רון קוהבלום, VMware: "כ-95% מהארגונים הגדולים בארץ מטמיעים וירטואליזציה"

"אנחנו מצויים בשלב השלישי של הווירטואליזציה במערכי המיחשוב הארגוניים בארץ, והיא מוטמעת כיום ביישומים קריטיים לארגונים", אמר קוהבלום, מנהל פעילות החברה בישראל ● הוא הוסיף, כי "הווירטואליזציה היא המסד והתשתית העיקרית לקראת המעבר למיחשוב ענן לסוגיו; בלעדיה לא ניתן להתקדם"

"הווירטואליזציה במערכי המיחשוב הארגוניים בארץ נמצאת בשלב השלישי שלה, והיא מוטמעת כיום ביישומים קריטיים לארגונים. 95% מהארגונים הגדולים בארץ מטמיעים וירטואליזציה", כך אמר רון קוהבלום, מנהל פעילות VMware ישראל.

קוהבלום דיבר בכנס "FlexPod – הדור הבא של וירטואליזציה בארגונים". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-200 מקצועני תשתיות. נושאו היה השותפות הקיימת בעולם התשתיות בין מערכות הווירטואליזציה של VMware, מערכות האיחסון של נט-אפ (NetApp) והשרתים של סיסקו (Cisco).

לדברי קוהבלום, האתגר שבפניו ניצבים כיום מנהלי תשתיות ה-IT והמנמ"רים הוא יישום מוצלח של הווירטואליזציה בסביבת היישומים הקריטיים לארגונים – אלה המטפלים בליבה העסקית שלהם. הוא אמר, כי חלקם של הארגונים כבר עשה זאת, בהם כלל ביטוח, שכלל ה-IT שלו נמצא בסביבה וירטואלית.

"הווירטואליזציה חיונית למעבר לענן"

"הווירטואליזציה היא המסד והתשתית העיקרית לקראת המעבר למיחשוב ענן לסוגיו. בלעדיה לא ניתן להתקדם", הוסיף. קוהבלום ציין, כי אחת הבעיות שבפניהן ניצבים מנהלי התשתיות היא שמירה על המידע המצוי בענן, אבטחה שלו ומידור בין סוגי המידע המצויים על גבי יישומים שונים. לשם כך, נדרש ליישם את התשתית באופן של "ריבוי דיירים".

הוא הסביר, כי יש צורך חשוב בחיבור הרמוני בין מערכות האיחסון, התקשורת והווירטואליזציה. "תשתית הווירטואליזציה שלנו, vSphere 5.0, ששוחררה לשוק בחודש שעבר, מכילה מאות מנגנונים שמטרתם להריץ את המכונות הוירטואליות ברמת ביצועים הזהה לביצועים של הסביבה הפיזית", אמר קוהבלום. "בנוסף, מטרתה לספק זמינות וגמישות גבוהים בצורה משמעותית מאלה הקיימות בסביבה הפיזית". "כדי לספק זאת", לדבריו, "נדרשים סנכרון ותאימות לשרתים ולמערכות התקשורות והאיחסון. הסנכרון מתבטא ביכולות ניהול שקופות".

כמו כן, אמר קוהבלום, כי פתרון ה-FlexPod, המשותף לסיסקו, לנט-אפ ול-VMware, מספק תמיכה ותאימות מרביות בין השלוש, בהיבטים של מערכות ניהול, ביצועים ואינטגרציה, "שמאפשרים הרצת מערכות וירטואליות בסביבות ייצור קריטיות. מימוש הפתרון נבנה על בסיס ארכיטקטורה הלוקחת בחשבון את כל המרכיבים הנדרשים לבניית סביבה וירטואלית חזקה וגמישה, בתחומים דוגמת אבטחת מידע, רשת, ביצועים וזמינות מרבית".

בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטורקוהבלום סיכם בציינו, כי "הארכיטקטורה מאפשרת ללקוחות הארגוניים לבנות תשתיות מיחשוב ענן בצורה מהירה ובטוחה, תוך התגברות על המחסומים שבדרך וקיצור זמני הטמעה".

"דטה סנטר בקופסה"

בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו ישראל, אמר ש-"אנחנו מביאים משהו חדש ורענן לעולם הדטה סנטר והווירטואליזציה. בקואליציה המשותפת בין החברות אנחנו מציגים מושג חדש, 'דטה סנטר בקופסה', שמספק מענה לבעיות הסיבוכיות של ה-IT שבפניהן ניצבים המנמ"רים".

לדבריו, "על מנת להפיק את המרב ממערכות האיחסון, התקשורת והמיחשוב, וכדי להריץ שירותים בצורה המיטבית, יצרנו מערכת שתוכננה ונבדקה על ידי שלוש החברות. המטרה היא לאפשר את מרב הניצול של המערכת מבחינת שרידות, ניהול וביצועים".

כך, לדוגמה, "שילוב של פרוטוקול ה-FCoE מאפשר הקצאה דינמית של משאבים בין עולמות האיחסון והתקשורת, ללא צורך לעבוד על תשתיות שונות ומוצרים שונים", אמר מעוז. "זה מאפשר ללקוח הארגוני מערך IT וירטואלי בעלויות פחותות, עם מיטוב כל מרכיבי המערכת. פתרון FlexPod מאפשר למנמ"ר להקטין משמעותית את הסיכון הקשור בהטמעת יישומים ארגוניים או במעבר למיחשוב ענן פרטי".

מעוז סיכם בציינו, כי "שלוש החברות מספקות למערכי ה-IT הארגוניים ארכיטקטורה המשלבת מיחשוב, איחסון, תקשורת אחודה ו-וירטוליזאציה עם תמיכה ביישומים רבים. זאת, תוך התמקדות ביישומים ולא בתשתית, והקטנה של הסיכונים הטמונים בפרויקט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים