מחשבי ה-NetBook צפויים להשפיע לרעה על מכירות מערכות ההפעלה של מיקרוסופט

רוב המחשבים הללו נמכרים עם הגרסה הביתית של חלונות XP, אשר נמכרת ליצרניהם במחירים נמוכים משמעותית ממחירי חלונות ויסטה ● ההערכה בשוק היא, כי מיקרוסופט מוכרת את חלונות XP בכ-15 דולרים ליצרניות מחשבי ה-NetBook, בעוד שתמורת גרסת חלונות פרימיום היא דורשת בין 50 ל-60 דולרים

למחשבי ה-NetBook תהיה השפעה ארוכת טווח על מיקרוסופט, ולאו דווקא לטובה: רוב מחשבי ה-NetBook נמכרים עם הגרסה הביתית של חלונות XP, וגרסה זו נמכרת ליצרני המחשבים במחירים הנמוכים באופן משמעותי לעומת המחירים של חלונות ויסטה. מחירות המחשבים הללו תפסו כ-10% מסך כל מכירות המחשבים ברבעון הראשון של השנה.

ההערכה בשוק היא, כי מיקרוסופט מוכרת את עותקי חלונות XP בכ-15 דולרים לעותק ליצרניות מחשבי ה-NetBook, בעוד שתמורת גרסת חלונות פרימיום, במהדורה הביתית לדוגמה, היא דורשת בין 50 ל-60 דולרים. אם לוקחים בחשבון שמכירות ה-PC עומדות להצטמצם השנה בכ-10%, לפי הערכות שונות, מובן מדוע יש למחשבים הללו השפעה קשה כל כך על מכירת מערכות ההפעלה של מיקרוסופט.

האנליסטים גם אינם מאמינים שההשקה של חלונות 7, ככל הנראה במחצית השנייה של 2009, תשנה באופן משמעותי את התמונה מבחינת הענקית מרדמונד, מאחר וחלק גדול מהיצרניות יירצו להמשיך למכור את מחשבי ה-NetBook שלהן עם חלונות XP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים