אלי רייפמן הורשע בקבלת דבר במרמה ובזיוף

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, קבע שבשל העבירות הללו ואחרות, רייפמן הכניס לעצמו סכום של 6.3 מיליון דולרים ● השופט ציין בהרשעתו, כי רייפמן קיבל את הסכום במרמה "כשנטל הלוואות משתי חברות השקעות בחוץ לארץ והמציא למלווים מסמכים מזויפים כמי שיש לו ביטחונות של מניות אמבלייז השייכות לו"

בית המשפט הרשיע הבוקר (א') את אלי רייפמן, מייסד אמבלייז (Emblaze), בקבלת דבר במרמה ובזיוף מסמך בנסיבות מחמירות. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, קבע שבשל העבירות הללו ואחרות, רייפמן הכניס לעצמו סכום של 6.3 מיליון דולרים. רייפמן הכחיש את העבירות המיוחסות לו, אולם בית המשפט לא קיבל את טענתו.

כתב האישום נגד רייפמן הוגש בסוף 2009. נכתב בו, כי לאחר שאמבלייז נקלעה לחובות כבדים הוא קיבל משתי חברות בחוץ לארץ הלוואה העומדת על סכום של יותר משישה מיליון דולרים, על בסיס שימוש במסמכים מזויפים. בתגובה לכתב האישום טען רייפמן, כי מדובר בעלילה שנרקמה נגדו על ידי עו"ד איתן ארז, שמונה למנהל נכסיו.

בית המשפט דחה, כאמור, את טענותיו של רייפמן ואישר את הנטען בכתב האישום, לפיו רייפמן יצר מצג שווא בפני שתי החברות שהלוו לו כספים, ולשם כך זייף מסמכים שהציגו כאילו הוא בעלים של מניות של אמבלייז, בעת שכבר לא היה כך. השופט רוזן ציין בהרשעתו, כי רייפמן קיבל את הסכום במרמה "כשנטל הלוואות משתי חברות השקעות בחוץ לארץ והמציא למלווים מסמכים מזויפים כמי שיש לו ביטחונות של מניות אמבלייז השייכות לו".

"רייפמן קיבל במרמה מיליוני דולרים בשני מקרים", קבע השופט. "לביצוע העבירות הוא זייף מסמכים ועשה בהם שימוש לקידום תוכניתו, על בסיס מיומנותו וניסיונו בשוק ההון בארץ ובחוץ לארץ".

עו"ד התפטר מייצוג – כי רייפמן לא שילם לו שכר טרחה

בספטמבר 2010 רכשה קבוצת התוכנה הפולנית אסקו (Asseco), חברת ה-IT החמישית באירופה, את השליטה בקבוצת פורמולה מערכות הישראלית. אסקו חתמה על הסכם עם בעלת השליטה הנוכחית בפורמולה – אמבלייז, שאותה הקים רייפמן – לרכישת 49.2% מאחזקותיה בחברה. הרכישה התבצעה תמורת סכום של כ-139 מיליון דולרים (כ-527 מיליון שקלים) במזומן. העסקה שיקפה לפורמולה שווי של 283 מיליון דולרים (כ-1.07 מיליארד שקלים).

ביולי אשתקד הודיעה אמבלייז, כי היא סוגרת את החטיבה הסלולרית שלה, שבה השקיעה עשרות מיליוני דולרים. מרבית עובדי החטיבה, ששקדה על פיתוחו של הטלפון החכם First Else, פוטרו. אמבלייז ניסתה למכור אותו לחברות סלולריות, אולם ללא הצלחה.

במרץ 2010 התפטר מייצוג עו"ד יורם שפטל, שייצג את רייפמן בפרשת זיוף המסמכים שבה הואשם, מאחר שרייפמן לא שילם לו את שכר טרחתו. בהמשך המשפט יוצג רייפמן על ידי עורכי דין מהסנגוריה הציבורית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים