מוטורולה מוביליטי עברה להפסד נקי, אולם רשמה עלייה של 28% בהכנסות
הכנסות החברה ברבעון השני של 2011 עמדו על כ-3.5 מיליארד דולרים ● ההפסד הנקי שלה הגיע ל-56 מיליון ● הסיבה למעבר של החברה להפסד נקי נעוצה בגידול החד שהיא רשמה בסעיפי ההוצאות שלה, שנועד על מנת לממן את התרחבותה ● בכל החציון הראשון של השנה גדלו ההכנסות שלה ב-25% וההפסד הנקי גדל ב-4%
רבעון מעורב למוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), אחת משתי החברות הבנות של מוטורולה (Motorola): מהדו"חות שפרסמה החברה לרבעון השני של 2011 עולה, כי היא עברה להפסד נקי, ולעומת זאת – רשמה עלייה בולטת בהכנסות. אלה גדלו ב-27.9%, ועמדו על 3.34 מיליארד דולרים לעומת 2.61 מיליארד ברבעון השני של 2010. ההפסד הנקי של החברה על פי GAAP עמד ברבעון המדווח על 56 מיליון דולרים בהשוואה לרווח נקי של 80 מיליון. ההפסד הנקי למניה על פי חישוב זה הגיע ל-0.19 דולרים בהשוואה ל-0.27 דולרים. לעומת זאת, שלא על פי GAAP רשמה מוטורולה מוביליטי מגמה הפוכה: היא עברה מהפסד נקי של 87 מיליון דולרים לרווח נקי של 26 מיליון. החברה אף עברה מהפסד נקי של 0.3 דולרים על פי חישוב זה לרווח נקי של 0.09 דולרים.
הסיבה למעבר של החברה להפסד נקי על פי GAAP נעוצה בגידול החד שהיא רשמה בסעיפי ההוצאות שלה, שנועד על מנת לממן את התרחבותה. ההוצאות הכלליות של מוטורולה מוביליטי גדלו במהלך הרבעון ב-36.1% ל-3.36 מיליארד דולרים אל מול 2.49 מיליארד. מאחר שחלק מההוצאות הללו לא בא לידי ביטוי ברבעון הנוכחי, חל המעבר של החברה לרווח נקי על פי חישוב Non-GAAP. ההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ב-27.15% ל-2,473 מיליארד דולרים לעומת 1.95 מיליארד. הרווח הגולמי שלה עלה ב-30.12%, ועמד על 864 מיליון דולרים בהשוואה ל-664 מילין. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-30.54% אל מול 25.45%.
ההוצאות התפעוליות של מוטורולה מוביליטי זינקו ברבעון השני של 2011 ב-67.88% ל-920 מיליון דולרים לעומת 548 מיליון. ההפסד התפעולי של החברה על פי GAAP הסתכם ב-23 מיליון דולרים לעומת רווח של 116 מיליון. הרווח התפעולי Non-GAAP עמד על 59 מיליון בהשוואה להפסד תפעולי של 51 מיליון.
במהלך הרבעון שיווקה החברה כ-11 מיליון מכשירי תקשורת ניידת אל מול 8.3 מיליון ברבעון המקביל ב-2010. מתוך זה, 4.4 מיליון היו טלפונים ניידים חכמים, לעומת 2.7 מיליון ברבעון השני אשתקד.
לצד התוצאות הרבעוניות, פרסמה מוטורולה מוביליטי גם את הדו"חות החצי שנתיים שלה. עולה מהם, כי הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2011 צמחו ב-25.16% ל-6.37 מיליארד דולרים בהשוואה ל-5.09 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2010. ההפסד הנקי שלה גדל ב-3.7% ל-137 מיליון דולרים אל מול 132 מיליון, ואילו ההפסד התפעולי החציוני גדל ב-5.36% ל-59 מיליון דולרים לעומת 56 מיליון.
סנג'איי ג'ה, יושב ראש ומנכ"ל מוטורולה מוביליטי, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "רוב הגידול בהכנסות נבע מעלייה של כ-40% במכירות בסין ובדרום אמריקה ומגידול של פי שניים במספר המכשירים שמכרנו באזורים הללו".
תגובות
(0)