורה בשלב של חטיבות הביניים: עד אז הן מצוינות. לא השכל הוא שנעצר באותה עת, אלא מדובר בתהליכי חיברות. הן מעדיפות להדיר את רגליהן ממקצועות המדעים המדויקים".

"כשאהיה שרת החינוך", הבטיחה, "אפיץ את ההנחיה לכלל בתי הספר: חשוב שבנות, שמהוות 52% מהאוכלוסייה, תהיינה חלק מהעשייה המדעית-טכנולוגית. אני שמחה לראות שבענף ההיי-טק יש נשים רבות. חשוב לנצל את המיטב של כוחותינו ומוחותינו על מנת להשתלב בתחומי המדע והטכנולוגיה".

"אם יש מקום ממנו ניתן להגיע לצמיחה ולעוצמות כלכליות, הרי זה המקום – המדע והטכנולוגיה וההיי-טק", ציינה ח"כ תירוש. "זו חשיבותה של תחרות מצטייני המיחשוב: היא מאתגרת את הלקוחות הארגוניים ומתמרצת אותם להגיע לעוד ועוד הישגים. רק בדרך זו, של עוד ועוד השקעה במצוינות, במדע ובטכנולוגיה ניתן יהיה להציב את מדינת ישראל כמדינה מובחנת ונבדלת משאר העולם. יש במוח היהודי ובמערכת החינוך הישראלית משהו שאמון על יצירתיות, חדשנות, איכותיות, ואלה הם ההישגים שאתם, בתעשיית ההיי-טק, מספקים לחברה הישראליות".

היא סיימה בציינה את חתן פרס נובל לכימיה, פרופ' דן שכטמן. "זהו אדם שמבין את חשיבות החינוך, הוא אדם מוטה חינוך. הוא לא חסך מילים על חשיבות החינוך בכלל ועל חשיבותם של המדע והטכנולוגיה בפרט".

"חינכתי את תלמידיי להעז", סיכמה ח"כ תירוש, "כי רק המעז מצליח ומנצח".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביאל

    אם אפשר לחשוב על מישהי גרועה כמו לימור לבנת, זו חושפת השיניים הנוכחית, שמציעה את עצמה לכל תפקיד

  2. מודי

    אוי ואבוי אם את תהיי שרת החינוך. הרי כשהיית מנכלית הרסת את החינוך. אסור בתכלית האיסור לתת לך להיתקרב למשרד הזה.

אירועים קרובים