ליאו אפותקר למנמ"רים: "בעוד ארבע שנים HP לא תהיה דומה למה שהיא כיום"

אפותקר, מנכ"ל ונשיא HP, אמר במפגש שקיים עם מנמ"רים בכירים, מנכ"לים ולקוחות שותפים של החברה, כי זו מתמקדת במיחשוב ענן, קישוריות ותוכנה ● "אני רואה את תחום התוכנה כאחד העוגנים שעליהם תתבסס HP בעתיד", הוסיף ● הוא תקף בחריפות את אורקל ואת המנכ"ל שלה, לארי אליסון, ואמר ש-HP מכינה נגד החברה תביעת ענק עקב החלטתה להפסיק לתמוך במעבדי איטניום של אינטל ● אפותקר פתח את דבריו בעברית וכינה את קהילת ה-IT הישראלית "מיוחדת במינה"

"בעוד ארבע שנים HP תיראה שונה לחלוטין ולא תהיה דומה למה שהיא כיום". בהצהרה זו יצא ליאו אפותקר, מנכ"ל ונשיא החברה, במפגש שקיים בסוף השבוע עם מנמ"רים בכירים, מנכ"לים ולקוחות שותפים של HP. המפגש נערך במרכז הפיתוח של החברה ביהוד ובמהלכו השיב אפותקר לשאלות שהפנה אליו יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, כמו גם לשאלות של המנמ"רים שבאו לפגוש אותו.

השאלות עסקו בחזון של HP בהנהגתו. "המטרה שלנו היא לאפשר לעולם להיות מוכן למאה ה-21", אמר אפותקר. לדבריו, החברה מתמקדת במספר תחומים מרכזיים: מיחשוב הענן, על כל השלכותיו, הקישוריות והתוכנה. הוא הוסיף, כי לכל חברת IT יש כיום אתגר לשלב בין היכולות של מערכות המידע לצרכי הקישוריות ההולכים וגדלים. הוא גם ציטט תחזיות של גרטנר (Gartner) שלפיהן מרבית המידע יישב בעתיד על רכיבים ניידים. "HP רוצה לספק את הפתרונות הכי טובים והכי יעילים בתחום", אמר.

בהתייחסו לנושא מיחשוב הענן אמר אפותקר, כי יש פתרונות שונים בתחום – פרטי, ציבורי, היברידי – "אבל, בסופו של יום, אף מנמ"ר לא קונה טכנולוגיה רק לשם הטכנולוגיה אלא כדי שהיא תשרת את המטרות העסקיות שלו". לכן, אמר אפותקר, "אנחנו רוצים להיות החברה שתוביל במתן הפתרונות המשולבים של מיחשוב ענן, קישוריות ותוכנה".


צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

כן אמר מנכ"ל ונשיא HP, כי החברה תמשיך להיות ממוקדת בתחום אבטחת האיכות והאבטחה בכלל. "אני רואה את תחום התוכנה כאחד העוגנים שעליהם תתבסס HP בעתיד", הוסיף.

אפותקר ציין בהמשך שעולם מערכות המידע משפיע יותר ויותר על חיינו. "חלק גדול מהחדשנות שאנחנו שומעים עליה התחיל בשוק הארגוני, ולכן, תפקידה של HP הוא ליצור את השילוב בין כל השחקנים בתחום, על מנת לספק ללקוח את הערך המוסף ביותר", אמר.

הוא דיבר גם על נושא הטרור הקיברנטי ואמר, כי מדובר ב-"איום הרציני ביותר כיום על האינטרנט ועל העולם בכלל. כבר לא מדובר בחבורה של האקרים בודדים שלא התכוונו להזיק, אלא בקבוצות ובחבורות מאורגנות עם כוונות זדון כלפי ארגונים ומדינות". בתשובה לשאלה מהקהל אמר אפותקר, כי הוא מודע למאמצים שנעשים לשתף פעולה בין גורמים שונים בנושא, וביניהם חברות מחשבים כמו HP, אבל לדעתו, הזמן הולך ואוזל "והגיע הזמן לעשות משהו". הוא לא פירט אילו צעדים מתכוונת HP לנקוט בתחום.

אפותקר תקף את לארי אליסון

עניין אחר שאליו מנכ"ל ונשיא HP הוא כוונתה של אורקל (Oracle) להפסיק לתמוך במעבדי האיטניום של אינטל (Intel), ש-HP משתמשת בהם לשרתיה. הוא תקף בנושא זה את החברה ואת המנכ"ל שלה, לארי אליסון, ואמר ש-"זה מעשה חמור מאוד וחסר אחריות. זו התנהגות בלתי נסבלת של חברה המפירה את התחייבויותיה כלפי הלקוחות שלה". הוא ציין, כי HP נערכת בשל כך להגשת תביעת ענק נגד אורקל ולטענתו – גם יבמ (IBM) תצטרף לתביעה. "אנחנו נמשיך לתמוך בלקוחותינו שיש להם מעבדי איטניום ושמחתי לשמוע שגם אינטל וגם יבמ תעשינה זאת".

אפותקר הוסיף, כי קרוב לוודאי שההצהרה של אליסון לגבי מעבדי האיטניום נועדה להצדיק את הרכישה הכושלת, לדבריו, של סאן (Sun) ולהצהיר על תמיכה במעבדים של חברה זו על חשבון מעבדים אחרים.

נושא אחר שאליו התייחס אפותקר הוא רכישת EDS על ידי HP לפני ארבע שנים. הוא לא הסתיר את חוסר שביעות רצונו מהתוצאה של המיזוג ואמר, כי החברה נמצאת כיום כמה דרגות מתחת למה שהיה מצופה ממנה. לדבריו, היא תעבור מספר שינויים, כאשר המרכזי שבהם הוא הפיכתה לגוף חזק מאוד של יועצים, בדומה למה שיש ליבמ, ומתן מענה לצרכים האמיתיים של הארגונים. שינוי נוסף, הוא מיקוד של פעילות החברה על פי ורטיקלים, כאשר הכול יתחבר לענן.

יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, במפגש. צילום: פלי הנמרבהמשך התייחס אפותקר לקהילת ה-IT בישראל והדגיש, כי "אין ספק שזו קהילה מיוחדת במינה, עם כישורים ורמה מקצועית גבוהה. אנחנו מקווים שנצליח לשכנע אתכם לקחת אותנו בחשבון בפעילות שלכם".

המפגש נפתח בדבריו של בקולה, שציין שהוא שמח שהוא יכול לפתוח את המפגש בעברית – שפה שאפותקר מבין ואף השתמש בה בדברי הפתיחה שלו. אפותקר ציין, כי עלה לישראל בשנות ה-70, למד באוניברסיטה העברית, כיהן בתפקידים שונים באוניברסיטה ובבנק ישראל ואחר כך המשיך לקריירה הבינלאומית שלו.

"יש לי פינה חמה לישראל ואני גאה לחזור לכאן אחרי כמה שנים, הפעם כמנכ"ל חברת ה-IT הגדולה בעולם", ציין אפותקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים