אורי לוין, מייסד ונשיא Waze: "אנו חוסכים לנהג הישראלי 5 דקות נסיעה ביום"

"נתון זה אומנם נראה קטן, אולם במכפלות כמות הנהגים והזמן שהם מתעכבים בכביש המדובר בחיסכון משמעותי למשק. בכל מקרה, החיסכון הזה הוא הרבה יותר משמעותי וכלכלי עבור הנהגים הישראלים ממה שעושה עבורם ישראל כץ, שר התחבורה", אמר לוין, שהיה בין הדוברים בכנס Mobility 2011 ● לדבריו, נהג ממוצע משתמש ביישום כ-11 פעמים בחודש, ומבצע עם היישום גלישה סלולרית בת 340 דקות בחודש

"השימוש ביישום שלנו חוסך לנהג בממוצע 5 דקות נסיעה ביום, נתון שלכאורה נראה קטן, אולם במכפלות כמות הנהגים והזמן שהם מתעכבים בכביש המדובר בחיסכון משמעותי למשק. בכל מקרה, החיסכון הזה הוא הרבה יותר משמעותי וכלכלי עבור הנהגים הישראלים ממה שעושה עבורם ישראל כץ, שר התחבורה", כך אמר אורי לוין, מייסד ונשיא Waze.

לוין היה בין הדוברים בכנס Mobility 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-700 איש, מפתחים ולקוחות בתחום המיחשוב הנייד הארגוני. את המליאה המרכזית הנחה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

היישום שפיתחה חברתו, אמר לוין, "עונה על השאלה הבסיסית בה מתחבט כל נוסע ונוסע: 'מהו נתיב הנסיעה העדיף לשימוש?'. היישום אוסף את המידע שהמשתמשים מעבירים, ומעביר להם את המידע בחזרה, כשהוא מנותח ומוצלב".

המאפיין את היישום, אמר לוין, הוא בהיותו רב-תוכן, הנוצר על ידי משתמשים מעטים מחד, אבל שהצורכים אותו הם משתמשים רבים. "כל התוכן ביישום של Waze הוא תוכן שנוצר על ידי משתמשים". נתונים נוספים, ציין לוין, הם בכך שנהג ממוצע משתמש ביישום כ-11 פעמים בחודש, ומבצע עם היישום גלישה סלולרית בת 340 דקות בחודש, "לעיתים יותר מאשר משך השיחה שלו במכשיר".

הוא ציין כי בשל ריבוי הנתונים המגיע מההמונים, הופך היישום לאמין, וסיים באומרו כי "יש 1.5 מיליון הורדות של היישום בארץ. בשעת עומסי תנועה, אחד מכל 6 נהגים מדווח על מהירות נסיעתו מעצם היותו משתמש ב-Waze".

מאט גרין, מנהל מוצרים וסגן נשיא Software AG. צילום: קובי קנטורמאט גרין, מנהל מוצרים וסגן נשיא Software AG, אמר כי "אנו מסייעים לארגונים לעבור לעולם המיחשוב הנייד". לדברי גרין, "ארגונים נדרשים לפלטפורמה שעל בסיסה ניתן יהיה לפתח יישום למובייל פעם אחת, ולאחר מכן יהיה ניתן לשכפל ולהעתיק פיתוח של יישום ז\ה למכשירי הטלפון החכמים האחרים.

לשם כך, אמר גרין, רכשה החברה את Metismo, שעל בסיסה ניתן לפתח במהירות ובעלויות פחותות יישומים עבור העולם הנייד. הדבר נעשה, הסביר גרין, "על בסיס פלטפורמת האינטגרציה שלנו, WebMethods". בשל צורת פיתוח זאת, אמר גרין, "לקוחותינו יוכלו להביא לשוק במהירות רבה יותר יישומים לכל מכשירי הטלפון החכמים הקיימים – מבוססי אנדרואיד, בלקברי, חלונות פון 7, iPhone, וגם iPad".

הוא סיים בציינו, כי שימוש בפלטפורמת פיתוח זו מאפשר למפתחים "לכתוב שורת קוד עם אחת, ולאחר מכן להעביר את היישום הסלולרי שפותח גם לרכיבי מיחשוב ניידים אחרים. הדבר נעשה קל, בן השאר, בשל שימוש בסביבת הפיתוח אקליפס, ההופכת את הפיתוח לקל ולמהיר. בדרך זו הלקוחות הארגוניים יחסכו זמן וכסף, כי הם יוכלו להעביר יישומים שפותחו לעולם הנייח לעבר העולם הנייד, ויישומים שפותחו עבור מערכת הפעלה אחת, לשאר מערכות ההפעלה בעולם הנייד. כך הם יוכלו להעמיק ולהרחיב את התהליכים העסקיים שלהם לכלל העובדים, הלקוחות והשותפים עסקיים, ואלה יוכלו לקיים אינטראקציה עם מערכות IT ארגוניות מכל מקום".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דודי

    אפליקציה מובילה - אני משתמש בה כבר מעל 4 שנים 1- EX - ממשק שודרג לאחרונה וכרגע חווית השימוש מדדהימה ומתאימה לנהגים 2- זמן אמת - בזמן אמת ניתן לראות מה המצב בנתיב שלי - מזג אוייר/פקקים/תאונות/שוטרים וכו... 3- אמינות - ניתן בכול רגע נתון לראות כמה שמן יקח לי להגיע ליעד בצורה מדוייקת והתחשבות במצב הנוכחי של הכביש 4- חסכה לי בממוצע כבר יותר מ5 דקות ביום - משתמש בה כול הזמן גם שמדובר בנתיב ידוע (עבודה-בית) היה כייף לםגוש בכנס את המוח מאחורי הרעיון - כול הכבוד !!!!

  2. אילן

    יש לי הרבה סיפורים בהם WAZE הציל אותי מפקקי ענק. אפליקציה מצוינת. אף יישום או גלגל"צ לא מדווח על תאונה ומסיט אותך מייד לנתיב עוקף. אני למדתי שעם WAZE לא מתווכחים, ואני חוסך יותר מ 5 דקות נסיעה כל יום. כל הכבוד, מוריד את הכובע.

  3. איתן

    נתון אחר מעניין, כמה תאונות דרכים קראו בגלל התוכנה הזאת, כל הזמן קופצות הודעות על אירועים בכביש ועל מנת להעלימם צריך ללחוץ על כפתורים, והנהג אמור לדווח על פקקים וכל מיני אירועים וכל זאת תוך כדי נהיגה. התוכנה הזאת סכנה על הכביש. מוציאה את הריכוז מהנהיגה. איפה אור ירוק בסיפור הזה. איפה המשטרה, הרי שימוש בסלולרי בזמן הנהיגה זאת עברה על החוק. האם כל מי שמשתמש בתוכנה עוצר רגע בצד ומדווח על פקק???

  4. מודי

    נו באמת לעשות כותרת מחיסכון של 5 דקות נסיעה, אם תצא מוקדם יותר תחסוך 15 דקות נסיעה ואולי יותר, אם תיסע ברכת תחסוך 30 דקות ואולי יותר , מזה לעשות כותרת, ועוד להסתמך על דיווחים של אנשים אחרים. אם היית אומר לי שהאפליקציה שלך ניזונה מאתרי האנטנה של חברות התקשורת ולפי זה מודד את העומס על האתר ובכך מגיע למסקנה שהכביש עמוס ומציע נתיב חלופי הייתי מקבל זאת (דרך אגב הייתה אפליקציה כזו) אין הבדל בין האפליקציה שלך לגלגל"צ

  5. הברדלס

    שפו ל- Waze! היישום המוביל לטלפונים חכמים להמונים.

אירועים קרובים