ח"כ זאב בילסקי: "ישראל אינה ערוכה להגן על אזרחיה מפני מתקפות סייבר ורעידות אדמה"

ח"כ בילסקי, יושב ראש ועדת המשנה של ועדת חוץ והביטחון של הכנסת, אמר את הדברים בשיחה לאנשים ומחשבים בעקבות רעידת האדמה שהורגשה אתמול ברחבי הארץ ● לדבריו, חיי השיגרה של מדינת ישראל עומדים בסכנה בשעת חירום ● הוא הביע תקווה, כי הקמת משרד מיוחד להגנה על העורף בראשות השר מתן וילנאי, יביאו את התוצאות המתאימות

"מדינת ישראל אינה ערוכה להגן על אזרחיה בשעת חירום", קבע חבר הכנסת זאב בילסקי, יושב ראש ועדת המשנה של ועדת חוץ והביטחון של הכנסת, בשיחה עם אנשים ומחשבים.

ח"כ בילסקי אמר את הדברים בעקבות רעידת האדמה שהורגשה אתמול (א') ברחבי הארץ. לדבריו, התרחישים השונים לאיומים על העורף בשעת חירום מגוונים ורבים, והם כוללים גם איומים פיסיים – בדמות טילים, למשל, וגם איומי סייבר טרור – שעלולים להשבית מערכות מחשב ולשבש את שיגרת החיים בעורף. "לצערי הרב, המדינה – על כל זרועותיה – לא ערוכה לתת מענה לתרחישים כאלו, מה שמעמיד בסכנה את היעד המרכזי שלנו בשעת חירום – המשך קיום חיי השיגרה", אמר בילסקי.

עוד ציין בילסקי, כי הוועדה שבראשותו מודעת גם לבעיות ההיערכות של המגזר העסקי לחירום, בהיבט תפעול מערכות מחשוב. כך, הוסיף, כי אין לו ספק שהטכנולוגיה מהווה היום מרכיב מרכזי בהמשכיות העורף בשעת חירום. כמו כן, הדגיש ח"כ בילסקי, כי הוא תומך במתן הטבות במס לארגונים ועסקים שישקיעו ב-DRP, כדי שלא יגלגלו את העלויות על הצרכן.

חבר הכנסת בילסקי הביע תקווה, כי הקמת משרד מיוחד להגנה על העורף, בראשות השר מתן וילנאי, והכפפת רח"ל (ר"ת רשות חירום לאומית) לתחומו, יביאו את התוצאות המתאימות. עד כה רח"ל הייתה רשות עצמאית במסגרת משרד הביטחון וכעת, עם הקמת המשרד בראשות השר וילנאי, נבחנות הדרכים לפעילות המשרד והשארת כפיפותו למשרד הביטחון ולא למשרד ראש הממשלה.

בכנס GovSec 2011, שייערך ב-12 בספטמבר במרכז הכנסים אווניו, יברך ח"כ בילסקי את המשתתפים מטעם הממשלה וידבר על היערכות הממשלה לשעת חירום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורי ארו

    זאביק, ומפני חלק ממהיגי המדינה אנחנו כן ערוכים להתגונן? מנסים, בסוף נצליח ואז אולי נהפוך למדינה!!!

אירועים קרובים