חסידה קופרברג, מנמ"רית משרד התחבורה, פרשה; "תמיד ראיתי את האנשים ולא רק את הטכנולוגיה"

"יש בתפקיד הזה הרבה פוליטיקה פנימית וצריך לדעת לנווט בין כל הגורמים", אמרה קופרברג בטקס פרידה חגיגי שנערך עבורה עם סיום עבודתה במשרד, לאחר 40 שנות שירות ● "הפרויקטים שחסידה ביצעה הפכו את משרד התחבורה למשרד מוביל בכל הקשור למיחשוב ומערכות מידע", אמר גאנם חמדה, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה ● נחמן אורון, יועץ מיחשוב בכיר לממשלה: "חסידה הובילה פרויקטי מיחשוב רבים שהפכו את המשרד ליחיד מבין כל משרדי הממשלה שמיישם את חזון שיפור השירות לאזרח"

"חלק גדול מפעילות אגף הרישוי נעשית מול אגף מערכות מידע בראשותה של חסידה קופרברג, והפרויקטים שהיא ביצעה הצעידו את האגף קדימה והפכו את משרד התחבורה למשרד מוביל בכל הקשור למיחשוב ומערכות מידע" – כך אמר גאנם חמדה, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, בטקס פרידה חגיגי שנערך אתמול (ד') לחסידה קופרברג, מנמ"רית משרד התחבורה עם סיום עבודתה במשרד, לאחר 40 שנות שירות.

חמדה היה ראשון המברכים בטקס שנערך בבית דגן, והגיעו אליו בכירי האגף שקופרברג עמדה בראשו עד לפני שבוע, עובדי משרד התחבורה, מנמ"רים ותיקים ומכהנים, חברים ובני משפחתה של קופרברג.

חמדה תיאר שורה של פרויקטים שמבוססים על מערכות מידע ומיחשוב, שמהווים כיום סמל לשירות יעיל לאזרח, כגון חידוש רישיונות בעמדות ממוחשבות ציבוריות. "תהליכים אלו", אמר חמדה, "שיפרו את התדמית של האגף והם קרו לא מעט בזכות כושר הניהול וההובלה של חסידה קופרברג".

נחמן אורון, יועץ מיחשוב בכיר לממשלה, אמר כי "חסידה הובילה פרויקטי מיחשוב רבים שהפכו את המשרד ליחיד מבין כל משרדי הממשלה שמיישם את חזון שיפור השירות לאזרח. היא עשתה זאת בנחישות רבה, תוך לקיחת סיכונים ובאומץ רב".

בין המברכים הייתה גם מחליפתה של קופרברג, רחל זמשטיגמן, שכיהנה כסגנית ראש האגף במשך שנים רבות. לדבריה, "למדתי מחסידה מהי תעוזה מקצועית, כיצד לנהל ולבצע דברים תוך שאיפה לפשטות, ושמירה על מסרים קצרים וברורים". לסיכום אמרה זמשטיגמן לקופרברג, כי "את פורשת כשמאחורייך הרבה מאוד פרויקטי IT אבל השארת לנו מתנה יפה לקראת פרישתך – פרויקט ה-BI".

אלה דורפמן, מנהלת חטיבת רכב, סיפרה על עבודתה עם קופרברג ועל ימים לא פשוטים שעברה האחרונה ב-2005, עת נאבקה בכוונת שר התחבורה דאז, מאיר שטרית, להחליפה. "נחשים ועקרבים יש לא רק בקריה אלא גם במשרד התחבורה", אמרה דורפמן בהתייחסה למאבק המשפטי שניהלה קופרברג נגד שטרית, בטענה שהשר שואף לפטרה על מנת לשבץ בתפקיד מועמד אחר המקורב אליו. מאז המשיכה קופרברג במילוי תפקידה בהצלחה רבה וזכתה בפרס המנמ"ר המצטיין לשנת 2010 בתחרות מצטייני המיחשוב ובפרס מטעם לשכת מנתחי המערכות ב-2009.

מברכים נוספים בטקס היו חנן אהרון, סגן מנהל אגף הרישוי, עודד שטרן מיבמ ומינה קליין, מנהלת אגף יישומים, שגם הנחתה את הטקס.

בדברי הסיכום הודתה קופרברג לכל המברכים ובמיוחד לעובדי האגף ומנהליו. "במשך שנות עבודתי עברו באגף הרבה מאוד אנשים", אמרה קופרברג, "חלקם עזבו אבל תמיד נשאר גרעין קבוע שאיתו עשינו את כל הפרויקטים. ניהול זה דבר חשוב, אתה מעלה רעיונות ויוזמות אבל בסופו של דבר את העבודה מבצעים העובדים ובלעדיהם שום דבר לא היה קורה. יש בתפקיד הזה הרבה פוליטיקה פנימית וצריך לדעת לנווט בין כל הגורמים. אני לא הוצנחתי על ידי אף אחד, התחלתי כמתכנתת ואפילו הייתי חברה בוועד העובדים, תמיד ראיתי את הצד של האנשים ולא רק את הטכנולוגיה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנחם לנדאו

    חסידה היקרה ! הנני מאחל לך הצלחה בדרכך החדשה ובטוחני שכך יהיה (לאור הכרותי אותך מזה 40 שנה -תקופת ממר"מ)הזדהותי עם דברייך בקשר לאנשים הינה מוחלטת! ולכן אני ציינתי זאת בספר שהוצאנו במלן לרגל 40 שנה לאגף " אנשים וטכנולוגית המידע" ספר שהפצתי בקרב פורום מנמרי"מ שהינך היית חלק חשוב ממנו. בהצלחה!

אירועים קרובים