מה יש לבריטים נגד שירות Street View של גוגל?

מנגנון Street View פועל בבריטניה רק כחודש, וכבר זוכה לביקורות רבות: בחודש שעבר מנעו תושבי ברוטון שבחבל בקינגהאמשייר מרכב שצילם תמונות עבור המנגנון של שירות המפות של גוגל להיכנס לכפר, בטענה של חדירה לפרטיות ● ענקית החיפוש אף נאלצה להוריד מאות תמונות שצולמו בבריטניה במנגנון, בהן של ילדים ואנשים יוצאים מחנויות לאביזרי מין ● בנוסף, נשמעו טענות שלפיהן המנגנון עוזר, למעשה, לפושעים לבצע מעשי שוד

בבריטניה, שבה למעלה מארבעה מיליון מצלמות אבטחה מתעדות את הנעשה במקומות ציבוריים 24 שעות ביממה, מגלים רגישות גבוהה במיוחד לפרטיות. ייתכן שזו הסיבה לכך שעל אף שמנגנון Street View של שירות המפות של גוגל פועל במדינה פחות מחודש, הוא כבר הגיע מספר פעמים לכותרות.

בכתבה שהתפרסמה ב-Independent on Sunday בחודש שעבר צוין, כי גוגל הסירה מאות תמונות ממסד הנתונים של מנגנון Street View בבריטניה, ובכלל זה תמונות של ילדים עירומים, אנשים שיוצאים מחנויות לאביזרי מין או אנשים שמקיאים ברחובות. בתגובה מסרה גוגל, כי הידיעה אינה נכונה וכי עורכי העיתון הבטיחו לפרסם תיקון.

בשבוע שעבר שימש השירות למתיחה של 1 באפריל. בלוגר החליט להערים על הסאן הבריטי כשמסר לו סיפור (תרתי משמע), שלפיו אישה תפסה את בעלה בוגד בה, לאחר שראתה את ג'יפ ההאמר שלו חונה מחוץ לביתה של המאהבת שלו.

Street View – מסייע למשטרה או לשודדים?

כעת נודע, כי בחודש שעבר מנעו תושבי ברוטון שבחבל בקינגהאמשייר מרכב שצילם תמונות עבור המנגנון להיכנס לכפר ולתעד אותו. למרבה המזל, הסתיים האירוע ללא נפגעים. באתר האינטרנט של העיתון טיימס דווח, כי תושבי הכפר יצרו "שרשרת אנושית" כדי למנוע מהרכב לעבור, והאשימו את הנהג בחדירה לפרטיות. לטענת תושבי הכפר, התמונות שיתפרסמו בגוגל עלולות לסייע לפורצים.

בתגובה לטענות דומות ציינה החברה בעבר, כי המנגנון דווקא מסייע למשטרה לפענח מעשי פשע. בהודעה שפרסם בחודש שעבר גווין מק'גינטי, מנהל מוצר בגוגל, הוא כתב, כי "להאשים אותנו בכך שמנגנון Street View מסייע לפושעים זה כמו להאשים יצרנית רכב שמכונית מתוצרתה שימשה כרכב מילוט של שודדי בנקים".

על אף שאין שום חוק האוסר על נציגי גוגל לצלם תמונות במקומות ציבוריים, ברגע שהגיעה המשטרה למקום האירוע שב הנהג של גוגל על עקבותיו מבלי שצילם תמונות בברוטון.

יצוין, כי תמונות של הכפר אפשר למצוא באתרי אינטרנט רבים, ובהם שירות חיפוש התמונות של גוגל, פליקר, אתרים של מתווכי נדל"ן ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים