דו"ח: 215 מיליון טאבלטים יימכרו ב-2015; ה-iPad ימשיך לשלוט

המדובר בעליה של כ-66% לשנה במכירות - כך על פי מחקר של Sanford Bernstein ● על פי עורכת המחקר, האנליסטית סטייסי רסגון, כ-20% מבין המרואיינים בסקר שלה העידו שהם מתכוונים לרכוש טאבלט בשנה הקרובה, כשלדבריה מדובר בתופעה שאף פעם לא נתקלה בה בכניסה של קטגוריית מיחשוב ומדיה חדשה לשוק ● לגבי המעבדים שיניעו את מחשבי הלוח העתידיים, טוענת רסגון, כי אינטל החמיצה את ההזדמנות לקביעת עמדתה בשוק הזה

לא פחות מ-215 מיליון מחשבי לוח (טאבלטים) צפויים להימכר ב-2015, נתון המשקף עליה של כ-66% לשנה במכירות – כך על פי מחקר שביצעה סטייסי רסגון, אנליסטית ב-Sanford Bernstein. במחקר, שמקיף כ-50 עמודים, מספרת רסגון, כי כ-20% מבין המרואיינים בסקר שלה העידו שהם מתכוונים לרכוש טאבלט בשנה הקרובה, כשלדבריה מדובר בתופעה שאף פעם לא נתקלה בה בכניסה של קטגוריית מיחשוב ומדיה חדשה לשוק.

עם זאת, למרות הגידול החד הצפוי במכירות של מחשבי הלוח, הפגיעה במכירות המחשבים הרגילים לא צפויה להיות מהותית, על פי המחקר, מכיוון שהולכת ומתגברת מגמה על פיה למשתמשים רבים יש יותר ממכשיר אחד לגלישה באינטרנט – שזהו השימוש העיקרי של מחשבי הלוח כיום.

לגבי המעבדים שיניעו את מחשבי הלוח העתידיים, טוענת רסגון, כי אינטל (Intel) החמיצה את ההזדמנות לקביעת עמדתה בשוק הזה. "מעבדי הדור הנוכחי של אינטל צורכים הרבה יותר מדי חשמל באופן יחסי, והמעבדים שמתאימים לשוק האולטרה-מובייל יגיעו לכל המוקדם ב-2013. במצב הזה, טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) – עם שבבים ראשיים שמבוססים על הטכנולוגיה של ARM, ממוקמת טוב בהרבה מחברות אחרות בשוק הזה", אומרת רסגון.

באופן כמעט צפוי, קובע הדו"ח, כי ה-iPad ימשיך לשלוט בשוק, ובמיוחד ברמת המחירים הנוכחית של הטאבלטים. לדברי רסגון, המחירים של המתחרים יצטרכו לרדת אל מתחת לרף ה-200 דולרים בכדי לגזול נתחי שוק אמיתיים מהמכשיר מבית אפל (Apple). היא ציינה את HP ואת דל (Dell) כשתי חברות שלפי תשובות הנסקרים זוכות לאהדה גדולה יותר מאחרות בתחום, כמתחרות אפשרויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים