MoneyTree: גיוסי ההון-סיכון בהיי-טק הישראלי ברבעון השני עלו ב-77% ל-364 מיליון דולרים

עוד עולה מן הנתונים של פירמת רואי החשבון PwC Israel, כי 76 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון השני של שנת 2011, לעומת 83 חברות שגייסו הון ברבעון הקודם ו-60 חברות שגייסו הון ברבעון המקביל אשתקד ● ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 4.8 מיליון דולרים ברבעון הנוכחי, לעומת 4.1 מיליון דולרים ברבעון הקודם ו-3.4 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד ● רובי סולימן, ראש מגזר היי-טק ב-PwC Israel: "ללא גיוסים חדשים משמעותיים בקרב הקרנות, לא ניתן יהיה לשמר רמה זו של השקעות"

פירמת רואי החשבון PwC Israel מדווחת, במסגרת דו"ח ה-MoneyTree, כי חברות היי-טק המגובות הון סיכון (חברות בהן אחד המשקיעים בסבב ההשקעה הוא קרן הון סיכון), גייסו בישראל, במהלך הרבעון השני של 2011, כ-364 מיליון דולרים, גידול של 6% לעומת הרבעון הקודם, בו גויסו 342 מיליון דולרים, ועליה חדה של 77% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו גויסו 206 מיליון דולרים.

עוד עולה מן הנתונים, כי 76 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון השני של שנת 2011, לעומת 83 חברות שגייסו הון ברבעון הקודם ו-60 חברות שגייסו הון ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 4.8 מיליון דולרים ברבעון הנוכחי, לעומת 4.1 מיליון דולרים ברבעון הקודם ו-3.4 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד.

נתוני הדו"ח מצביעים על עליה משמעותית ברמת ההשקעות במגזר האינטרנט. ההשקעה במגזר זה במהלך הרבעון, בסך 109 מיליון דולרים, הינה הגבוהה ביותר מאז שנת 2001.

בנוסף, נתוני הדו"ח מצביעים על קיטון משמעותי בהשקעות במגזר התקשורת והרשתות ברבעון זה, עם סך השקעה של 35 מיליון דולרים, לעומת 88 מיליון דולרים ברבעון קודם ו-62 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

במגזר התוכנה, 14 חברות גייסו 46.5 מיליון דולרים ברבעון השני של 2011. עלייה של 19% לעומת 39 מיליון דולרים שהושקעו ב-17 חברות ברבעון הקודם וזינוק של 92% לעומת -24.2 מיליון דולרים שהושקעו ב-8 חברות ברבעון המקביל אשתקד.

בעסקאות מעל 10 מיליון דולרים, ברבעון הנוכחי הושקעו ב-13 עסקאות 227 מיליון דולרים לעומת 9 עסקאות שהסתכמו ב-179 מיליון דולרים ברבעון הקודם ו-4 עסקאות שהסתכמו ב-55.6 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד.

רובי סולימן, שותף וראש מגזר היי-טק ב-PwC Israel, ציין כי "במציאות שבה מרבית הקרנות עדיין מתקשות לגייס כספים, יהיה זה אתגר לא פשוט לשמר את רמת ההשקעות הגבוהה הנוכחית. הקרנות, המונעות מהצלחותיהן האחרונות, מריבוי העסקאות וההזדמנויות, מוסיפות ומגדילות את השקעותיהן. אך אל לנו לטעות, ללא גיוסים חדשים משמעותיים בקרב הקרנות, לא ניתן יהיה לשמר רמה זו של השקעות. הקרנות המזהות שוק M&A חם, מזרימות כספים רבים לפורטפוליו הקיים במטרה להפיק את המקסימום בתקופה זו. בנוסף, אנו רואים שההשקעות במגזר האינטרנט הן לראשונה הגבוהות מבין כל המגזרים. מגזר האינטרנט בישראל היה עד לאחרונה מעוז מובהק להשקעות של אנג'לים, ונראה שהקרנות, אשר בעבר פקפקו ביכולתן של חברות אינטרנט ישראליות לספק אקזיטים גדולים, משנות דעתן נוכח שוק חברות אינטרנט עולמי גועש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים