נובל זימנה את ביל גייטס לדוכן העדים

החקירה הנגדית של יושב ראש מיקרוסופט התמקדה בהאשמות, כי קשר קשר לחסל את התוכנות Wordperfect ו-Quattro Pro ● היא התקיימה במסגרת הדיונים בתביעה שהגישה נובל עוד ב-2004 ונדדה הלוך ושוב בין ערכאות שונות

עדיין האיש העשיר בעולם. ביל גייטס

פרקליטי נובל (Novell) ערכו אתמול (ב') חקירה נגדית ליושב ראש מיקרוסופט (Microsoft), ביל גייטס, במסגרת משפט שמתנהל מול חבר מושבעים בבית המשפט הפדרלי בסולט לייק סיטי שביוטה. נובל הגישה את התביעה עוד ב-2004, בטענה שמיקרוסופט עברה על חוקי ההגבלים העסקיים ופעלה לחסל את התוכנות WordPerfect ו-Quattro Pro, שהתחרו בתוכנות אופיס (Office) שלה.

בכתב התביעה טענה נובל, כי מיקרוסופט "פעלה מתוך כוונה לחסל" את מעבד התמלילים WordPerfect ואת הגיליון האלקטרוני Quattro Pro, שתמכו גם במערכות הפעלה אחרות, מלבד חלונות (Windows). זאת, בין השאר משום שסירבה לשלב יישומים אלה בחלונות 95 (Windows 95).

"מיקרוסופט ניצלה את עוצמתה כמונופול בתחום מערכות ההפעלה למחשבי PC כדי לדחוק מהשוק את תוכנות נובל, שמתחרות ביישומי אופיס", טענה נובל בכתב התביעה. "יושב ראש מיקרוסופט ומנכ"ל החברה (בזמנו), ביל גייטס, התייחס במפורש לתוכנות של נובל במסמכים שבהם תועדו האמצעים שנקטה החברה".

בתגובה טענה מיקרוסופט, כי לא כללה את היישומים של נובל בחלונות 95 משום שהם לא היו יציבים וגרמו לקריסה של מערכת ההפעלה (טענה דומה לזו שהשמיע בשנים האחרונות סטיב ג'ובס המנוח נגד טכנולוגיית פלאש).

נובל מכרה את הפעילות של WordPerfect לחברת Corel ב-1996, בהפסד של 1.2 מיליארד דולרים, על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט. התוכנה נכחדה כמעט לחלוטין, ונובל עצמה נרכשה על ידי Attachmate באפריל. הדיונים בתביעה מתנהלים זו השנה השביעית והתיק נדד הלוך ושוב בין ערכאות שונות, עד שבית המשפט העליון של ארצות הברית הותיר על כנה ב-2008 החלטה של ערכאה נמוכה יותר, שקבעה שנובל רשאית להמשיך בהליכים המשפטיים. בכך הוא סלל את הדרך להמשך הדיונים בתיק.

למרבה האירוניה, ב-2006 הפכו דווקא שתי החברות לשותפות נאמנות, כאשר חתמו על הסכם שבמסגרתו שיווקה מיקרוסופט את תוכנות SUSE Linux ושירותי נובל. ב-2004 חתמו שתי החברות על הסכם פשרה בעניין אחר, ליישוב הטענות של נובל על כך שמיקרוסופט קשרה קשר לדחוק את רגליה של מערכת ההפעלה Netware.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים