רבעון גרוע לנוקיה: רשמה ירידה של 90% ברווח הנקי ו-26.7% בהכנסות

הרווח הנקי של ענקית הסלולר הגיע ברבעון הראשון של 2009 ל-122 מיליון יורו, וההכנסות הגיעו ל-9.28 מיליארד ● המכירות של נוקיה ירדו ברבעון המדווח ב-67.3%, כאשר הירידה הגדולה ביותר נרשמה באמריקה הלטינית ● אולי פקה-קלאסוו, מנכ"ל החברה: "אנחנו צופים שהשוק ימשיך להצטמק במהלך הרבעון השני של שנת 2009"

המשבר הכלכלי משפיע גם על נוקיה: ענקית הסלולר רשמה בשלושת החודשים הראשונים של 2009 ירידה של 26.7% בהכנסותיה – 9.28 מיליארד יורו לעומת 12.66 מיליארד ברבעון הראשון של 2008 – כך עולה מתוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2009, שפורסמו בסוף השבוע. הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון המדווח ב-122 מיליון יורו – ירידה של 90% לעומת 200 מיליון ברבעון המקביל בשנה שלפני כן. החברה רשמה רווח נקי למניה של 0.03 יורו – ירידה של  90.6% לעומת 0.32 ברבעון המקביל בשנת 2008.

סך כל הכנסותיה של נוקיה ממכירות עמדו ברבעון המדווח על 9.27 מיליארד יורו – ירידה של 26.77% לעומת 12.66 מיליארד ברבעון המקביל ב-2008. מתוך זה, ההכנסות ממכירת מכשירים ושירותים הגיעו ל-6.17 מיליארד יורו – ירידה של 33.4% לעומת 9.26 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות מהחברה הבת – נאביטק – הסתכמו ב-132 מיליון יורו. מדובר בירידה של 35% לעומת הכנסות של 206 מיליון יורו ברבעון האחרון של 2008. חברה זו נרכשה של ידי נוקיה ביולי האחרון. ההכנסות של החברה הבת, נוקיה סימנס נטוורקס, הסתכמו ברבעון המדווח ב-2.99 מיליארד יורו – ירידה של 12.2% לעומת 3.4 מיליארד ברבעון המקביל בשנת 2008.

הרווח התפעולי של נוקיה עמד ברבעון על 55 מיליון יורו – ירידה של 96.4% לעומת 1.53 מיליארד ברבעון המקביל ב-2008. החברה רשמה רווח בסך של 547 מיליון יורו ממכשירים ושירותים – ירידה של 71% לעומת הרבעון המקביל בשנה שלפני כן. נאביטק רשמה ברבעון הראשון של 2009 הפסד תפעולי של 120 מיליון יורו. נוקיה סימנס נטוורקס הציגה ברבעון המדווח הפסד תפעולי של 361 מיליון יורו – עלייה של 387.8% לעומת הפסד של 74 מיליון ברבעון המקביל בשנת 2008. הרווח התפעולי השולי הכולל של נוקיה עמד ברבעון הראשון של 2009 על 0.6%, לעומת 12.1% במקבילו ב-2008. כמו כן, החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 8.1 מיליארד יורו.

נוקיה אף רשמה ירידה של 17.6% במספר הטלפונים הסלולריים שמכרה במהלך הרבעון הראשון של 2009: 93.2 מיליון לעומת 115.5 מיליון מכשירים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הירידה החדה ביותר נרשמה באמריקה הלטינית, שם הורידה החברה את מכירות המכשירים הסלולריים שלה ב-50.4% ל-6.6 מיליון יחידות. בסין מכרה נוקיה ברבעון הראשון של 2009 17.9 מיליון יחידות – ירידה של 38.8%. באירופה מכרה החברה ברבעון זה 22.3 מיליון יחידות – ירידה של 35.7%.

אולי פקה-קלאסוו, מנכ"ל נוקיה, אמר בעקבות התוצאות, כי "בסביבה עסקית מאוד קשה, אנחנו ממשיכים להשקיע בטכנולוגיות שמאפשרות להשתמש באינטרנט במכשירים הסלולריים שלנו. אנחנו בטוחים שפיתוחים אלה יצליחו לקדם את הפעילות העסקית שלנו עם סיום המשבר הנוכחי". לדבריו, "במהלך הרבעון הראשון חווינו ירידה חדה בהיקף שוק מכשירי הסלולר, ואנחנו צופים שהשוק ימשיך להצטמק במהלך הרבעון השני של שנת 2009".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים