וירוס תקף את מערכת השו"ב של המל"טים של צבא ארה"ב

על פי המגזין Wired, הנוזקה הצליחה להשתלט על לוחות המקשים של מפעילי המל"טים בבסיס חיל האוויר בנבאדה, באופן שמנע מהם להפעילם ● המערכת שהותקפה מטפלת בהקצאה והכוונה של המטוסים הפועלים בגזרות הלחימה השונות באפגניסטן, עיראק ועוד ● מקורות בחיל האוויר האמריקני הכחישו כי לווירוס שחדר למערכת הייתה השפעה כלשהי על פעילותם המבצעית של המטוסים

מערכת השליטה והבקרה של המל"טים (מטוסים ללא טייס) של חיל האוויר האמריקני הותקפה לפני ימים אחדים, ולפי חלק מהדיווחים – התקיפה נמשכת.

המערכת, השוכנת בנבאדה שבארה"ב, מטפלת בהקצאה והכוונה של המטוסים הפועלים בגזרות הלחימה השונות, ובתיעוד פעילות זו – באפגניסטן, עיראק ועוד. מקורות בחיל האוויר האמריקני הכחישו כי לווירוס שחדר למערכת הייתה השפעה כלשהי על פעילותם המבצעית של המטוסים.

באופן רשמי, איש מצבא ארה"ב סירב להתייחס למתקפה הקיברנטית, ככל הנראה בשל המבוכה שבגילוי תקלת אבטחת המידע. הדיווח הראשון אודות חדירת הווירוס למערכת היה אתמול (ש') במגזין Wired. על פי המגזין המקוון, הנוזקה הצליחה להשתלט על לוחות המקשים של מפעילי המל"טים בבסיס חיל האוויר בנבאדה, באופן שמנע מהם להפעילם.

הבעיה התגלתה לפני כשבועיים לערך, וככל הנראה, הנוזקה שחדרה הייתה מתוחכמת למדי, שכן אנשי ה-IT בחיל האוויר האמריקני לא הצליחו להכחיד אותה. מקור אמר למגזין כי "אני פוגשים אותה שוב ושוב, אחרי שחשבנו שכבר ניקינו אותה מהמערכת".

צבא ארה"ב סירב למסור פרטים כלשהם על התקיפה, לרבות השאלה החשובה האם הנוזקה הצליחה לשמש כרוגלה ולהוציא מידע מסווג ממערכות ה-IT של חיל האוויר. לא ברור כיצד רשת התקשורת של חיל האוויר נדבקה בנוזקה, האם הדבר היה מכוון או שהמדובר בהדבקה מקרית, שנעשתה בשוגג. עוד לא ברורה מידת הנזק ומידת ההדבקה של כלל הרשת בבסיס חיל האוויר. אחד הדיווחים גרס כי ההדבקה התפשטה מעבר לבסיס שבנבאדה, לעבר בסיסים אחרים של חיל האוויר. אנשי הצבא הסבירו כי הם מסרבים לספק פרטים אודות התקיפה, על מנת שלא לספק מידע ליוצר הנוזקה, בדבר אחוזי הצלחתו.

צבא ארה"ב, שכאמור, סירב להתייחס לסיפור, מסר לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב כי "התקשורת עושה הר מעכבר, לא נגרם למל"טים נזק מבצעי כלשהו, והם אינם שרויים בסכנה".

כ-200 מל"טים נמצאים בשימוש חיל האוויר האמריקני באפגניסטן ובעיראק, ומספר בלתי ידוע של כלי טיס שכאלה נמצא בלוב, תימן ופקיסטן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים