מפעילי Pirate Bay נידונו לשנת מאסר ולתשלום קנס של 3.6 מיליון דולרים

בית המשפט המחוזי בשטוקהולם, בירת שבדיה, קבע שארבעת הנאשמים גרמו לגולשים להפר זכויות יוצרים בכך שהפנו להורדת קבצים לא חוקיים ● פסק הדין עורר זעם בקרב גולשים, ובשבדיה אף יצאו להפגנות נגדו ● עורכי הדין של הנאשמים הודיעו, כי הם מתכוונים לערער ● יצוין, כי בית המשפט אמנם קבע שהשימוש שנעשה באתר בטכנולוגיית הביטורנט לא חוקי, אולם לא קבע שהטכנולוגיה עצמה אינה חוקית

הסוף לפרשת האתר Pirate Bay? בית המשפט המחוזי בשטוקהולם, בירת שבדיה, גזר שנת מאסר על כל אחד מארבעת הנאשמים במשפט "מפרץ הפיראטים". כמו כן, כל אחד מהנאשמים – פיטר סנדה, פרדריק נייג', גוטפריד סווארטהולם וקארל לונדסטרום – יצטרך לשלם חלק שווה מקנס קולקטיבי בסך 3.6 מיליון דולרים שהוטל עליהם. בית המשפט לא קיבל את בקשתם של העותרים להשית על הנאשמים קנס כולל של כ-14 מיליון דולרים.

הארבעה הואשמו בכך שגרמו לגולשים להפר זכויות יוצרים לאחר שפרסמו באתר האינטרנט שלהם קישורי ביטורנט שהפנו להורדת מוזיקה, סרטים, תוכנות ומשחקי מחשב בצורה לא חוקית. התביעה אף האשימה את הארבעה בכך שהם אף הרוויחו מכך סכומי כסף גדולים.

בפסק הדין נכתב, בין השאר, כי "בית המשפט מצא שעל ידי שימוש בשירותים של Pirate Bay בוצע שיתוף קבצים בקנה המידה שצוין על ידי התובעים במשפט זה. שיתוף הקבצים הזה ממסד העברה לא חוקית לציבור של חומרים המוגנים בזכויות יוצרים". כמו כן, קבע בית המשפט שהארבעה עבדו כקבוצה, והיו מודעים היטב לסוג הקבצים שמועבר בגין הקישורים המוצגים באתר. עוד כתבו השופטים, כי הם אף הקלו ככל האפשר על הפרת זכויות היוצרים על ידי המשתמשים.

בית המשפט אמנם קבע שהשימוש שנעשה באתר בטכנולוגיית הביטורנט לא חוקי, אולם לא קבע שהטכנולוגיה עצמה אינה חוקית. למעשה, בית המשפט לא התייחס כמעט לחלוטין לצד הטכנולוגי, אלא רק לשימוש המיועד בקישורים, ולכוונות של בעלי האתר.

פסק הדין עורר את חמתם של גולשים שבדים, שיצאו בסוף השבוע לשורה של הפגנות נגדו, כשהם חובשים לראשיהם בנדנות ומנופפים בדגלים עם סמל הפיראטים.

בתוך כך, באתר מפרץ הפיראטים עצמו ניתן לצפות בכמה סרטוני וידיאו ממסיבת עיתונאים מאולתרת שנערכה מיד לאחר מתן גזר הדין, אך די לקרוא את הכותרת של הדף עצמו כד להבין שמבחינתם זו אינה סוף הדרך: "אז פסק הדין כבר כאן. נפלנו התפקענו מצחוק כשקראנו ושמענו אותו. החלטה משוגעת. אבל כמו בכל הסרטים הטובים, הגיבורים מפסידים בהתחלה אבל בסופו של דבר הם זוכים לניצחון אפי. זה הדבר היחיד שהוליווד אי פעם לימדה אותנו".

עורכי הדין של ארבעת הנאשמים כבר הודיעו שהם מתכוונים לערער על פסק הדין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים