השר מיקי איתן מבקש מהציבור להציע פתרונות למצוקת הדיור באמצעות האינטרנט

במקביל למסיבת העיתונאים שערך הבוקר ראש הממשלה נתניהו, פתח השר מיקי איתן פורום באינטרנט ועמוד בפייסבוק שבו מתבקשים כל אזרחי המדינה להציע לממשלה הצעות לפתרון מצוקת הדיור ● לדבריו, "לצערי ראש הממשלה לא קיבל את הצעתי לביצוע הליך משמעותי ומעמיק הרבה יותר של שיתוף אזרחים, אך גם צעד ראשון בכיוון הנכון הוא צעד חשוב"

הידיעה עודכנה ביום ג', 16:52

מקביל למסיבת העיתונאים שערך הבוקר (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לפרסם את הפתרונות של הממשלה למצוקת הדיור, פתח השר מיכאל (מיקי) איתן פורום וכן עמוד בפייסבוק (Facebook), שבו יוכלו האזרחים להציע הצעות לפתרון המצוקה, וגם להתייחס לפתרונות שהציג ראש הממשלה.

"ממשל דמוקרטי מודרני שמשלב את היכולות של טכנולוגיית המידע מבין ששיתוף הציבור הוא חלק בלתי נפרד מחובתה של כל ממשלה נבחרת", אמר איתן והוסיף, כי "לצערי, ראש הממשלה לא קיבל את הצעתי לביצוע הליך משמעותי ומעמיק הרבה יותר של שיתוף אזרחים, אך גם צעד ראשון בכיוון הנכון הוא צעד חשוב ואני משוכנע שהממשלה והציבור יפיקו תועלת מהדיון באתר, ישפרו את החלטות הממשלה ויחזקו את ההליך הדמוקרטי בישראל".

בהודעה מיוחדת שיצאה אמש מלשכת השר נאמר, כי "השר פותח הבוקר דיון נרחב באתר שיתוף הציבור שמטרתו איסוף בעיות והצעות לפתרון מצוקת הדיור מהציבור".

במהלך היום הועלו באתר הצעדים השונים עליהם הכריז רה"מ וגם עליהם יתבקש הציבור לחוות את דעתו. השר איתן מתחייב לאסוף את הערות והצעות הציבור ולהעלותן בתום הדיון בפני ראש הממשלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמעון אחי ירון

    תגובה מהירה למשבר מדינת ישראל עברה לא מעט מצבי קיצון שהצריכו הוצאה תקציבית בלתי מתוכננת- מלחמות (לבנון השניה,עופרת יצוקה) התנתקות,והמשבר הכלכלי של 2008. במצבים כאלה מהירות התגובה קודמת ל"אחוז הגרעון בתקציב" אנו נמצאים במצב דומה-התפוררות הלכידות החברתית שמוקדה בנושא הדיור שמטבעו אין לו פתרונות זמינים לכן הפתרון הזמין הוא דרך מערכת המס –מדובר באזרחים עובדים משלמי מיסים שחלק גדול מהנטו שלהם עובר בנקים למשכנתאות או למשכירי הדירות. ניתן להכיר מיידית באחוז מסויים מהתשלום כהוצאה מוכרת למס (להזכירכם הוצאה למשכנתא מוכרת בארה"ב) הכרה בסכום של כ3000 ₪ לחודש תוריד משמעותית מהנטל הרובץ על יושבי האוהלים. לא מכבר טירפד האוצר את החלטת בית המשפט להכיר בהוצאה למטפלות (עקב עלות משוערת מוטית כלפי מעלה , יש להניח, של 3 מיליארד שקל לשנה) העלות של תכנית כזו תבוא מבחינת כל ההטבות הניתנות היום ע"י מערכת המס מדוע לא להשוות את מס רווחי הון למס על דיוידנד ? האם יש מקום להטבות מס על בסיס גיאוגרפי(יהודה ושומרון) ללא קשר להכנסתו של הנישום ?בקיצור ההחלטות הן פוליטיות ,לא ניתן לברוח מהן אם רוצים לתת מענה מהיר למעמד העובד ולא לקשקש בסגנון" ארץ נהדרת" שמעון אחי ירון ת.ד 1348 רמת השרון

אירועים קרובים