ד"ר ג'ימי שוורצקוף, STKI: "עולם ה-IT עובר מהפכה שדומה בחשיבותה למהפכה של קופרניקוס"

"השלכותיה של מהפכת המיחשוב דרמטיות וישפיעו על עבודת המנמ"רים והמשתמשים", אמר ד"ר שוורצקוף בפתח הכנס השנתי הרביעי שערכה NessPRO ● "הדור החדש של משתמשי ה-IT, אמר מנכ"ל STKI, "לא מתעניין במה שהספק נותן לו, אלא במה שהוא רוצה. למשל, לקבל מידע במהירות, או לשלב קבלת מידע עם דיבור בטלפון ועם גלישה בפייסבוק על הדרך" ● לדבריו, "מחלקת ה-IT החדשה נדרשת לעשות את מה שרוצים הלקוחות. תפקידו של המנמ"ר יהיה לנהל את הזרמת המוצרים ללקוחות, לצד ניהול התהליכים"

"המהפכה הנוכחית שחווה עולם ה-IT דומה למהפכה של קופרניקוס, שהוכיח שכדור הארץ אינו במרכז אלא הוא סובב סביב השמש. השלכותיה של מהפכת המיחשוב דרמטיות וישפיעו על עבודת המנמ"רים והמשתמשים", כך אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI.

ד"ר שוורצקוף דיבר בפתח הכנס השנתי הרביעי שערכה NessPRO ללקוחותיה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') ומחר (ה'), במלון מרידיאן באילת, בהשתתפות לקוחות החברה ושותפיה העסקיים. הכנס, הנעשה בשיתוף חברת המחקר STKI, נערך תחת המוטו של "דואט של חדשנות טכנולוגית ועתיד עסקי חדש", ובמסגרתו הציגו אנשי STKI את המגמות בעולם ה-IT, ואנשי NessPRO – את הפתרונות המוצעים על ידם. את הכנס הנחה זוהר פרל, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק, NessPRO.

ד"ר שוורצקוף ציטט מאמר של העיתונאי והפובליציסט תומאס פרידמן, לפיו "קורה דבר גדול בעולם ה-IT". "פרידמן מבין את גודל המהפך הקורה לפנינו", אמר ד"ר שוורצקוף. לדבריו, המהפכה בעולם המיחשוב כוללת כמה מגמות משנה: מעבר מטלפון קווי לנייד וממנו לטלפון חכם; מעבר מקיטלוגים לסוגיהם לשימוש במנועי חיפוש; היעלמותם של מקצועות שונים דוגמת ברוקרים וסוכני נסיעות, בשל השימוש הישיר של הגולשים באינטרנט; שימוש במסכי מגע; העלמות עולם הדפוס ומעבר לצריכת עיתונים וספרים באופן דיגיטלי; המעבר ממחשבים ניידים אל טלפונים חכמים וטאבלטים.

זוהר פרל, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק, NessPRO, ומנחה הכנס. צילום: קובי קנטורכל התהליכים הללו קורים, אמר ד"ר שוורצקוף, בשל תופעת ההצטרכנות – השימוש של העובדים הארגוניים ברכיבי מיחשוב אותם הם רכשו באופן פרטי, והעברתם לעולם המיחשוב הארגוני.

בהיבט הטכנולוגי, אמר "המהפכה הנוכחית מתאפיינת בשבירת החתונה הקתולית בין אינטל (Intel) וחלונות. אינטל תמיד חשבה שמה שאנחנו רוצים זה מחשב יותר חזק, עם עוד סוללה ועוד מאווררים. הם לא הבינו שאנו רוצים רכיב קטן וקריר". הוא ציין, כי מגמות נוספת הן התפוצצות המידע והצורך לטפל ב-Big Data, משמע מידע רחב היקף ונפח, וחדירת המדיה החברתית לעולם העסקי.

אחת הבעיות הגדולות, אמר ד"ר שוורצקוף, "הוא הדטה סנטר. אנו, המנמ"רים, לא אוהבים לעשות שינויים. החדירה של היישומים החדשים, בשל תופעת ההצטרכנות, היא עובדה ועל המנמ"רים להיערך לשינוי העצום הזה. למה זה יקרה? כי אתם לא רק מנמ"רים, אלא גם צרכנים, ואתם מבינים את הכורח שבשינוי".

הדור החדש של משתמשי ה-IT, אמר מנכ"ל STKI, "לא מתעניין במה שהספק נותן לו, אלא במה שהוא רוצה. למשל, לקבל מידע במהירות, או לשלב קבלת מידע עם דיבור בטלפון ועם גלישה בפייסבוק על הדרך".

להצטרכנות ה-IT, אמר ד"ר שוורצקוף, יש מגוון יישומים: "משמעותה היא שקשישים יכולים להזמין תורים לרופא ולעשות רכישה של תרופות בבית מרקחת; האמא שלי והנכד שלי בן השנתיים מדברים ביניהם בסקייפ (Skype); אין טלוויזיה ליניארית. IPTV תגיע לישראל ב-2012, כך נוכל לראות מה שרוצים ומתי. כולם מתחילים להשתמש בטכנולוגיה בבית והם לא מבינים למה בבית הם יכולים להשתמש בטכנולוגיות הטובות הללו ובעבודה לא".

מגמות נוספות, ציין הן: הכל כ-שירות, Every Thing as a Service ; עולם יישומי אינטרנט; עולם ה- Big Data; הניידות, "במגרש הזה יישארו אנדרואיד וה-iPhone, נוקיה (Nokia) ו-RIM ימותו. אבל המהפכה האמיתית היא במעבר ממחשבים אישיים למיחשוב אישי, הרכיב לא מעניין, אלא מה הוא מכיל, ועליו להכיל מידע מאוחסן רב. בשל מגמה זו, תופיע עוד מגמה, ניהול רכיבים ניידים, MDM, שגם עימה ייאלץ להתמודד המנמ"ר".

גלית פיין, אנליסטית ב-STKI. צילום: קובי קנטור"מחלקת ה-IT החדשה", אמר ד"ר שוורצקוף, "נדרשת לעשות את מה שרוצים הלקוחות. תפקידו של המנמ"ר יהיה לנהל את הזרמת המוצרים ללקוחות, לצד ניהול התהליכים. יש לתמחר רצונות ייחודיים של לקוחות החפצים בשירותים ספציפיים". המלצה נוספת היא "בשנה-שנתיים הקרובות מנמ"רים נדרשים לקבוע איזו פלטפורמת ענן תשמש את הארגון".

הוא סיים בציינו, כי "אנו בפתחה של תקופה חדשה, ווב 3.0, היא מציבה קשיים לא מעטים למול המנמ"רים, אבל היא תקופה מאתגרת ומעניינת".

גלית פיין, אנליסטית ב-STKI, דיברה על ההשפעות של העולם החברתי על הארגונים, וציינה כי ארגונים נדרשים להיכנס לתחום המדיה החברתית, בשל תועלות עסקיות הטמונות בו. ליזה בודוגין, אנליסטית ב-STKI, הציגה את תפיסת ניהול התוכן וניהול המסמכים הארגוניים, ואת השינויים הנדרשים לביצוע על מנת להתאים לעולם החדש, מרוטבה המסמכים והצרכים הארגוניים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    ככה מוכרים! עכשיו נראה את המנמ"ר שלא יכנס לענן - הוא פשוט מיושן ולא ראוי!

  2. יואב

    תפקיד המנמ"ר לא השתנה וכנראה גם לא ישתנה בעתיד הנראה לעין. הוא עדיין צריך לדעת כיצד כל החידושים הטכנולוגיים מסייעים לארגון להשיג את מטרותיו ותפקידו לוודא שכך אמנם יקרה.

אירועים קרובים