דיווחים: אלפים מעובדי סאן יפוטרו בשל רכישתה על ידי אורקל

ביל קולמן, לשעבר בכיר בסאן וממייסדי BEA - שנרכשה גם היא על ידי אורקל, מעריך כי לארי אליסון יצמצם, ימכור או יחסל את עסקי השרתים והאיחסון של סאן, שנרכשה על ידו בשבוע שעבר ● יצוין, כי עוד בטרם רכישתה, סאן תכננה קיצוצים רחבי היקף, ואף הודיעה כי בכוונתה לפטר 6,000 מתוך 33,000 עובדיה במהלך 2009

אורקל צפויה לפטר אלפים מעובדי סאן בעקבות ההודעה על רכישתה בשבוע שעבר, תמורת סכום של 7.4 מיליארד דולרים – כך העריכו בכירים בתעשיית ה-IT בארה"ב בפני אנשי האתר סיליקון-ואלי.קום. ביל קולמן, לשעבר בכיר בסאן, היה היחידי שצוטט בשמו, ואמר, כי "רבים מעובדי סאן יפוטרו בשל הרכישה על ידי אורקל". קולמן לא ציין אם הוא מדבר מניסיונו: לאחר שעזב את סאן, הוא היה ממייסדי BEA, אותה רכשה אף היא אורקל בשנה שעברה תמורת 8.5 מיליארד דולרים.

קולמן הוסיף, כי הוא מאמין שבהתייחס לעסקי החומרה של סאן, הרי ש-"אורקל תצמצם, תמכור או תחסל את קווי הייצור של מערך האיחסון והשרתים שלך סאן". לדבריו, עולם השרתים של סאן הניב רווחים שהצטמצמו מאד עם הופעת שרתי הלהבים והדור הבא של השרתים שיש למתחריה של החברה". לגבי מוצרי האיחסון של סאן, אמר קולמן, כי "הם לא מובילים את התעשייה, וגם כך הם המכירות שלהם התכווצו, וזאת על חשבון המתחרות של סאן בעולם האיחסון".

עוד בטרם רכישתה, סאן תכננה קיצוצים רחבי היקף, ובחודש נובמבר האחרון הודיעה, כי בכוונתה לפטר 6,000 מתוך 33,000 עובדיה במהלך 2009. זאת, על מנת לחסוך בהוצאות של כ-800 מיליון דולרים. אורקל, מצידה, עדיין לא פירטה את מפת הדרכים האסטרטגית שלה לגבי האופן בו יוטמעו וישולבו מוצרי סאן במערך הכולל שלה, בעקבות הרכישה. משקיפים בעמק הסיליקון העריכו בפני האתר, כי למרות הצהרת אורקל לפיה סאן תשולב כחטיבה, הרי היא תפוצל ליחידות רבות וצפויה להיעלם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים