רכבת ישראל משתדרגת: תטמיע שרתי יבמ ומערכות VMware; ההיקף: כשני מיליון שקלים
עשרה שרתי x3650 של יבמ יחליפו כ-60 שרתי HP מיושנים יותר, בעזרת VMware ESX hypervisor 3.5 ● תשתית הווירטואליזציה תיושם על ידי הראל טכנולוגיות באתר הראשי ובאתר המשני של מערך ה-IT ברכבת ישראל ● איגור פורמן, מנמ"ר רכבת ישראל: "מטרת הפרויקט היא להיערך בהיבט התשתיות לפרויקט ERP שהרכבת נמצאת בעיצומו"
מערך ה-IT ברכבת ישראל החל בימים אלה בפרויקט לשדרוג תשתיות המיחשוב. כך, יוטמעו עשרה שרתי x3650 של יבמ, שבעזרת מערכות וירטואליזציה של VMware יחליפו כ-60 שרתים מיושנים יותר של HP. הפרויקט צפוי להסתיים ביוני השנה, והוא מהווה חלק משדרוג מערך ההתאוששות מאסון של הרכבת, ונספח לפרויקט ה-ERP של החברה. היקפו הכספי של הפרויקט, המבוצע בשיתוף עם הראל טכנולוגיות מידע, עומד על יותר משני מיליון שקלים.
במסגרת הפרויקט, תוטמע תשתית הווירטואליזציה של VMware באתר הראשי ובאתר המשני של מערך ה-IT ברכבת ישראל. הראל טכנולוגיות תבצע את הקונסולידציה של השרתים בעזרת VMware ESX hypervisor 3.5. באתר הראשי יוטמעו חמישה שרתים שיפעלו מול מערך איחסון של יבמ בנפח שלושה טרה-בייט, ובמקביל יוקם אתר משני, המקביל לו בהיבטים הטכנולוגיים. בין האתרים יבוצע שכפול של המידע, אשר יסונכרן באופן שוטף, על מנת לאפשר עליה לאוויר מהירה במקרה של אסון.
מערך ה-IT ברכבת ישראל משרת יותר מ-600 משתמשים. לדברי לואיס ציה, מנהל תשתיות המיחשוב ברכבת, "עבור כל שרת שעבר וירטואליזציה, נוכל לחסוך כ-7,000 קילו-וואט לשעה. אנו צופים חיסכון תפעולי מהפרויקט בסדר גודל של כ-50%, לצד גידול משמעותי בכוח המיחשוב שלנו".
יהושע (איגור) פורמן, מנמ"ר רכבת ישראל, אמר, כי "מטרת הפרויקט היא להיערך בהיבט התשתיות לפרויקט ERP שהרכבת נמצאת בעיצומו. הפרויקט הגדול דורש מספר רב של שרתים נוספים. מטרה נוספת בפרויקט היא, במקביל, להעלות את רמת השרידות באתר הייצור ובאתר DRP". פורמן הוסיף, כי "מטבע הדברים, אם ניתן לחסוך עלויות במקביל לשיפור רמת השירות – אז הפרויקט הופך לאטרקטיבי יותר. בימים אלו אנו מצויים בשיאו של התהליך, כאשר בינתיים כבר סופקו החומרה ונעשתה עבודת אפיון של השרתים".
איציק שלו, מנהל תיק הלקוח של רכבת ישראל בהראל טכנולוגיות, הוסיף, כי "בפרויקט ברכבת ישראל שמנו לב לדרישות האבטחה הגבוהות, לצד הצורך ביצירת מערך התאוששות מאסון, עם זמינות ושרידות גבוהות במיוחד".
תגובות
(0)