סוני אריקסון הפסידה 387 מיליון דולרים; תקצץ אלפיים משרות

יצרנית המכשירים הסלולריים סבלה מרבעון קשה נוסף: מתח הרווחים שלה ירד - הן בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008 והן בהשוואה לרבעון האחרון שלה, והמכירות ירדו ב-35% ● עם זאת, דיק קומיאמה - נשיא החברה, אמר שהוא מזהה סימנים ראשונים להתייצבות

רבעון קשה נוסף לסוני אריקסון: מהדו"חות הכספיים שפרסמה החברה בסוף השבוע עולה, כי ברבעון הראשון הסתכמו הפסדיה ב-387 מיליון דולרים, ומתח הרווחים ירד – הן בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008 והן בהשוואה לרבעון האחרון שלה. מכירות החברה הסתכמו ב-14.5 מיליון יחידות – ירידה של 35% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

הסיבות לתוצאות העגומות הן המיתון הכלכלי והירידה בביקוש לטלפונים סלולריים. בנוסף, נובעים הקשיים של החברה מהתמקדות יתר במכשירים מהקצה העליון ומכך שצרכנים פרטיים מעדיפים לדחות את מועד ההחלפה של המכשיר שברשותם נוכח חוסר הוודאות הכלכלי. בניגוד ליצרניות מתחרות דוגמת נוקיה, סמסונג ומוטורולה, לא מציעה סוני אריקסון מכשירים בסיסיים שזוכים לביקוש רב במדינות דוגמת הודו וסין.

בדומה לתחזית שפרסמה נוקיה בסוף השבוע, צופים גם בסוני אריקסון, כי בשנת 2009 יתכווץ ההיקף הכולל של שוק המכשירים הסלולריים בשיעור של לפחות 10%. נוכח תנאי השוק, נמצאת סוני אריקסון בעיצומם של מהלכים לארגון מחדש, ובכוונת החברה לקצץ אלפיים משרות, במטרה לחסוך כ-522 מיליון דולרים.

דיק קומיאמה, נשיא סוני אריקסון, אמר בתגובה לדו"חות, כי "כצפוי, הרבעון הראשון של השנה היה מאתגר במיוחד מבחינתה של החברה, נוכח ההיחלשות המתמשכת של הביקוש ברחבי העולם. אנו מתאימים את פעילותנו למציאות החדשה בשוק ושואפים להשיב את החברה לפסים רווחיים בהקדם האפשרי".

למרות התוצאות, ציינו מנהלי החברה כי הם מזהים סימנים ראשונים להתייצבות הביקוש מצד הצרכנים, וכי ההפסד תואם לתחזיות של סוני אריקסון עצמה. בקרוב עתידה החברה להשיק שורה של שירותי תוכן שבמסגרתם יוצעו סרטים ושירים למכשירים סלולריים, וכן מכשיר טלפון חכם בשם Idou שאמור להתחרות במכשירים דומים שמציעות אפל, RIM ופאלם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים