עופר וייסברג, מכבי: "היעד שלנו הוא לפתח יישומים בכל הערוצים החברתיים – ולחבר ביניהם"

"אנו רוצים ללכת בדרך של הלקוחות, ולכן אנו מתייעצים עמם, כדי לדעת מי רוצה לקבל איזה שירות, באיזה יישום ומתי", אמר וייסברג - מנמ"ר מכבי שירותי בריאות, בפאנל שנערך בנושא במסגרת כנס המנמ"רים והמנכ"לים בכרתים ● דורון יצחקי, CTO שירותי בריאות כללית, אמר כי הם ערכו סקר דרישות בתחום המיחשוב הנייד והטאבלטים, "כגון לדוגמה מה רוצים העובדים במרפאות. מטבע הדברים יש המון דרישות במערכות דימות לראות צילומי רנטגן ו-CT, עם יכולת צפייה באיכות טובה"

"אנו מפתחים יישומים בכמה ערוצים בעולם הנייד, לרבות ברשתות החברתיות. היעד שלנו הוא לפתח יישומים עבור כל הערוצים במקביל – ולחבר ביניהם", אמר עופר וייסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות.

וייסברג דיבר במסגרת פאנל שנערך תחת הכותרת Social Mobile, ודן בחיבור שבין העולם הנייד והרשתות החברתיות לטובת ארגונים. הפאנל נערך שלשום (ו'), ביומו השני של כנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בסוף השבוע האחרון בכרתים שביוון, בהפקת אנשים ומחשבים. את הפאנל הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי באנשים ומחשבים.

לדברי וייסברג, "אנו רוצים ללכת בדרך של הלקוחות, ולכן אנו מתייעצים עמם, כדי לדעת מי רוצה לקבל איזה שירות, באיזה יישום ומתי". הוא ציין, כי "היינו הראשונים לספק שירותי תוכן ביישומים סלולריים בטלפונים החכמים של אפל (Apple) וגוגל (Google). אנו מקבלים הרבה משובים על יישומים אלה". כך, ציין וייסברג, יישום ראשון שעלה היה תיק רפואי סלולרי, במסגרתו יכול כל מבוטח וכל רופא שלו לדעת היכן ביקר המבוטח במכבי, מה עשה אילו תרופות נטל ועוד.

איתיאל מעין, CTO וסגן מנמ"ר עיריית תל אביב-יפו לשעבר. צילום: משה אלוןהיישום אחרון שיצא, אמר, הוא "מעקב הריון בסלולר, שהתגלה כלהיט. לאחר לחץ פתחנו את היישום גם לגברים. בנוסף, פיתחנו שירותים בפייסבוק (Facebook). במקביל אנו מפתחים יישומים בעולם ה-CRM לניידים, לדוגמה לספק מידע היכן יש רופא מומחה ומתי".

איתיאל מעין, עד לא מכבר CTO וסגן מנמ"ר עיריית תל אביב-יפו, אמר כי בפעילות ה-IT של העירייה בתחום, הם עורכים הפרדה בין השירותים המסופקים לעובדים ולתושבים. "החלטנו להוביל בתחום", אמר מעין, "ולכן גיבשנו מדיניות כוללת לעולם מחשבי הלוח והטלפונים החכמים, לצד מתודולוגיה של פיתוח לעולמות אלו".

מעין ציין, כי בהיבט התושבים, העירייה עדיין לא נכנסה לעולם הרשתות החברתיות, אף שלרון חולדאי – ראש העירייה, יש בלוג וחשבון בפייסבוק. הוא סיכם באומרו, כי "בשנה הבאה העירייה תעשה רבות בעולם הנייד, נספק לתושבים יישומים עבור
הטלפונים של אפל וגוגל".

עמית קמה, מנמ"ר ארנסט אנד יאנג. צילום: משה אלוןעמית קמה, מנמ"ר ארנסט אנד יאנג, אמר בפאנל כי "בחברה לוקחים ברצינות את תחום ה-Social Mobile. הגדרנו קבוצה במשרד אשר מונתה להיות אחראית על התחום, אשר מורכבת מאנשים במחלקות השיווק ומשאבי אנוש. הם בנו את האסטרטגיה לתחום, בשל היכרותם את הנושא, וזו מגדירה את פעילות הארגון בתחומים אלו. הבנו, כי על ה-IT להיות צד מלווה בתהליך ולא להוביל אותו, ולתת ערך מוסף טכנולוגי". הוא ציין, כי "אנו יודעים איך לממשק את המערכות הללו למערכות הארגוניות".

דורון יצחקי, CTO שירותי בריאות כללית, אמר כי "באופן טבעי אנו מפרידים בין תחום ה-Social Mobile לכלל מיליוני המבוטחים, ובין מתן שירותים לעשרות אלפי העובדים של הקופה". הוא ציין, כי לפני יותר משנה הכללית השיקה את שירות כללית און-ליין. לדבריו, "בפייסבוק אנו פועלים בשני תחומים – 'אשה הרה' ו-'אמא חדשה', בהם הנשים משתפות את התחושות שלהן. קיבלנו תגובות מצוינות, ובמקומות אלו נדון לא רק מידע מקצועי, אלא גם נעשה שיתוף של התחושות שלהן".

דורון יצחקי, CTO שירותי בריאות כללית. צילום: משה אלוןלגבי עובדי הכללית, אמר יצחקי, כי הם ערכו סקר דרישות בתחום המיחשוב הנייד והטאבלטים, "כגון לדוגמה מה רוצים העובדים במרפאות. מטבע הדברים יש המון דרישות במערכות דימות לראות צילומי רנטגן ו-CT, עם יכולת צפייה באיכות טובה". יצחקי סיים בציינו, כי בצד הרחבת הפעילות בעולם הנייד, "אי אפשר להתעלם מההשלכות של תחום אבטחת המידע".

דני רוזנפלד, סמנכ"ל גטר-טק, אמר כי הקשחת המחשבים הניידים והטלפונים החכמים בארגון "מהווה כאב ראש עבור המנמ"ר, כי הוא נדרש לייצר פרופילים של משתמשים עם הטלפונים החכמים". הוא ציטט נתון של חברת מחקר, לפיה כשליש מהטלפונים החכמים ניזוקים בשל השלכתם בטעות לאסלה. לכן, אמר, "מה שנדרש לעשות הוא לא רק הקשחת תוכנה אלא גם הקשחת חומרה".

דני רוזנפלד, סמנכ"ל גטר-טק. צילום: משה אלוןהחברה, אמר רוזנפלד, פועלת בעולם של פלטפורמות מוקשחות, תוך מתן מענה לכמה בעיות, ביניהן של תאורה של המסך, אורך חיי הסוללה והקשחה פיסית. הוא ציין, כי בנובמבר הקרוב הם יביאו לשוק טאבלטים מוקשחים, ובאמצע 2012 – טלפונים חכמים מוקשחים.

יוסי פליישמן, מנהל B2B סמסונג (Samsung) ישראל, אמר כי "אנו לוקחים את תפיסת ה-B2B לעולם מחשבי הלוח, הטאבלטים. הדבר נעשה בהיבט התאמה פרטנית של גודל המסך לכל רובד אוכלוסיה. כך, המשתמשים במגזר הפרטי נדרשים למסך גדול יותר, ואילו אלה מהמגזר העסקי צריכים מסך יותר קטן". פליישמן העריך, כי "נגיע לשישה סוגי טאבלטים".

יוסי פליישמן, מנהל B2B סמסונג ישראל. צילום: משה אלוןלדבריו, "בתחום ה-Social Mobile יצרנו Social Hub, אשר מרכז את כל חשבונות מייל שבתחום, כך בנקודה אחת המשתמש יכול לקבל את כלל הערוצים החברתיים ברכיב הנייד שלו".

הוא סיים בציינו, כי הם מבחינים בצורך של חברות להיות בתחום זה, והעריך כי יותר ארגונים יפנו לתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים