ג'ון אספרי, טריליום: "יש בישראל מודעות רבה לתחום איכות הנתונים"

"הלקוחות בישראל מעוניינים להגיע לרמת איכות הנתונים הקיימת במדינות המתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית", אמר אספרי, סגן נשיא לתחום הייעוץ האסטרטגי לאזור EMEA בחברת טריליום, בראיון לאנשים ומחשבים שנערך במהלך ביקורו בארץ ● לדבריו, "הבעיות של הלקוחות בישראל דומות למוסדות גדולים במדינות אחרות, בהן בריטניה וארצות הברית, אלא ששם - השוק עצום"

19/06/2011 11:06

"קיימת בישראל מודעות רבה לתחום איכות הנתונים, והלקוחות בישראל מעוניינים להגיע לרמת איכות הנתונים הקיימת במדינות המתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית", אמר ג'ון אספרי, סגן נשיא לתחום הייעוץ האסטרטגי לאזור EMEA בחברת טריליום, בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך בזמן ביקור שהוא קיים בארץ. הוא אמר את הדברים לאחר ש-"בסבב הפגישות הנוכחי שלי בישראל פגשתי צוותים מבנק הפועלים, בנק לאומי, הפניקס ומספר לקוחות פוטנציאליים".

"אני נהנה להגיע לכאן, כי משתמשים ומקבלי החלטות מבינים היטב מה הכלים שלנו מסוגלים לעשות למענם", הוסיף אספרי. "אני מתרשם שהבעיות של הלקוחות בישראל דומות למוסדות גדולים במדינות אחרות, בהן בריטניה וארצות הברית, אלא שבמדינות אלה – השוק עצום. בארצות הברית, למשל, פרויקט איכות נתונים יכול לכלול 50 מיליון ויותר רשומות. לוגיסטית, מדובר בעניין קשה ומורכב לביצוע".

במרץ השנה פרסם אגף שוק ההון במשרד האוצר טיוטת חוזר שנייה בנושא טיוב נתוני זכויות עמיתים בגופים מוסדיים, שתכליתה רישום מהימן ומלא שלהן במערכות המידע. לצורך יישומן של הוראות החוזר נדרשים הגופים המוסדיים לבצע פרויקטי איכות, החל מעריכת סקר פערים ובניית מודל מיפוי, עבור בבניית תוכנית עבודת האיכות וכלה בטיוב הנתונים ושימור האמינות שלהם. טריליום היא אחת הנהנות העיקריות מפרסום הדו"ח. בחצי השנה האחרונה רשמה החברה, באמצעות נציגתה בישראל, קבוצת אמן, הכנסות של כשמונה מיליון שקלים מביצוע פרויקטי איכות נתונים, הרחבה של פרויקטים קיימים ומתן שירותי ייעוץ ל-12 הלקוחות המוסדיים של החברה בישראל – בסיס לקוחות שאין לאף חברה מתחרה בתחום. עלייה זו בפעילות החברה היא גם הסיבה לביקורו של אספרי.

"שותפתנו הנאמנה, קבוצת אמן, עשתה בחצי השנה האחרונה עבודה נהדרת בשוק הישראלי, ועל כך היא זכתה אף בגביע המשווק המצטיין בכנס המשווקים שערכה טריליום באחרונה", אמר אספרי. לדבריו, טריליום, המהווה חלק מקבוצת Harte-Hanks, רואה בישראל שוק חשוב עבורה, בשל הפתיחות הטכנולוגית והנכונות לאמץ טכנולוגיות חדשות שקיימות בארץ.

אספרי הוסיף, כי תחום איכות הנתונים זוכה כיום להתייחסות רבה יותר במוסדות ובארגונים בכל רחבי העולם, ובמיוחד בבנקים, שם ממונים באחרונה בכירים לאיוש משרות בתחום. לדבריו, המודעות הגוברת לנושא היא תולדה ישירה של צווים והמלצות של הרגולטורים.

הוא הצביע על מגמה ברורה שקיימת, לדבריו: הצורך של הארגונים לבנות Competency Center שמורכב מצוות עובדים בארגון שיש להם ניסיון, ידע ומיומנויות בתחום. "צוות זה מופקד על ביצוע תהליכים מסובכים וקשים באיכות נתונים, וניהול וריכוז של הפרויקטים השונים המתבצעים ברחבי הארגון", ציין אספרי. "בנוסף, הצוות אמור להיות אחראי על דחיפה של הפעולות הפשוטות יותר בתחום איכות הנתונים לעבר המשתמשים העסקיים, כך שהם יוכלו לעשות יותר עבור עצמם. למשל, אם משתמש בצוות המשכנתאות מעונין לדעת מהי רמת איכות נתוני המשכנתאות שלו, אין סיבה שהוא יפנה לשם כך למחלקת ה-IT. אצלנו, בטריליום, הממשק הוא ישיר ופשוט, כך שיש למשתמשים העסקיים – בשיווק, בכספים וב-HR – את הגישה, הגמישות והחופש לבחון את איכות הנתונים שלהם".

מגמה נוספת שאספרי ציין היא הצורך של ארגונים לשלב יחד איכות נתונים ושיפור תהליכים. "בפרויקטים רבים שאנחנו מבצעים באחרונה עולה הצורך לבחון שיפור של התהליכים עסקיים, מעבר לבעיה כזו או אחרת באיכות הנתונים, כדי להגיע לאפקטיביות גבוהה יותר בממשל הנתונים", אמר.

בסוף יולי תשיק טריליום את גרסה 13.5 של TS-Discovery, פתרון שמציע גמישות משתמש רבה יותר ושיפורים בחוקיות העסקית. שיפור נוסף הוא בפתיחה של הפתרון, כך שכלים אחרים יוכלו למשוך מידע מטריליום. "ארגון שרוצה לחבר את הפתרון שלנו למערכות BI כמו קוגנוס (Cognos) או אקסל (Excel) יוכל לעשות זאת מעתה ביתר קלות", אמר אספרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים