עודד שיחור, HP: "הענן אינו טכנולוגיה, אלא יוזמה עסקית"

"ל-HP יש את כל שירותי הייעוץ הרלוונטיים לטרנספורמציה של הדטה-סנטר בארגון והפיכתו למוכן לענן", אמר שיחור - CTO לטכנולוגיה אחודה בחברה, בכנס CloudCon 2011 SaaSCon ● עמית דובר, יעל: "אנו מביאים לשולחן כלי SOA, כלי BPM, כלים אנליטיים וגריד" ● סילבן פבלובסקי, טיבקו EMEA: "האנליטיקה הופכת לכוח מניע באנטרפרייז" ● שרון בסר מ-Technology Netoptics עסק בשאלת הנראות והניטור בענן ● ניל וולדון, דיאלוג'יק: שוק התקשורת בענן צפוי להגיע ל-8-10 מיליארד דולרים עד 2014

23/11/2011 15:25

"חשוב לזכור כי הענן אינו טכנולוגיה, אלא יוזמה עסקית", אמר עודד שיחור, CTO לטכנולוגיה אחודה ב-HP ישראל. לכן, הסביר, "ל-HP יש ארכיטקטורה כללית לענן. היועצים המומחים של החברה מתרגמים את הארכיטקטורה הגנרית הזו לצרכי הלקוח. כך, HP יודעת לתת הצעת ענן מקצה לקצה – מסביבת ענן פרטי שמתארחת בדטה-סנטר של HP, דרך ענן ציבורי שזמין באינטרנט ועד הקמת ענן לספקי ענן מסחריים. ל-HP יש את כל שירותי הייעוץ הרלוונטיים לטרנספורמציה של הדטה-סנטר בארגון והפיכתו למוכן לענן".

שיחור אמר את הדברים בכנס CloudCon 2011 SaaSCon, שהתקיים ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. שיחור הציג באירוע את Cloud System – תוכנת ניהול הענן של החברה, ואמר כי "זהו מוצר מודולרי שיכול לגדול עם הארגון. הוא כולל פורטל, קטלוג שירותים, מנוע תזמור והיכולת לעבוד עם מוצרים שונים. למערכת יותר מ-600 התקנות בעולם, בהן גם כמה בישראל".

"לאחרונה נהיינו גם ספקי ענן בעצמנו", אמר שיחור. "אנחנו מספקים שני סוגים של ענן: לצרכנים ולארגוני אנטרפרייז. שירות הענן הציבורי מבוסס על פלטפורמת הקוד הפתוח OpenStack. הוא נמצא כרגע בגרסת בטה ומוצע בחינם. בנוסף, יש ל-HP את HP Enterprise Cloud – ענן המתאים למשימות קריטיות. ECI, לדוגמה, מעבירה כיום את כל ה-IT שלה לדטה-סנטר של HP בצרפת".

עמית דובר, סמנכ"ל פתרונות התוכנה בקבוצת יעל. צילום: ניב קנטורעמית דובר, סמנכ"ל פתרונות התוכנה בקבוצת יעל, נציגת טיבקו (Tibco) בישראל, הציג את TIBCO Silver Fabric – פלטפורמה ליצירת תשתית ענן פנים ארגונית. דובר התמקד ביכולות האלסטיות של הפלטפורמה, המאפשרת לדבריו לנצל את כוח המיחשוב בארגון באופן מהיר יותר ולנצל את השרתים לצרכים שונים בהתאם לדרישה."אנחנו מביאים לשולחן כלי SOA, כלי BPM, כלים אנליטיים ומיחשוב גריד", סיכם.

סילבן פבלובסקי, סגן נשיא לאזור EMEA בטיבקו. צילום: ניב קנטורסילבן פבלובסקי, סגן נשיא לאזור EMEA בטיבקו, סיפר על TIBCO Silver Spotfire – פתרון בינה עסקית ואנליטיקה לעננים פרטיים וציבוריים המכוון למשתמשי קצה. "בארגוני האנטרפרייז הופכת אנליטיקה לכוח מניע", אמר. "הרעיון הוא לתת למשתמשים אפשרויות לפעול לבד ולביא את האנליטיקה לרחבי הארגון בשירות עצמי. זהו פתרון שניתן להפעיל בתוך דקות ספורות. TIBCO Silver Spotfire מציע הטמעה קלה ומהירה, חברתיות ו-IT בשירות עצמי".

שרון בסר, סגן נשיא ב-Netoptics Technology. צילום: ניב קנטורשרון בסר, סגן נשיא ב-Netoptics Technology, עסק בשאלת הנראות והניטור בענן. לדבריו, "חשוב לזכור שהענן רוכב על תשתית וירטואליזציה. אנחנו לא באמת יודעים מה קורה בתוך הווירטואליזציה – זה שקוף למשתמש. יש לזה יתרונות רבים בצד השימוש וחסרונות כאשר מדובר על רגולציה, מדידה וכדומה".

הוא ציין, כי "על מוצר שיוצר נראות בענן, אסור להיות קשור למערכת מסוימת. צריכה להיות דרך לעשות ניטור בלא קשר לציוד". הוא הציג את Phantom HD – מוצר שהוכרז בכנס VMWorld האחרון של VMware, המאפשר לדבריו להציע פתרון ניטור אחוד – גם לסביבה פיזית וגם לסביבה וירטואלית.

ניל וולדון, מנהל הטכנולוגיה של דיאלוג'יק. צילום: ניב קנטוראת המליאה המרכזית של הכנס חתם ניל וולדון, מנהל הטכנולוגיה של דיאלוג'יק (Dialogic). וולדון דן בשוק התקשורת בענן, שלפי התחזיות צפוי להגיע ל-8-10 מיליארד דולרים עד שנת 2014. "אנו רואים מעבר של כל השירותים שבאופן מסורתי היו בארגון – לעבר הענן. החזון של דיאלוג'יק הוא לספק חיבורים בטוחים ויציבים לכל צרכי התקשורת בענן, שמספק הזדמנות טובה לצמיחה. יש הרבה כסף שניתן להרוויח, ואנו מספקים את התמיכה והיכולת שיאפשרו לכם לספק את השירותים הללו".

גל עופרי, מנהל תחום הפיתוח העסקי בבזק בינלאומי. צילום: ניב קנטורגל עופרי, מנהל תחום הפיתוח העסקי בבזק בינלאומי, אמר, כי "הענן לא מיועד רק ל-SMB. לפי חברות המחקר, הארגונים הגדולים יאמצו פתרונות ענן בקצב דומה לזה של ה-SMB. השאלה היא למה הארגונים לא עוברים לענן כבר מחר בבוקר. התשובה היא נגישות ליישומים וקלות הניהול שלהם. אם יהיה קשה להשתמש בתוכנה בענן, אנשים יישארו עם המחשבים המקומיים שלהם ולא יעברו להשתמש בענן".

לדבריו, "המנמ"ר מבין שמשתמשי הקצה רוצים להשתמש במקום העבודה באותו הציוד שבו הם משתמשים בשעות הפנאי, כמו טלפונים חכמים וטאבלטים. הענן מאפשר לעשות את המעבר הזה בצורה מהירה יותר ולוודא שחוויית המשתמש בארגון תקפוץ מדור ה-2000 לדור 2010. כולנו יודעים הרי איפה היה ב-IT לפני עשר שנים ואיפה הוא היום".

וורן סילי, מנהל תחום שירותי החינוך בסימנטק. צילום: ניב קנטורבהמשך, הציג עופרי את השירותים שמציעה בזק בינלאומי, המבוססים על תשתית מוצרי VMware, סיסקו (Cisco) ו-EMC ועל מערכת ההפעלה של מיקרוסופט.

וורן סילי, מנהל תחום שירותי החינוך בסימנטק (Symantec), תאר את מערכת הענן של סימנטק המספקת שירותי אנטי-וירוס, אנטי-ספאם ושירותים נוספים לארגונים, תוך שהיא פוטרת את המנמ"רים מבעיות התפעול. "ישנם כיום כ-10.9 מיליון משתמשים ביישומי קצה מבוססי SaaS של סימנטק, הפרוסים אצל כ-55 אלף לקוחות. החשש של ראשי הארגונים מפני שירות מנוהל הוא שמישהו יקרא את המיילים או ינטר את תעבורת ה-ווב באמצעות הספק. לסימנטק יש פתרונות לכל הסוגיות הללו".

"שירותים מאוחסנים נכנסים לשלב האימוץ ההמוני", קבע סילי. "זה מתאים לארגונים קטנים – שבאופן טבעי אין להם משאבים רבים, וגם לארגונים גדולים – הנדרשים לתוספת אבטחה. ארגונים בינוניים יכולים להשתמש בשירות המנוהל על מנת לחסוך את הצורך בעבודת התחזוקה".

השתתף בהכנת הידיעה: אבי בליזובסקי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים