רב-שיח: עתיד ההדפסה הארגונית

"עולם ההדפסות הארגוניות הולך לעבר פתרונות מרוכזים בתחום", אמר שרון שפר מרשף פתרונות הדפסה, ברב-השיח שערכה קבוצת אנשים ומחשבים לקראת כנס Print2011 ● סער מזרחי, מנכ"ל YSoft: "ספק המדפסות הוא לא עוד בבחינת 'מזיז קופסאות' - הוא הפך לאלמנט קריטי בהצלחת הפרויקט" ● רז דרבי מחברת מפעיל סיפר על דור ההדפסה הרביעי: "סטודנט יושב בבית ודרך רשת או טלפון חכם שולח להדפסה ולמחרת לוקח את החומרים המודפסים"

תחום ההדפסה הארגונית הולך ונהיה יעיל ומתוחכם יותר – כך על פי משתתפי רב-שיח בנושא שנערך בבית קבוצת אנשים ומחשבים. המפגש התקיים לקראת כנס Print2011, שייערך ב-6 בנובמבר במרכז הכנסים אבניו. את הכנס יפתח יהודה אלחדיף, יו"ר איגוד אומנויות הדפוס, מנכ"ל ובעלים של דפוס שמואל. את רב-השיח הנחה יהודה קונפורטס – העורך הראשי באנשים ומחשבים.

"עולם ההדפסות הארגוניות הולך לעבר פתרונות מרוכזים בתחום, לאו דווקא מרכזי הדפסה, כי אם פתרונות ניהול", אמר שרון שפר, מנהל הפיתוח העסקי ברשף פתרונות הדפסה – נציגת ברדר (Brother) בישראל. לדבריו, עולם ההדפסה הארגוני התאפיין בעבר בכך שלרבים מהעובדים הייתה מדפסת אישית, ומשם הוא עבר למדפסת במסדרון.

כיום, אמר שפר, מה שמאפיין ארגונים הוא שילוב בין כל סוגי ההדפסות – מרכזיות, מחלקתיות ואישיות, כאשר רוב המדפסות מחוברות לרשת, "הדגש כיום הוא על ניהול ההדפסה, ובקרה ושליטה על החומר המודפס".

סער מזרחי, מנכ"ל YSoftהיבט נוסף, ציין שפר, הוא הטמעה של מדיניות ההדפסה בארגון: "למי מותר להדפיס מה, אילו הדפסות ייצאו בתצורה חסכונית ועוד". הוא ציין, כי תחום ההדפסה בארגונים תופס מקום גבוה בעלויות שלו. לדבריו, "שו"ב וטיפול מרכזי בהדפסה, לצד הטמעת פתרונות ניהול הדפסה – עשויים להביא לחסכון של 20% עד 27% בתחום".

מגמה נוספת אותה ציין שפר, היא הדפסה בעולם הנייד – לטובת אנשי השטח שאינם מצויים במשרד. "גם בתחום זה חלה התקדמות רבה", אמר שפר, "יש כיום יכולת להדפיס בשטח, במדפסות ניידות אישיות, בעלות צריכת אנרגיה נמוכה, המתחברות למסופון או לטלפון חכם".

הוא סיכם בציינו, כי "יש לנתח את הלקוח, את מבנה הארגון שלו ואת צרכי ההדפסה שלו, ועל בסיס הניתוח להציע לו פתרון ההולם את הצרכים הללו, תוך יציאה מהמדפסת האישית לעבר הדפסה מרוכזת".

סער מזרחי, מנכ"ל YSoft, סיפר ברב-השיח, כי הם מטמיעים מערכות הדפסה מאובטחות, המאפשרות מעבר למרכזי הדפסה חכמים והופכות את המדפסת למדפסת אישית. הוא ציין, כי הם ביצעו 60 פרויקטים שכאלה בקרב מגוון ארגונים מהמגזר הפיננסי והפרמצבטיקה. בדרך זו, הסביר, המדפסות הופכות להיות מנוהלות.

רז דרבי, מנהל פעילות הדפסה והדמיה בחברת מפעילהמערכות, אמר מזרחי, מחילות על המדפסות חוקי הדפסה שונים, דוגמת הדפסה משני צדי הדף, או השהייה בין פקודת ההדפסה עד לביצוע בפועל. חוקים מוחלים אלה, אמר, מביאים לחיסכון של עד 30% בעלויות ההדפסה. החיסכון נובע, בין השאר, כיוון שהמשתמשים יודעים ש-"עוקבים" אחריהם, מה שמביא לצמצום כמות ההדפסה, לצד היכולת לבצע סריקת מסמכים ולשלוח אותם, כחלופה להדפסה שלהם. היבט נוסף אותו ציין מזרחי, הוא הצורך בהצפנה של התווך שבין השרת ובין המדפסת.

"כיום ספק המדפסות הוא לא עוד בבחינת 'מזיז קופסאות' – הוא הפך לאלמנט קריטי בהצלחת הפרויקט", סיכם מזרחי. "ההבדלים הטכנולוגיים בין ספקי המדפסות הם קטנים. מה שמכריע את הכף בהצלחת פרויקט הוא היכולת של האינטגרטור".

רז דרבי, מנהל פעילות הדפסה והדמיה בחברת מפעיל, אמר כי "אנו מבצעים כמה פרויקטים בעולם מיחשוב הענן, ביניהם הדפסה מענן. אנו מסוגלים לספק הדפסה מכל מקום, ממכשיר המתחבר למדפסת ספציפית או לרשת הדפסה ארגונית. המשמעות היא שאפשר לשלוח להדפסה אפילו מהסמארטפון".

לדבריו, "כיום כמעט כל פרויקט גדול אותו אנו מבצעים, כולל הדפסה עם הניהול שלה". הוא הסביר, כי כאשר הם מגיעים לארגונים, הם מבצעים קונסולידציה של ציוד, ויוצרים מרכזי הדפסה. בדרך זו, הסביר, נותר חסכון גם בהיבט הכמות הישירה של ההדפסה, וגם בהיבט העלות בעלות כוללת, TCO.

היבט נוסף אותו ציין דרבי, הוא המעבר לצבע. "עד היום היה מקובל לחשוב שלהדפיס שחור-לבן במדפסת צבעונית היא פעולה יקרה יותר מאשר להדפיס שחור-לבן במדפסת שחור-לבן. הדבר כבר אינו נכון היום: אנו מתקינים בארגונים ציוד צבעוני, המאפשר להדפיס בשחור-לבן בעלויות זהות לעלויות של מדפסת שחור-לבן".

בועז לנגרמן, סמנכ"ל שיווק ומכירות ברשף פתרונות הדפסההוא ציין, כי מפעיל מבצעים כמה פרויקטים בעולם מיחשוב הענן, ביניהם הדפסה מענן. התחום, העריך דרבי, "יפרוץ קדימה, ואנו נהיה אלה שנחבר זאת לרשת. מדובר על דור ההדפסה הרביעי – סטודנט יושב בבית ודרך רשת או טלפון חכם שולח להדפסה ולמחרת לוקח את החומרים המודפסים". היום, אמר, "זו תחילת התהליכים, תלוי לכמה מהארגונים יהיה חזון לקחת זאת. בכל נושא ניהול ההדפסות הארגוני, ארגונים רבים נכנסים לזה, והדבר יתפוס תאוצה בחודשים הקרובים".

הוא סיכם בציינו, כי "ניהול הדפסות ארגוני בענן יפתור שני סוגי בעיות: האחת, עבור ארגונים לא גדולים, שלא רוצים להשקיע בתחום, והשניה – עבור ארגונים מבוזרים, שלא כל סניפיהם נמצאים באותה רשת, ובאמצעות פתרון זה ניתן לקחת גוף מבוזר על רשתות שונות ולחבר אותם".

בועז לנגרמן, סמנכ"ל שיווק ומכירות ברשף פתרונות הדפסה, אמר כי בשלוש-ארבע השנים האחרונות יש מעבר קבוע של ארגונים ממדפסות למכונות משולבות, הכוללות מדפסת, סורק, מכונת צילום ופקס. "ארגונים הבינו כי הם כבר לא צריכים 3-4 'ברזלים', וכי מכונה אחת יכולה לתת מענה למגוון הצרכים בתחום".

דורון ענבר, מנהל תחום פתרונות הדפסה במלם-תיםמגמה נוספת אותה ציין לנגרמן היא הדפסה על שני צידי הדף, המביאה גם לחיסכון בכמות הדפים בהם משתמשים וגם תורמת למגמה הירוקה. "כיום ניתן לבצע סוג כזה של הדפסה גם במדפסות ביתיות ובמדפסות הקיימות בקרב ארגוני SMB", אמר לנגרמן, "המדובר רק בעניין של חינוך לתרבות ארגונית".

הוא סיים בציינו, כי "המטרה היא לספק ללקוח את המיטב, והדבר נעשה בשילוב שבין ספק טוב ואינטגרטור טוב, והליכה שלהם שלובי זרוע ללקוח".

דורון ענבר, מנהל תחום פתרונות הדפסה במלם-תים, אמר כי בין השאר, הם נציגים של ריקו בארץ, והוסיף כי גם הם חשים במגמה של מעבר למרכזי הדפסה גדולים, עם מיעוט של מדפסות אישיות. "מצב זה מביא לחסכון בעלויות התפעול של ההדפסה בערך ב-30%".

לדברי ענבר, מגמה נוספת בתחום ההדפסה היא סריקות מתוחכמות ותיוקים חכמים. מערכת שכזו, המוצעת על ידם, אמר ענבר, מתייקת באופן אוטומטי תעודות משלוח חתומות, ומביאה לייעול רב בתחום. זאת, הסביר, כיוון שכל תהליך התיוק, הכולל הפקה של תעודת המשלוח עם ברקוד, ותיוק אוטומטי של התעודה, כשהיא חתומה במערכת ה-ERP, מביא לחסכון בזמן ובמשאבים.

ברי גולדשטיין, מנהל פיתוח עסקי ב-ATIענבר ציין, כי הם ערכו כמה פרויקטים לניהול אתר ההדפסה, לרבות טיפול בהיבטי סריקה, הדפסה בצבע ואבטחת מידע. הפרויקטים נעשו, ציין, בין השאר בשטראוס ובחברת הביטוח הפניקס, והביאו לצמצום עלויות של מיליוני שקלים, בשל גודלם של הלקוחות הארגוניים.

ברי גולדשטיין, מנהל פיתוח עסקי ב-ATI, אמר כי החברה היא יבואנית של MSE, המספקת טונרים ממוחזרים מארה"ב. לדבריו, "אנו נמצאים ב-'לואו-טק' של הטכנולוגיה, ומספקים טונרים בעלויות הנמוכות משמעותית מעלויות הטונרים המקוריים". הוא הסביר כי כיום, בניגוד לעבר, ארגונים אינם חוששים להשתמש בטונרים ממוחזרים, "אלא אם כן מדובר בלקוח ארגוני שחווה שימוש בטונרים קלוקלים, או כאלה באיכות ירודה".

"אנו לוקחים את המיכל המקורי הריק", אמר גולדשטיין, "ומחליפים לו את כל החלקים הפנימיים, וכך אנו מייצרים מוצר שהוא כולו חדש – וזאת בניגוד לטונרים הסינים". הוא סיים בציינו, כי בנוסף, הם מספקים בחינם ללקוחות הארגוניים פתרון העורך בקרה על תהליך ההדפסה, ומדווח על תקלות במדפסות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים