פיטר קורס, דל: "התפוצצות המידע מדאיגה את המנמ"רים לא רק בהיבט האיחסון – אלא גם בניהולו"

"כדי לשנות את המצב צריך להפנות יותר משאבים לטובת מו"פ וחדשנות; יש לשנות את תמהיל התקציב של ה-IT", אמר קורס, מנכ"ל אקוולוג'יק וסגן נשיא בדל, שביקר באחרונה בישראל ● לדבריו, "דל נמצאת בעיצומו של שינוי ה-DNA של החברה"

"קצב הגידול של המידע הארגוני ממשיך לעלות. כאב הראש הזה, עבור המנמ"רים ומנהלי התשתיות והאיחסון שתחתיהם, הוא לא רק בהיבט של רכישת עוד 'ברזלים', אלא בדבר הצורך לנהל את המידע", כך אמר פיטר קורס, סגן נשיא בדל (Dell), בראיון לאנשים ומחשבים.

קורס, המשמש מנכ"ל אקוואלוג'יק (EqualLogic), שנרכשה על ידי דל, ופתרונות איחסון NAS בקבוצת מוצרי החברה, ביקר באחרונה בישראל, נפגש עם לקוחות ובחן את יכולות המו"פ של החברה בארץ.

מהן המצוקות מולן מתמודדים המנמ"רים כיום?
"המנמ"רים נאבקים כיום מול כמה אתגרים ביחד ולחוד: יש למערכי ה-IT תשתיות מורכבות קשות לניהול, עם עלויות תחזוקה גבוהות; תקציבי ה-IT לא גדלים, או אף פוחתים; עלויות האיחסון הגדל צומחות. מחקרים מצביעים שהאנושות תייצר בשנתיים הבאות נפחי מידע דיגיטלי הזהים לאלה שיוצרו בשני העשורים האחרונים. אתגר נוסף מולו ייאלצו להתמודד המנמ"רים הוא טיפול באותם נפחי נתונים ומידע עצומים. יש להם קושי רציני בניהול המידע, כך שיוכל לשמש את מקבלי ההחלטות ושיביא ערך עסקי לארגון. ניהול משמעו תעדוף המידע לפי חשיבותו, ובהתאם – יכולת הזמינות שלו".

מה נדרש לעשות כדי להקל על המצב?
"צריך ליצור מצב בו יותר משאבים מוקצים לטובת מו"פ וחדשנות. יש לשנות את תמהיל התקציב של ה-IT. כיום, 80% מהתקציב מופנה לתחזוקה ורק 20% – לחדשנות. מתוך התקציב המופנה לתחזוקת התשתיות, 60% מוקצה לעלויות שכר של אנשי ומנהלי התשתיות. מדובר בתהליכים ופעילויות שיכולים להיות ממוכנים בחלקם. דל מסייעת למיכון ולפישוט מרכזי המיחשוב הארגוניים".

איך ניתן לשנות את תמהיל תקציבי ה-IT?
"על ידי יצירת מערכי איחסון יעילים יותר, פישוט המורכבות של תשתיות ה-IT ושיפור התהליכים הנוצרים באותן מערכות, עם תגובות מהירות יותר וביצועים טובים ומהירים יותר. הדור הבא של מערכות המיחשוב יהיה מבוסס במידה רבה על מערכות איחסון יעילות יותר, בעלות יכולת גידול לפי דרישה, עם יכולות ניהול ומיכון רבות. האתגר שבפניו ניצבים המנמ"רים כיום הוא ההכרח לשנות את האופן שבו הם ואנשי ה-IT עובדים. הדבר ייעשה, בין השאר, על ידי מעבר ממערכות מונוליתיות למערכות מודולריות, מניהול התשתיות לניהול SLA ומקיצוץ בהוצאות להשגת יעילות גבוהה יותר בעזרת המיחשוב".

מה המענה של דל לתחום?
"דל עוברת שינוי שהחל לפני יותר משנתיים וטרם הסתיים. במסגרת אותו שינוי, היא לא רק עוד ספקית של מיחשוב אישי, אלא גם חברת שירותים מקצועיים. זאת, בעקבות סדרת רכישות, בהן של פרו סיסטמס (Perot Systems). כמו כן, היא חברת איחסון, עם מוצרי אקוואלוג'יק, קומפלנט (Compellent Technologies), אוקרינה (Ocarina) ואקסה-נט (Exanet) הישראלית. בגלל האינטגרציה המעמיקה שביצענו בין כל הרכישות אנחנו יכולים לספק היצע נרחב עבור מרכזי מיחשוב ארגוניים. דל נמצאת בעיצומו של שינוי ה-DNA של החברה. לוקח זמן להשתנות, אבל אנחנו בכיוון הנכון.

בעזרת היצע המוצרים של דל ניתן לממש כמה יעדים: איחסון בעלות סבירה, מוצרי גיבוי חכם, תעדוף נכון של איחסון סוגי מידע שונים בפתרונות בעלויות משתנות, ביטול כפילויות לטובת צמצום נפחי האיחסון, זמינות של המידע וניהול המידע המאוחסן. אנחנו מספקים לתשתיות ולאיחסון גישה מבוססת תקנים, שמפשטת וממכנת את התהליכים.

פיתחנו תפיסה בשם Fluid Data Architecture, שמאפשרת לזהות איזה מידע קריטי לארגון, ועל כן – יאוחסן באיחסון יקר, ואיזה מידע ראוי לאיחסון, אבל ברמת קריטיות נמוכה יותר.

בנוסף, אנחנו פועלים בניהול סביבות מיחשוב מעורבות, וירטואליות ופיזיות, על גבי מוצרי דל ומוצרים אחרים. כך, אנחנו יכולים לסייע למנמ"רים להקצות יותר משאבים למו"פ ולחדשנות".

כיצד התרשמת מהשוק הישראלי?
"ישראל ידועה כסביבת מו"פ ומובילת טכנולוגיה. היא מובילה בהיבטי מוכנות או אימוץ טכנולוגיה חדשה. אנחנו משקיעים פה במו"פ ורוצים להטביע חותם בישראל כחברה, לא רק כארגון מכירות או מותג. הראייה היא מרכז הפיתוח של דל, שמבוסס על אקסה-נט, שנרכשה על ידינו בתחילת השנה, תמורת 12 מיליון דולרים. מאז הרכישה הכפלנו את המכירות של אקסה-נט. פה פותחה Fluid Data Architecture, והטכנולוגיה והתפיסה הזו הן במרכז הפיתוח העתידי שלנו בעולם האיחסון. זהו מרכז מו"פ ייחודי מחוץ לארצות הברית לעולם האיחסון והוא משרת את כל לקוחות החברה בעולם".

"השנתיים הקרובות תתאפיינה ברענון ובחידוש תשתיות המיחשוב בארגונים, ולנו יש את הפתרונות הטובים ביותר לתחום", סיכם קורס. "ההיצע שלנו פתוח. אנחנו מציעים בחירה ללקוח בכל שכבה, בחירה שנלווית לביצועים, כמו גם יעילות, מחיר וחדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים