טוני וונד, דל: "המנמ"רים נאבקים בתשתיות מורכבות שהוצאות התחזוקה שלהן רבות"

מה שנדרש, הוא לשנות את תמהיל התקציב של ה-IT, העומד כיום על 80% המופנה לתחזוקה ואילו רק 20% המופנה לחדשנות, אמר וונד - מנהל תחום האחסון הארגוני ב-דל לאזור EMEA, ביומו הראשון של הכנס בכרתים, שנערך בסוף השבוע האחרון בהפקת אנשים ומחשבים ● הדרך לשנות את תמהיל תקציבי ה-IT, אמר וונד, היא על ידי יצירת מערכי אחסון יעילים יותר, פישוט המורכבות של תשתיות ה-IT ושיפור התהליכים הנוצרים באותן מערכות

"המנמ"רים נאבקים כיום בכמה חזיתות במקביל: תשתיות מורכבות שקשה לנהלן, עלויות תחזוקה גבוהות של התשתיות ותקציבי IT שטוחים או מצטמצמים. יש לשנות מצב זה, על מנת להפנות יותר משאבים לטובת מו"פ וחדשנות", קבע טוני וונד – מנהל תחום האחסון הארגוני ב-דל (Dell) לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA).

וונד דיבר ביום ה', ביומו הראשון של כנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בסוף השבוע האחרון בכרתים שביוון, בהפקת אנשים ומחשבים. לדבריו, מחקרים מצביעים על כך שהאנושות תייצר בשנתיים הבאות נפחי מידע דיגיטלי הזהים לאלה שיוצרו בשני העשורים האחרונים, מה שמביא לכך שאתגר נוסף מולו ייאלצו להתמודד המנמ"רים הוא טיפול באותם הררי נתונים ומידע. מה שנדרש, אמר וונד, הוא לשנות את תמהיל התקציב של ה-IT, העומד כיום על 80% המופנה לתחזוקה ואילו רק 20% המופנה לחדשנות. מתוך התקציב המופנה לתחזוקת התשתיות, אמר, 60% מוקצה לעלויות שכר של אנשי ומנהלי התשתיות. "מדובר בתהליכים ופעילויות שיכולים להיות ממוכנים בחלקם", אמר וונד, "דל מסייעת למיכון ולפישוט מרכזי המיחשוב הארגוניים".

הדרך לשנות את תמהיל תקציבי ה-IT, אמר וונד, היא על ידי יצירת מערכי אחסון יעילים יותר, פישוט המורכבות של תשתיות ה-IT ושיפור התהליכים הנוצרים באותן מערכות עם תגובות מהירות יותר וביצועים טובים ומהירים יותר. הדור הבא של מערכות המיחשוב, הסביר, יהיה מבוסס במידה רבה על מערכות אחסון יעילות יותר, בעלות יכולת גידול לפי דרישה, עם יכולות ניהול ומיכון רבות. האתגר שבפניו ניצבים המנמ"רים כיום, הסביר וונד, הוא ההכרח לשנות את האופן שבו הם ואנשי ה-IT עובדים. לדבריו, הדבר ייעשה, בין השאר, על ידי מעבר ממערכות מונוליתיות למערכות מודולריות, מניהול התשתיות לניהול SLA ומקיצוץ בהוצאות להשגת יעילות גבוהה יותר בעזרת המיחשוב.

וונד ציין, כי דל עוברת שינוי שהחל לפני יותר משנתיים ואשר טרם הסתיים – שינוי שבמסגרתו היא לא רק עוד ספקית של מיחשוב אישי, אלא גם חברת שירותים מקצועיים, בעקבות רכישת פרו סיסטמס (Perot Systems), וכן חברת איחסון – עם מוצרי אקווה לוג'יק (EquaLogic) קומפלנט (Compellent Technologies),  אוקרינה (Ocarina), ואקסה-נט (Exanet) הישראלית – אף הן רכישות שלה. כך, אמר וונד, החברה יכולה לספק היצע נרחב עבור מרכזי מיחשוב ארגוניים. "לוקח זמן להשתנות, אולם אנחנו בכיוון הנכון", אמר.

הפתרונות הנדרשים כיום לארגונים, אמר וונד, הם אחסון בעלות סבירה, מוצרי גיבוי חכם, תעדוף נכון של אחסון סוגי מידע שונים בפתרונות בעלויות משתנות, ביטול כפילויות לטובת צמצום נפחי האחסון, זמינות של המידע וניהול המידע המאוחסן. בעזרת היצע המוצרים של דל, אמר, ניתן לממש יעדים אלו, "כי אנו מספקים לתשתיות ולאחסון גישה מבוססת תקנים, המפשטת וממכנת את התהליכים".

הוא דיבר על היבט נוסף שבו מתמקדת החברה: ניהול סביבות מיחשוב מעורבות – וירטואליות ופיזיות – בין אם על גבי מוצרי דל ובין אם לאו. וונד הסביר, כי בדרך זו, יכולה דל לסייע למנמ"רים להקצות יותר משאבים למו"פ ולחדשנות. "השנתיים הקרובות תתאפיינה ברענון ובחידוש תשתיות המיחשוב בארגונים, ולנו יש את הפתרונות הטובים ביותר לתחום", אמר.

"ארגונים מבינים שהפתרונות שאנחנו מספקים עבורם מניבים ערך עסקי, לא רק טכנולוגי", סיכם וונד, "זו הסיבה שאנו מתחילים לזכות בנתחי שוק במקומות ובארגונים בהם לא היינו מעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים