מתחרה פוטנציאלית ליס והוט: חברת שידורי לוויין פן-ערבית חדשה

החברות SES ASTRA ו-Yahsat מייסדות בימים אלה חברת לוויין חדשה למזרח התיכון, שתיקרא YahLive ותציע טלוויזיה רב ערוצית ללמעלה מ-20 מדינות ערביות ● גורמים בענף חוששים שאם החברה תקבל רישיון שידור לרשות הפלסטינית, יזלגו ממיריה גם למגזר הערבי בישראל

חברת הלוויינים הצרפתית SES ASTRA נכנסה לשותפות עם מפעילת הלוויין הערבית Yahsat, שמרכזה באבו-דאבי, להקמת חברת שידורי טלוויזיה רב-ערוצית בלווין, תחת המותג YahLive. החברה החדשה תציע את שירותיה ללמעלה מ-20 מדינות במזרח התיכון, תוך דגש על מדינות דוברות ערבית. YahLive תספק שירותי שידור לוויינים למנויים, ותעביר גם תחנות טלוויזיה חינמיות, שנצפות כיום דרך לוויינים שאינם מקודדים. החברה תשגר לחלל לקראת סוף 2010 לוויין משלה, שהוזמן כבר במשותף מאדאס אסטריום ותאלס אלניה.

החברה החדשה צפויה להתמודד עם ההצפה של הלוויינים במאות רבות – אם לא אלפי ערוצים חינמיים, מהם נהנים כיום כבר רבים מתושבי ישראל הערבים. יש לציין, כי מעט מאוד מערוצים אלה הם איכותיים – רבים מהם עוסקים בהטפה דתית ואחרים שייכים לממשלות ערביות שונות. החברה גם תצטרך להתמודד עם אולפני הסרטים, שלא אוהבים שחברות משדרות ליותר ממדינה אחת, כדי שיוכלו לגבות כספים מכל מדינה בנפרד עבור הזכויות על הסרטים.

גורמים בשוק התקשורת בישראל הביעו דאגה מכך שלמשתמשי טלוויזיה רב-ערוצית דוברי ערבית, שגם הוט וגם יס מחזרות אחריהן, תהיה חלופה חדשה, שבשונה מערוצי החינם – היא גם תהיה חייבת להציע תוכן איכותי. זאת, משום שגם אם החברה לא תקבל רישיון בישראל, דבר שכנראה גם לא תבקש, היא עשויה לשדר לרשות הפלסטינית וממירים שלה יזלגו במהרה לתוך שטחי ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים