סערה ביאהו!: האם יושב הראש שפיטר את המנכ"ל יפוטר בעצמו?

מנהלי חברת השקעות שבבעלותה 5.2% ממניות יאהו!, קראו בסוף השבוע ליו"ר רוי בוסטוק ולעמיתיו הדירקטורים, להתפטר ממשרותיהם בשל אחריותם הכוללת לביצועים המאכזבים של החברה ● בוסטוק מכהן כיו"ר מועצת המנהלים של יאהו! מאז תחילת 2008, והיה אחראי למרבית ההחלטות המשמעותיות שהתקבלו מאז בחברה, לרבות גיוסה של קרול ברץ למשרת המנכ"ל בתחילת 2009, ופיטוריה בשבוע שעבר

לאחר שהדיח את מנכ"ל יאהו! (!Yahoo), קרול ברץ, נשמעות כעת קריאות גם לפיטוריו של יו"ר החברה, רוי בוסטוק. מנהלי חברת ההשקעות Third Point מניו יורק, שבבעלותה נתח של 5.2% ממניות יאהו!, קראו בסוף השבוע לבוסטוק ולעמיתיו הדירקטורים, להתפטר ממשרותיהם בשל אחריותם הכוללת לביצועים המאכזבים של החברה.

במכתב של Third Point צוין, כי המשקיעים מאוכזבים ממועצת המנהלים של יאהו! עוד משנת 2008, בעקבות כשלון המגעים למיזוג עם מיקרוסופט (Microsoft), ואינם רווים נחת גם מכך שמועצת המנהלים לא הצליחה לגייס מנהלים שיחזירו את החברה לימי זוהרה, מראשית עידן האינטרנט. "מועצת המנהלים הנוכחית של יאהו! קיבלה מספר החלטות שפגעו בחברה וגרמו לכך ששער מניותיה נמוך בהרבה משווייה האמיתי של החברה", על פי המכתב של Third Point.

בוסטוק מכהן כיו"ר מועצת המנהלים של יאהו! מאז תחילת 2008, והיה אחראי למרבית ההחלטות המשמעותיות שהתקבלו מאז בחברה, ובכלל זה דחיית הצעת הרכש של מיקרוסופט (Microsoft), בסכום של עד 47.5 מיליארד דולרים, וגיוסה של ברץ למשרת המנכ"ל בתחילת 2009. מאז מינויו של בוסטוק לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים, צנח השער של מניות יאהו! – חברה שבעבר עמד שווי השוק שלה על 100 מיליארד דולרים – בשיעור של 49%.

ביקורת נוספת נמתחה על בוסטוק גם בשל פיטוריה של ברץ, שנעשו בשיחת טלפון. "לפטר מישהו בשיחת טלפון זה כמו להודיע לאשתך שאתה רוצה להתגרש בהודעת דואר אלקטרוני", אמר קארל בס, מנכ"ל אוטודסק (Autodesk), שהחליף את ברץ במשרה זו. לטענת בס, הוא לא שוחח עם ברץ מאז שפוטרה מיאהו!.

כעת על בוסטוק למצוא מחליף לברץ וגם להחליט אם להעמיד את החברה למכירה או לפצל את פעילותה. מיאהו! נמסר, כי טים מורס, מנהל הכספים הראשי, ישמש כמנכ"ל זמני אך לא ידוע אם יאהו! שכרה חברה לגיוס בכירים לצורך איתור מנכ"ל קבוע חדש. יצוין, כי מאז ההודעה על פיטורי ברץ עלה שערן של מניות יאהו! ב-12%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים