מיקרוסופט השתמשה ב-11 מיליון דולרים שקיבלה מהממשל – לבניית גשר במטה שלה

האמריקנים חלוקים בדעתם האם היה צורך לממן את הגשר מכספים שאושרו למיקרוסופט במסגרת תוכנית ההתנעה הכלכלית של ממשל אובאמה ● התומכים טוענים שהגשר ישמש לא רק את אנשי מיקרוסופט, בעוד המתנגדים סבורים שסטיב באלמר או ביל גייטס יכולים היו לממן את בניית הגשר לבדם, מבלי להשתמש בכספי משלם המסים ● העלות הכוללת של הבנייה הגיעה ל-36.5 מיליון דולרים, ומיקרוסופט מימנה אותה באופן חלקי

ענקית התוכנה מיקרוסופט נקלעה למשבר תדמית רציני, לאחר שקיבלה מהממשל האמריקני למעלה מ-11 מיליון דולרים לבניית גשר שיחבר בין שני בניינים במטה שלה ברדמונד שבסיאטל, כך מדווח הרג'יסטר הבריטי. החברה קיבלה את הכספים במסגרת תוכנית ההתנעה הכלכלית של ממשל אובאמה, שתקציבה אושר בקונגרס האמריקני לפני שבועות אחדים. עלותו הכוללת של הפרויקט עומדת על 36.5 מיליוני דולרים, ומיקרוסופט מימנה אותו באופן חלקי בלבד.

התומכים בהקמת הגשר טוענים, כי הוא ישמש לא רק את אנשי מיקרוסופט. ראש עיריית רדמונד, ג'ון מרשיון, אמר ל-CNN, כי "רדמונד איננה עיר של חברה אחת בלבד. מחקרי היתכנות שערכנו לקראת בניית הגשר הצביעו על כך שרק 42% מהמשתמשים בו יהיו עובדי מיקרוסופט. לעומת זאת, מיקרוסופט מממנת בערך כמחצית מעלות הגשר. אני חושב שמדובר בהשקעה שווה, ובחלוקה הוגנת של נטל המימון".

אחרים, לעומתם, היו פחות נדיבים ביחסם לבניית הגשר, כמו גם למימונו. האגודה לתשלום מיסים עם שכל ישר, שהגתה את שמה לאחר שבאלסקה נבנה גשר שהוביל לשום מקום, מסרה, כי היא מתנגדת לפרויקט. סטיב אליס, סגן נשיא האגודה, אמר לרג'יסטר, כי "אני בטוח שסטיב באלמר או ביל גייטס יכולים היו לממן את הבנייה של הגשר בעצמם. סבסוד מעבר בין שני מבנים של אחת מהחברות העשירות בתבל אינו בהכרח הדבר הנבון לעשות עם כספי משלמי המסים האמריקנים – כספים היקרים כל כך ללבנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים