מחקר: בעלי סמארטפונים מודאגים מאיומי אבטחה אבל לא עושים דבר בנידון

מהמחקר שערכה NPD עולה, כי 73% מהמשתמשים בסמארטפונים חוששים מהסכנות הכרוכות בשימוש במכשיר, אולם יותר מ-80% לא התקינו תוכנת אבטחה ● סטפן בקר, סגן נשיא ב-NPD: "למרות שבעלי טלפונים חכמים מודאגים בגלל איומי אבטחה, הם גם מאוד מבולבלים לגבי הדרך בה הם צריכים להתמודד איתם"

למרות שחלק משמעותי מבין בעלי הטלפונים החכמים מודאגים מהאפשרות של סכנות בגין השימוש בטלפונים, רק מעטים מביניהם מתקינים תוכנות שיגנו עליהם – כך עולה ממחקר חדש שערכה חברת מחקרי השוק האמריקנית NPD.

כ-40% מבעלי הטלפונים החכמים אמרו לחוקרים, כי הם חוששים מהשימוש בטלפון בגין איומים אפשריים כגון מעקב אחרי הפעילות שלהם, פריצה לטלפון ו-ווירוסים. כ-33% מבין הנשאלים טענו שהם דואגים בגלל יישומים פוגעניים, הודעות דואר אלקטרוני שמכילות קישורים לאתרים מסוכנים ומעקב אחר המיקום הגיאוגרפי של המשתמש.

עם זאת התברר, כי יותר מ-80% מהנשאלים לא דאגו להתקין בטלפון שלהם תוכנת אבטחה כלשהי. ב-NPD ציינו שיש הבדל גדול למדי בין המשתמשים כשבודקים את הנתונים הללו לפי מערכות ההפעלה: כ-30% מבעלי המכשירים שפועלים בסביבת אנדרואיד (Android), מערכת ההפעלה של גוגל (Google), התקינו תוכנות אבטחה, לעומת 6% בלבד ממשתמשי ה-iPhone.

"למרות שבעלי טלפונים חכמים מודאגים בגלל איומי אבטחה, הם גם מאוד מבולבלים לגבי הדרך בה הם צריכים להתמודד איתם", אמר סטפן בקר, סגן נשיא ב-NPD, שהמשיך וציין שהדו"ח העלה ש-83% מבין בעלי הטלפונים שלא התקינו תוכנת אבטחה ככל הנראה ישקלו לעשות זאת באופן מיידי אם הם יזהו בטלפון שלהם בעיית אבטחה כגון וירוס או ספאם. כ-25% מבעלי הטלפונים בכלל לא יודעים כיצד להשיג תוכנת אבטחה, כשבקרב בעלי ה-iPhone האחוז אף גבוה יותר ומגיע ל-35%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים