עובד ב-RIM במכתב פתוח: "איבדתי אמון בחברה"

"בעבודה אני מסתיר את זה, אבל התשוקה שלי נהרסה. אני יודע שאני לא לבד", כך מתחיל "מכתב מהלב" של עובד אנונימי בחברת RIM לסגן נשיא בחברה, שפורסם בסוף השבוע באינטרנט ומדבר על הבעיות שאיתן מתמודדת יצרנית הבלקברי ● RIM בתגובה: "בין אם המכתב אמיתי, מזויף, מוגזם או נכתב מכל מיני סיבות אחרות - הוגן יהיה לומר שההנהלה הבכירה של RIM בכל זאת מודעת לחלוטין ועוסקת בצורה נחושה באתגרים ובהזדמנויות שיש לחברה"

"איבדתי אמון. בעבודה אני מסתיר את זה, אבל התשוקה שלי נהרסה. אני יודע שאני לא לבד – התחושה הזאת קיימת אצל רבים, גם אנשים בצוות שלך". כך מתחיל "מכתב מהלב" של עובד אנונימי בחברת RIM לסגן נשיא בחברה, שפורסם בסוף השבוע באינטרנט, ובהמשך מדבר על הבעיות שאיתן מתמודדת יצרנית הבלקברי.

מחבר המכתב, שלדברי אתר BGR.com, אכן נמנה עם עובדי RIM, חושף דברים במכתבו פרטים רבים, בוודאי גם כאלה שיגרמו לפיטוריו או פיטוריה. המכתב לא רק מגנה או נוזף במנכ"לים המשותפים, אלא מציע תוכנית בת שמונה שלבים שלאמונתו יכולה לסייע להחזיר את החברה לקדמת הבמה, דברים שחלקם כבר נאמרו בעבר לא אחת על ידי אנליסטים ואנשי מדיה הסוקרים את החברה.

"אנחנו ממש בתוך 'תקופת מעבר', ודברים מעולם לא היו יותר כאוטיים. כמעט כל פרויקט חורג וחורג מלוח הזמנים, דווקא בתקופה שאנחנו חייבים לסיים ולהשיק מוצרים טובים וחזקים בזמן. אנו מייעצים לך לעשות החלטות נועזות בקשר למבנה הארגוני שלנו, בקשר לתרבות שלנו והכי חשוב – בקשר למוצרים שלנו", כותב מחבר המכתב.

ההצעה שלו למנכ"לים פורסת שמונה נקודות שלדעתו חשוב להתמקד בהן: התמקדות במשתמש הסופי – לטענתו, RIM צריכה להפסיק להתרפס ולהיכנע לדרישות של מפעילות הסלולר ולהציע חוויה נוצצת יותר של שימוש. במקום ללעוג לאנדרואיד ול-iOS של אפל (Apple) – וגם לנסות לחקות אותן – מציין הכותב, RIM חייבת להביא תכונות חדשות חזקות.

לגייס מובילי תוכנה בכירים שיכולים לעשות החלטות – "אנחנו זקוקים לכמה 'כוכבים' רציניים בכל הקשור לניהול התוכנה, כותב העובד. הצוותים לא ממש עובדים יחד בצורה חלקה, אף אחד לא יכול ולא עושה החלטות גורליות, ובינתיים, כולם עובדים כמו משוגעים ואנחנו עדיין מאחור. אין לנו מוטיבציה".

לחתוך פרויקטים בלי רחמים – "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו כל מיני המצאות ויוזמות לפי דרישות של מפעילות הסלולר שרוצות לסחוט מהמשתמשים יותר שימוש… אנחנו פשוט חייבים להפסיק להשיק מוצרים לא מושלמים, שלא מוכנים למשתמש הסופי. זה פוגע במותג שלנו בצורה נוראה. כן, צריך אומץ לא לשחרר מוצר שאולי מוכן ב-90%… אבל זה ישתלם בטווח הארוך".

מי שיכול להרים אותנו או לשבור אותנו הם מפתחים ולא מפעילות – "אנחנו חייבים להשקיע בדחיפות כדי להפוך ידידותיים יותר למפתחים. ההחזר יהיה שווה כל סנט. אין דרך מנומסת לומר זאת, אבל זאת האמת – היישומים למכשירי הבלקברי מגעילים. אפילו ה-PlayBook, עם כל הזוהר שלו, נראה כמו צעצוע של פישר פרייס עם כמה יישומים של אדובי…" המחבר מאיץ בהנהלה לשחרר באופן מיידי כלים למפתחים, כדי שיהיו מעוניינים בפיתוח לבלקברי. "עם כלים מחורבנים, לא צריך להתפלא כשמקבלים יישומים מחורבנים", בלשונו של הכותב.

שיווק טוב יותר – המחבר אומר כי שיווק המוצר מצד RIM הוא פשוט גרוע. במקום להתמקד בתכונות טכניות שלא מעניינות אף אחד, החברה צריכה להתמקד בחוויה הכוללת. "אמא שלי רוצה iPad ו-iPhone כי הם פשוטים ומוצאים חן בעיניה. ריבוי משימות עוצמתי – לא…"

לגרום לעובדים לקחת אחריות על הכישלונות – "הקנדים נחמדים מדי", כותב העובד, וציין כי המוני עובדים בתת-תפקוד נשארים בחברה למרות שהם לא תורמים. "לעולם לא נשיג מצוינות עם התרבות הזאת".

תפסיקו להיות מתנשאים – הגיע הזמן, לדעת הכותב, שמנהלי החברה יהיו קצת יותר צנועים מול התקשורת, אפילו שהתקשורת מעצבנת אותם, לדבריו.

תנהיגו חופש. תהיו מעורבים ופעלו ביחד עם העובדים – "דברו עם העובדים ובקשו מהם לעשות ככל יכולתם לשפר את RIM. עודדו מעורבות החל בדרג הנמוך ביותר, באמת הקשיבו לתגובות. כולנו קוראים חדשות ורבים מאיתנו עצבנים, במיוחד כשמתחילים לפטר. אנחנו זקוקים לזריקת ביטחון: שתפו אותנו באסטרטגיה ובקשו מאיתנו תמיכה".

RIM הגיבה למכתב בבלוג של הבלקברי: "'מכתב פתוח' להנהלה הבכירה של RIM פורסם בצורה אנונימית ברשת ויוחס ל'עובד בדרגה בכירה'. קשה מאוד להשיב למישהו אנונימי, ובמיוחד קשה להאמין ש'עובד בדרגה בכירה'  במעמד טוב בחברה יבחר לפרסם בצורה אנונימית ברשת מכתב במקום לדון בכך בצורה בונה עם המנהלים שלו, אבל גם אם המכתב אמיתי, מזויף, מוגזם או נכתב מכל מיני סיבות אחרות – הוגן יהיה לומר שההנהלה הבכירה של RIM בכל זאת מודעת לחלוטין ועוסקת בצורה נחושה באתגרים ובהזדמנויות שיש לחברה.

"RIM הודיעה באחרונה שהיא עומדת לבצע שינוי טכנולוגי ועסקי גדול מאוד. למרות שהביצוע מתעכב מעל הצפוי, יש התלהבות גדולה ואופטימיות בתוך החברה בקשר למוצרים החדשים הצפויים בחודשים הקרובים. מכל מקום, יש מציאות עסקית בסיסית, שבעקבות תקופת צמיחה ענקית (שבמהלכה RIM צמחה כמעט פי ארבעה לעומת המצב רק לפני חמש שנים) –  נעשה חיוני עבור החברה לפשט את הביצועים שלה כדי לאפשר לה להגדיל את רווחיות עסקיה בעודה שואפת להזדמנויות אסטרטגיות חדשות.

"ושוב, הנהלת RIM מתייחסת לאתגרים האלה ברצינות ומטפלת במצב בצורה נחושה. למרבה המזל, החברה נמצאת במצב עסקי מצוין ובעמדה כלכלית טובה כדי לטפל בהזדמנויות העומדות בפניה עם מאזן כספי יציב (כמעט 3 מיליאד במזומנים, ובלי חובות), רווחיות גבוהה (רווח נקי ברבעון האחרון של 695 מיליון דולרים), וצמיחה בינלאומית איתנה (הכנסות בינלאומיות ברבעון הראשון צמחו ב-67% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה). למעשה, בעוד שהצמיחה בארה"ב הואטה, RIM סיפקה 13.2 מיליון מכשירי בלקברי ברבעון האחרון (משהו כמו 100 מכשירים לדקה, 24 שעות ביממה) ו-RIM מחויבת יותר מתמיד לשרת את לקוחותיה הנאמנים ואת שותפיה ברחבי העולם".

ראוי לציין, שנחמד מצד הנהלת RIM להגיב כל כך במהירות, אבל תגובתה אינה מתייחסת כלל לתוכן המכתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים